Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi potvrzuje příchod Q8 e-tron. Současné SUV nahradí v roce 2026 elektromobil

David Bureš David Bureš 22. 11. 2021 • 23:54
30
4
Zobrazit náhledy (30)
Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro Audi Q8 TFSI e quattro

Čtyři kruhy hodlají od roku 2026 představovat už jen vozy s čistě elektrickým pohonem. Možná vůbec první model vzniklý podle této strategie bude nové Audi Q8 e-tron.

Audi patří mezi ty automobilky, které již oznámily postupný přechod výhradně na vozy s elektrickým pohonem. Strategie se týká i další budoucnosti velkého Audi Q8. Nástupce už má totiž přijet pouze ve formě elektromobilu.

Automobilka potvrdila, že pro rok 2026 chystá model nazvaný Q8 e-tron, což nebude nic jiného než nástupce dnešního SUV-kupé Q8. Vznikne už podle strategie přechodu na vozy s čistě elektrickým pohonem. Právě od roku 2026 totiž Audi chystá představovat už jen auta na elektřinu.

Bližší informace o novince neznáme. Očekává se však už nasazení nově vyvinuté koncernové platformy PPE (Premium Platform Electric) určené pro velké, luxusní vozy s elektrickým pohonem. Na rozdíl od MEB využívaného u koncernových kompaktních elektromobilů využije tu nejpokročilejší techniku. Bude tu třeba elektrický systém s napětím 800 V nebo možnost nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW. K dispozici bude i vzduchové odpružení, natáčení obou náprav nebo vektorování točivého momentu.

Nové Audi Q8 e-tron se bude každopádně vyrábět v továrně v Bruselu, která už byla přebudována na výrobu elektromobilů. Dnes tam vznikají elektrická SUV e-tron a e-tron Sportback. To dnešní Q8 vzniká v Bratislavě.

Oznámení o přesunu výroby zajišťuje další budoucnost pro výrobní závod v Bruselu, který od roku 2007 vyrábí výhradně vozy Audi. Mezi lety 2010 až 2018 se tu vyráběl malý hatchback A1, od té doby se závod orientuje na produkci elektrických SUV. Původně byla bruselská továrna založena v roce 1949 pro výrobu vozidel americké automobilky Studebaker. Už v roce 1954 se tu však začal vyrábět Volkswagen Typ 1 (tedy slavný Brouk), krátce tu vznikaly i vozy Porsche. Audi továrnu převzalo v roce 2007.

V minulých měsících se přitom o další budoucnosti bruselské továrny čile spekulovalo. Přišla totiž o zakázku na výrobu nové generace elektromobilů značek Audi, Porsche a Bentley, od roku 2024, kterou nakonec získal závod v německém Hannoveru, dosud se specializující na produkci užitkových vozidel.

Doporučujeme

Témata
Avatar - kuk
23. 11. 2021 09:57
Audi svořilo Dízlgejt software
a hlavouni z koncernu s tím chtěli vošulit svět. Místo toho pomohli urychlit smrt spalováků a ještě platěj miliardy, učej se milovat baterky a skousávat že hrajou 10. někde daleko vzadu za Teslou, která vyrábí nedodělky. Jedna hořká pilulka za druhou. Spalovací sen ve zlatý kleci skončil. Nauč se programovat koncerne nebo dopadneš jako Nokia. :-!