Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi představuje modernizovanou řadu A6

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (121)
Mezi novinky, které automobilka Audi přiveze na letošní autosalon do Paříže se zařadí i faceliftované modely A6, A6 Avant, S6, S6 Avant, RS 6 Avant a A6 allroad quattro.

Aktuální generace Audi A6 měla v provedení sedan výstavní premiéru na autosalonech v Detroitu a Vídní v lednu roku 2011. Provedení A6 Avant dorazilo v květnu stejného roku, zatímco ostřejší verze S6 byly představeny v září 2011, A6 allroad quattro v lednu 2012 a RS 6 Avant dokonce až na konci roku 2012.

V případě faceliftu se v Ingolstadtu rozhodli představit všechny zástupce modelové řady A6 najednou. Modernizovaná Audi se dočkala lehkých retuší v designu exteriéru. V případě předních partií se jedná především o novou masku chladiče. Ta má u verzí A6 a A6 Avant osm vodorovných lamel, zatímco verze S6 a S6 Avant jich mají jen šest. Model A6 allroad quattro má lišty svislé a RS 6 Avant má pro lehkou identifikaci výplet ve tvaru včelích pláství.

Z karosářských dílů se tradičně dočkaly úprav oba nárazníky a prahy. Samozřejmostí je v rámci modernizace přepracovaní hlavních světlometů. Na přání jsou k dispozici světlomety LED nebo dokonce Matrix LED.

V interiéru se žádné zásadní změny neodehrávají a jedná se především o nové odstíny obložení palubní desky, středového tunelu, dveří a čalounění sedadel. Audi navíc vyzdvihuje možnost objednat si přední sedadla s masážní funkcí a odvětráváním. Samozřejmostí jsou nejnovější provedení systému MMI, MMI navigation Plus a MMI touch.

Paleta pohonných jednotek pro modernizované modely A6 a A6 Avant nabídne trojici motorů TFSI s výkony od 140 kW do 245 kW a pětici jednotek TDI o výkonech od 110 kW do 240 kW. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6, a jejich emise CO2 byly sníženy až o 22 procent.

Novinkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 140 kW ve spojení s novou převodovkou S tronic, který má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva 5,7 l benzinu na 100 km. Mimořádně nízké spotřeby má dosahovat provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW, které v kombinovaném režimu spotřebuje jen 4,2 l na 100 km.

Automobilka uvádí, že i přes stále stejný výkon 245 kW byl komplexně přepracován motor 3.0 TFSI, zatímco vrcholné provedení turbodieselu 3.0 TDI v rámci oslav 25. výročí přeplňovaných vznětových motorů u Audi posílilo z dosavadních 240 kW na 255 kW.

Audi A6 Avant v provedení 2.0 TDI ultra s výkonem 140 kW se jako první a jediný zástupce své modelové řady může pochlubit kompozitovými pružinami, snižujícími neodpruženou hmotnost o 4,4 kg.

V případě modelu A6 allroad quattro došlo především ke kosmetickým úpravám a modernizované provedení bude k dispozici se zážehovým motorem 3.0 TFSI nebo jednou ze tří verzí turbodieselu 3.0 TDI. Standardem je i nadále vzduchový podvozek.

Sportovně laděné verze S6, S6 Avant a RS 6 Avant mají rovněž upraven vzhled. Jejich motory 4.0 TFSI disponují výkony 331 kW, resp. 412 kW. Akceleraci z 0 na 100 km/h nyní zvládne S6 za 4,4 s a S6 Avant za 4,6 s, zatímco RS 6 Avant potřebuje jen 3,9 s a jeho maximální rychlost může být až 305 km/h. Verze S6 mají v kombinovaném cyklu spotřebovat 9,2 l benzinu na 100 km, resp. 9,4 l na 100 km a pro RS 6 Avant uvádí automobilka 9,6 l na 100 km.

Prodej všech modernizovaných Audi modelové řady A6 se má rozběhnout na podzim letošního roku s cenami od 38.400 eur (okolo 1.065.000 Kč) za základní provedení sedanu s motorem 1.8 TFSI, zatímco zájemci o RS 6 Avant si musí připravit minimálně 108.900 eur (zhruba 3.020.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (121)
Avatar - AUDIRS6
8. 9. 2014 16:44
Re: Allroad
z toho, coho pisem, sa blbo pise diakritika... ;-)
8. 9. 2014 15:05
Re: Mistrovství faceliftu,
Ono se kopírují už i barvy? Od koho asi pak okopčil Citroen bílou? :-)
8. 9. 2014 14:50
Re: Allroad
Jedno OT: proč píšeš některé dlouhé samohlásky zdvojeně? Hrozně blbě se to čte ;-\
8. 9. 2014 14:39
Re: Allroad
Píšeš, že 7g-tronic je pomalejší než dvouspojka a cukavější než měnič. Jaký g-tronic tedy máš?
8. 9. 2014 14:34
Re: Pružiny
Nebudou u neodpružených hmot taky prvky zavěšení kol?