Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi připravuje elektrický hatchback, vizi možná ukáže už v Ženevě

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Čtyři kruhy chystají vlnu nových elektromobilů a součástí plánů je i kompaktní hatchback. Jeho koncept se prý ukáže v příštích měsících.

Automobilka Audi chce do roku 2025 nabízet dvanáct plně elektrických modelů a první vlaštovkou neskromných plánů se stalo SUV e-tron. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles zase značka ukázala e-tron GT, jenž má do sériové produkce vstoupit v roce 2020. A naposledy přišla řeč na čistě elektrický kompaktní hatchback, konkurenta Nissanu Leaf či sériového vozu odvozeného od konceptu Volkswagen I.D. Hatch.

Šéf vnějšího designu Andreas Mindt na výstavišti prozradil, že se nové elektromobily Audi nebudou snažit zaujmout futuristickým designem, oslovit tak mohou širší spektrum zákazníků. „Je hodně lidí, kteří chtějí dobře vypadající vůz a nezajímá je, jestli je poháněn elektromotorem, nebo spalovací jednotkou,“ uvádí Mindt s tím, že první vize spatří světlo světa v příštích měsících. Troufáme si tipovat, že prvně bysme se s konceptem mohli seznámit už na jarním autosalonu v Ženevě.

Člověk odpovědný za design exteriéru dále říká, že návrh takového modelu je paradoxně obtížnější než u sporťáku. „Nakreslení sportovního vozu s nízkou a širokou karoserií je snadné, je to jako kopat penaltu a nemít v brance gólmana. Ale udělat elegantní kompaktní hatchback, to už je těžší úkol.“

Čtyři kruhy mají k dispozici vícero architektur, na kterých mohou elektromobily postavit. Zatímco SUV e-tron dostalo modifikovanou platformu MLB (tvoří třeba základ Q7), e-tron GT představený v Los Angeles sdílí plošinu J1 s chystaným Porsche Taycan.

Elektrický hatchback však dostane základ v podobě platformy MEB, na které jsou posazeny i chystané modely z rodin I.D.. Lze předpokládat, že novinka dostane pohon předních kol, což udrží nízké náklady. Zároveň se Audi soustředí na dojezdovou vzdálenost. Podle posledních zpráv by hatchback mohl urazit až 600 km na jedno nabití.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
1. 12. 2018 01:07
Re: Jsem bezmocný!
Design to má opravdu parádní, ale co je to platné, když pod kapotou chybí pořádný spalovací motor (a v kabině kulatý volant) :-O :-O :-O
1. 12. 2018 01:03
Re: A dojede to z Plzně do Ostravy a zpět za jeden den?
Hybridy jsou naprosto slepá ulička vývoje. Jedině skutečně perspektivní zůstává spalovací motor (benzinový i naftový) s nejvyšší možnou mírou čištění spalin!!! :-! A pokud by snad jednou skutečně začala docházet ropa, resp. by se stávala příliš drahou, tak není problém benzíňáky předělat na LPG či CNG, jehož zásoby jsou ještě na několik staletí! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2018 18:02
Re: A dojede to z Plzně do Ostravy a zpět za jeden den?
Už dávno, ale ty to stejně nejsi schopen pochopit. Dieselové vibrace ti z mozku udělaly bezcenný rosol.
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2018 17:14
Re: A dojede to z Plzně do Ostravy a zpět za jeden den?
asi aj preto dalsich 10-15 rokov je jasna volba hybrid a nie tieto el. vysavace s milionmi kompromisov ( ktore su v praxi nadalej takmer nepouzitelne .. v zime v podstate vobec ) ;-) .. v tomto zlata corolla ...
Avatar - Ada je zase tady
30. 11. 2018 17:12
A dojede to z Plzně do Ostravy a zpět za jeden den?
Asi ne, co... Tak si to strčte za klobouk! :no: Pro mne by bylo lepší Cígo s 1,6TDI!