Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q5 Sportback 50 TDI quattro
Audi Q5
Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback 50 TDI quattro
57 Fotogalerie

Audi otočilo! Řada A4 mohla zůstat A4. Jen těsně to nevyšlo…

Ondřej Šámal

Německá automobilka přehodnotila svou taktiku odlišení elektromobilů od spalovacích modelů. Místo velkého přejmenovávání tak zůstane u současného systému.

Elektromobilita se do života automobilek propisuje mnoha způsoby. Například u mnichovského BMW zážehové motory přišly o „i“ v názvu. Prý by se to mohlo plést s čistě elektrickými BMW i.

Něco podobného chystali také u Audi. Konkurence z nedalekého Ingolstadtu plánovala vyčlenit sudé číslice vozům s lokálně bezemisním pohonem, ostatním pak lichá čísla. Ostatně i proto se nová generace modelové řady A4 přejmenovala na A5.

Jenže několik měsíců od jejího představení je zase všechno jinak. Audi totiž oznámilo, že zůstane u dosavadního systému. Nástupce současného Audi A6, který se představí již 4. března, tak zůstane A6. Původně se přitom počítalo s přejmenováním na A7.

Nezbytné odlišení jednotlivých modelů a variant v portfoliu zajistí označení karosářské varianty (například Avant, Sedan nebo Sportback) – a již etablované – kódové označení pohonu (e-tron, TFSI e, TFSI nebo TDI).

Video placeholder
Audi A6 e-tron • Audi

„Toto rozhodnutí je výsledkem intenzivních diskuzí a také odpovídá přáním našich zákazníků i ohlasům od našich mezinárodních prodejců,“ říká Marco Schubert, člen představenstva společnosti Audi AG odpovědný za prodej a marketing. „Naše nomenklatura nyní poskytuje všem zákazníkům na celém světě intuitivní orientaci v našem portfoliu. Jména našich modelů jsme vybrali tak, aby z nich byla na první pohled patrná velikost i postavení na trhu.“

Vedle marketingových důvodů mohou být za změnou taktiky také stagnující prodeje elektromobilů. Zájem zákazníků o tento pohon totiž zatím není takový, jak se předpokládalo. Globálně sice prodeje v roce 2024 rostly, v Evropě ovšem o něco klesly. Prémiovým značkám z Německa se navíc úplně nedaří na veledůležitém čínském trhu, kde dominují domácí značky. Tempo představování nových modelů na elektřinu proto může v následujících letech zvolnit.

Naopak plug-in hybridy a klasické hybridy se těší stále většímu zájmu, což mnohé značky nutí k přehodnocení svých plánů. Dříve hojně oznamované konce spalovacích motorů tudíž drtiví většina výrobců koriguje.