Audi otočilo! Řada A4 mohla zůstat A4. Jen těsně to nevyšlo…
Německá automobilka přehodnotila svou taktiku odlišení elektromobilů od spalovacích modelů. Místo velkého přejmenovávání tak zůstane u současného systému.
Elektromobilita se do života automobilek propisuje mnoha způsoby. Například u mnichovského BMW zážehové motory přišly o „i“ v názvu. Prý by se to mohlo plést s čistě elektrickými BMW i.
Něco podobného chystali také u Audi. Konkurence z nedalekého Ingolstadtu plánovala vyčlenit sudé číslice vozům s lokálně bezemisním pohonem, ostatním pak lichá čísla. Ostatně i proto se nová generace modelové řady A4 přejmenovala na A5.
Jenže několik měsíců od jejího představení je zase všechno jinak. Audi totiž oznámilo, že zůstane u dosavadního systému. Nástupce současného Audi A6, který se představí již 4. března, tak zůstane A6. Původně se přitom počítalo s přejmenováním na A7.
Nezbytné odlišení jednotlivých modelů a variant v portfoliu zajistí označení karosářské varianty (například Avant, Sedan nebo Sportback) – a již etablované – kódové označení pohonu (e-tron, TFSI e, TFSI nebo TDI).

„Toto rozhodnutí je výsledkem intenzivních diskuzí a také odpovídá přáním našich zákazníků i ohlasům od našich mezinárodních prodejců,“ říká Marco Schubert, člen představenstva společnosti Audi AG odpovědný za prodej a marketing. „Naše nomenklatura nyní poskytuje všem zákazníkům na celém světě intuitivní orientaci v našem portfoliu. Jména našich modelů jsme vybrali tak, aby z nich byla na první pohled patrná velikost i postavení na trhu.“
Vedle marketingových důvodů mohou být za změnou taktiky také stagnující prodeje elektromobilů. Zájem zákazníků o tento pohon totiž zatím není takový, jak se předpokládalo. Globálně sice prodeje v roce 2024 rostly, v Evropě ovšem o něco klesly. Prémiovým značkám z Německa se navíc úplně nedaří na veledůležitém čínském trhu, kde dominují domácí značky. Tempo představování nových modelů na elektřinu proto může v následujících letech zvolnit.
Naopak plug-in hybridy a klasické hybridy se těší stále většímu zájmu, což mnohé značky nutí k přehodnocení svých plánů. Dříve hojně oznamované konce spalovacích motorů tudíž drtiví většina výrobců koriguje.