Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi má potíže s výrobou elektrického e-tronu, na vině mají být dodavatelé

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 1. 2020 • 16:32
41
32
Zobrazit náhledy (41)
Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro

Automobilka Audi prý čelí problémům při výrobě elektrického modelu e-tron, kvůli čemuž již musela snížit plánovaný počet vyrobených kusů a propustit část dočasných zaměstnanců.

Podle informací belgické zpravodajské agentury Belga se bruselský závod automobilky Audi, kde vzniká elektrické SUV e-tron, dostal do potíží s dodavateli, kvůli čemuž musel propustit zhruba 145 dočasných zaměstnanců. Situace by se však nakonec mohla dotknout až 250 zaměstnanců.

Důvodem nečekaných personálních změn mají být problémy s dodavateli, kvůli kterým dochází ke zpoždění při sestavování baterií pro elektrické SUV. Belgické noviny L’Echo pak předpokládají, že hlavním viníkem může být společnost LG, která zřejmě Audi nestačí dodávat potřebné množství článků a dalšího příslušenství pro sestavování baterií.

L’Echo také citovalo vyjádření Petera D’Hoore, tiskového mluvčího belgického závodu: „Audi e-tron a Audi Sportback jsou naše první čistě elektrická vozidla. Jde o novou pohonnou technologii, na které spolupracujeme s 300 dodavateli. Spolupráce je proto komplexní. Čelíme neočekávané situaci a přijali jsme opatření ke stabilizaci dodávek.

Problémy se zásobováním by však měly vést k poklesu plánované výroby o 4.100 až 5.700 elektromobilů za první čtvrtletí. Automobilka tak musela sáhnout po několika úsporných opatřeních. Došlo ke zrušení noční výroby baterií a rušení pracovních míst pro dočasné agenturní pracovníky.

Podle informací magazínu Electrive měla Audi původně plánovat propuštění až 250 dočasných agenturních zaměstnanců, nakonec jich však poslala domů 145 a pro další chystá zavedení 16 dnů volna. Ve středu pak společnost chystá schůzku s odbory, na které chce probrat situaci.

Audi přitom není jedinou evropskou automobilkou, která má problémy s výrobou elektromobilů. L’Echo upozorňuje na články v německých médiích, podle kterých musel i Mercedes snížit plánovaná čísla prodejů elektrického modelu EQC. Na vině by přitom opět měly být problémy s výrobou kvůli nedostatku baterií. Mercedes však tyto spekulace popírá.

Související články

Témata
29. 1. 2020 15:20
Re: tesla sabotage
Testování
29. 1. 2020 15:19
Re: tesla sabotage
Test
29. 1. 2020 15:17
Re: Skoda
Test mobil
29. 1. 2020 15:14
Test mobil
Testování :-) :D 8-s :no:

Uprava
Avatar - Barrichello
29. 1. 2020 12:08
Re: Baterek je už teď nedostatek...
Navíc čína přestane produkovat, neboť bude ochromená koronavirem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku