Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron: V roce 2012 v prodeji

Diskuze (3)
Audi potvrdilo výrobu konceptu sportovního elektromobilu e-tron, který se představil letos na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej bude zahájen v roce 2012 a má vzniknout zhruba 1000 kusů.

S elektromobilem e-tron se Audi chce postavit žádanému Tesla Roadster. Automobilka bude hledat zákazníky v podobné cílové skupině, tedy mezi lidmi, kteří požadují auto s technologií budoucnosti a neodradí je vyšší cena. Za e-tron totiž Audi bude chtít více peněz než za větší R8, ačkoliv spalovacím motorem poháněné kupé je prostornější i rychlejší.

Audi tak vstoupí na pole elektromobilů přesně z opačné strany než jiné automobilky, například Renault. Důvod této strategie je prostý: cena akumulátorů. Ty jsou i dnes relativně drahé, proto výrobu malého auta neúměrně prodražují, zatímco za sportovní auto jsou zákazníci ochotni zaplatit více výměnou za exklusivitu.

Počet 1000 kusů je zatím návrh, nad kterým automobilka vážně uvažuje. Jedná se o odhad na základě počtu dealerů – těch má Audi po celém světě zhruba 5000, prodat tuto sérii by proto neměl být problém.

Ve stejnou dobu se ale očekává i příchod dalšího podobného elektromobilu, nepřímým konkurentem od stuttgartského rivala bude Mercedes-Benz SLS AMG eDrive.

E-tron v podobě, jak se představil v září ve Frankfurtu, disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 sekundy s nejvyšší rychlostí 200 km/h. Předpokládaný dojezd je 248 km.

Doporučujeme
Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm

Diskuze (3)
10. 12. 2009 19:59
Re: Nm
Tak to som nevedel. :*) Musim dostudovat.
Kilowaty sa ale prevodmi stracaju. Takze aj ked ma supersport 300kW, na cestu dava iba napr 220kW.
Avatar - Ricardo
10. 12. 2009 17:13
Re: Nm
Naopak - zpřevodováním se přece moment násobí a je na každý převodový stupeň jiný (u 4x4 navíc s redukci podle poměru v krátkém převodu dvojnásobný)
10. 12. 2009 12:41
Nm
" ...a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním."

A aky problem to je?

Predpoladam, ze audy spocitalo 4 momenty od 4och motorov, teda na celkovo to ma 4500Nm, co je sice ohromujuca hodnota, ale zase u a) elektromobilu b) s motormi v kolesach je to normalne.

Takze u splaovacieho motoru s 400Nm a 4x4 to mame 100Nm minus odpor prevodov na jedno koleso, co kludne moze byt 50Nm na koleso. Toto auto ma 1125Nm na koleso. 8-s

Myslim, ze na tomto by mal byt postaveny marketing.
:yes: