Audi připravuje elektrický hatchback, vizi možná ukáže už v Ženevě
Automobilka Audi chce do roku 2025 nabízet dvanáct plně elektrických modelů a první vlaštovkou neskromných plánů se stalo SUV e-tron. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles zase značka ukázala e-tron GT, jenž má do sériové produkce vstoupit v roce 2020. A naposledy přišla řeč na čistě elektrický kompaktní hatchback, konkurenta Nissanu Leaf či sériového vozu odvozeného od konceptu Volkswagen I.D. Hatch.
Šéf vnějšího designu Andreas Mindt na výstavišti prozradil, že se nové elektromobily Audi nebudou snažit zaujmout futuristickým designem, oslovit tak mohou širší spektrum zákazníků. „Je hodně lidí, kteří chtějí dobře vypadající vůz a nezajímá je, jestli je poháněn elektromotorem, nebo spalovací jednotkou,“ uvádí Mindt s tím, že první vize spatří světlo světa v příštích měsících. Troufáme si tipovat, že prvně bysme se s konceptem mohli seznámit už na jarním autosalonu v Ženevě.
Člověk odpovědný za design exteriéru dále říká, že návrh takového modelu je paradoxně obtížnější než u sporťáku. „Nakreslení sportovního vozu s nízkou a širokou karoserií je snadné, je to jako kopat penaltu a nemít v brance gólmana. Ale udělat elegantní kompaktní hatchback, to už je těžší úkol.“
Čtyři kruhy mají k dispozici vícero architektur, na kterých mohou elektromobily postavit. Zatímco SUV e-tron dostalo modifikovanou platformu MLB (tvoří třeba základ Q7), e-tron GT představený v Los Angeles sdílí plošinu J1 s chystaným Porsche Taycan.
Elektrický hatchback však dostane základ v podobě platformy MEB, na které jsou posazeny i chystané modely z rodin I.D.. Lze předpokládat, že novinka dostane pohon předních kol, což udrží nízké náklady. Zároveň se Audi soustředí na dojezdovou vzdálenost. Podle posledních zpráv by hatchback mohl urazit až 600 km na jedno nabití.