Audi e-tron: V roce 2012 v prodeji
S elektromobilem e-tron se Audi chce postavit žádanému Tesla Roadster. Automobilka bude hledat zákazníky v podobné cílové skupině, tedy mezi lidmi, kteří požadují auto s technologií budoucnosti a neodradí je vyšší cena. Za e-tron totiž Audi bude chtít více peněz než za větší R8, ačkoliv spalovacím motorem poháněné kupé je prostornější i rychlejší.
Audi tak vstoupí na pole elektromobilů přesně z opačné strany než jiné automobilky, například Renault. Důvod této strategie je prostý: cena akumulátorů. Ty jsou i dnes relativně drahé, proto výrobu malého auta neúměrně prodražují, zatímco za sportovní auto jsou zákazníci ochotni zaplatit více výměnou za exklusivitu.
Počet 1000 kusů je zatím návrh, nad kterým automobilka vážně uvažuje. Jedná se o odhad na základě počtu dealerů – těch má Audi po celém světě zhruba 5000, prodat tuto sérii by proto neměl být problém.
Ve stejnou dobu se ale očekává i příchod dalšího podobného elektromobilu, nepřímým konkurentem od stuttgartského rivala bude Mercedes-Benz SLS AMG eDrive.
E-tron v podobě, jak se představil v září ve Frankfurtu, disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 sekundy s nejvyšší rychlostí 200 km/h. Předpokládaný dojezd je 248 km.
Doporučujeme |
Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm |