Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Audi Q4 e-tron concept zamíří v příštím roce do výroby

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 3. 2019
25
4
Zobrazit náhledy (25)
Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept Audi Q4 e-tron concept
Audi patří mezi automobilky, které věnuji elektrifikaci velkou pozornost, což ostatně dokazuje stánek této značky na letošním ženevském autosalonu, na němž má světovou premiéru koncept kompaktního elektrického SUV.

Ženeva v letošním roce nabízí záplavu hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů. V případě Audi se plug-in hybridní techniky nově dočká hned čtveřice modelů, A6, A7 Sportback, A8 L a SUV Q5. Elektromobily se čtyřmi spojenými kruhy reprezentuje především Q4 e-tron concept.

Audi využívá ženevský autosalon jako kulisu pro světovou výstavní premiéru konceptu kompaktního elektrického SUV, jehož základem je platforma MEB. Karoserie vozu rozvíjí svými liniemi současný styl značky Audi.

Na přídi zaujmou úzké matrix LED světlomety spolu s masivní maskou a dvojicí rozměrných vstupů vzduchu po jejích stranách. Boky vynikají hranami zvýrazněnými blatníky kol a svalnaté zadní partie oživuje pruh koncových LED světel. Sebevědomý výraz vozu pak jen umocňují 22palcová kola.

Audi Q4 e-tron concept s rozvorem náprav 2,77 m, celkovou délkou 4,59 m, šířkou 1,90 m a výškou 1,61 m má právě díky použité platformě a čistě elektrickému pohonu vynikat prostorným interiérem. Samozřejmostí jsou zde digitální obrazovky, ta před řidičem i středová s informačním a zábavním systémem.

K pohonu slouží dvojice elektromotorů, z nichž jeden s nejvyšším výkonem 75 kW a točivým momentem 150 N.m roztáčí kola přední nápravy a druhý s nejvyšším výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m je u zadní nápravy. Celkový výkon pohonného systému je podle Audi 225 kW.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují v podlaze mezi nápravami umístěné baterie s kapacitou 82 kWh, které mohou podle WLTP zajistit na jedno nabití dojezd až 450 km. Při použití nabíječky s výkonem 125 kW pak mohou být baterie na 80% své kapacity během zhruba 30 minut.

Audi v případě Q4 e-tron concept vyzdvihuje sportovní charakteristiku jeho podvozku, k níž přispívá již zmiňované umístění baterií o hmotnosti 510 kg do podlahy a rovněž rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Koncept prozatím jen naznačuje podobu, výbavu a výkonu sériového modelu, jehož uvedení je plánováno na příští rok.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
| 5. 3. 2019
začínám mít na ty překomplikované přídě s kupou falešných sání alergii. Čím víc imitací, tím víc prémie?
Avatar - Bubáq
Nejhnusnější Audi až dosud
Bubáq
| 5. 3. 2019
Tohle je vážně nepovedené. Po Q8 další neforemný kus plechu zcela bez elegance, sportovního flairu nebo - nedej bože - krásy.
Tohle vážně nechápu. Jak může tak obrovský tým odborníků stvořit takové nechutné příšery?!
Srov,: [odkaz]
Vidíte to, čemu se říká nebe a dudy?
Kulatíme
RS
| 5. 3. 2019
Doba hranatá zřejmě končí. Hrany mám sice rád, ale toto vypadá velmi nadějně a po delší době opět svěže. :yes:
Avatar - _Karel_
Q4
_Karel_
| 5. 3. 2019
Tak tohle je pro mě nejhezčí variace na přední masku od Audi za poslední dobu. :yes:
Naopak koncept palubky je alespoň z obrázků zklamáním.