Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5 přichází jako plug-in hybrid. Nová verze 55 TFSI e quattro nabídne 270 kW

David Bureš
Diskuze (11)

Plug-in hybridní Q5 dojede v elektrickém režimu přes 40 kilometrů. Uváděná kombinovaná spotřeba činí 2,1 l/100 km.

Letošní rok je v případě Audi ve znamení expanze na poli plug-in hybridních modelů, jen na ženevském autosalonu představila hned čtyři vozy s takovým pohonem. Až nyní však přibližuje techniku jednoho z nich, SUV Audi Q5 ve verzi 55 TFSI e quattro.

Audi Q5 55 TFSI e quattro kombinuje přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 185 kW se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 105 kW, který je společně se spojkou pro odpojení spalovacího motoru umístěn ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, předávající hnací sílu pohonu všech kol.

Čtyřkolka je quattro typu ultra, což znamená, že při nízkém zatížení a dostatečné adhezi je přenos hnací síly na zadní nápravu přerušen. Pohon všech kol je deaktivován vždy, když není zapotřebí, zůstává však trvale k dispozici. Rychlé automatické připojení pohonu všech kol probíhá třístupňově – preventivně, předvídavě a v reakci na nastalou situaci. Chování pak lze upravit pomocí přepínače jízdních režimů.

Upravit lze i spolupráci motorů. V hybridním režimu je využívání elektrické energie z akumulátorů optimálně rozděleno na celý průběh trasy s cílem snížit spotřebu paliva s tím, že za pomalé jízdy je využíván převážně elektrický pohon. V EV módu je vůz poháněn výhradně elektricky, zatímco v režimu Battery-Hold je udržován aktuální stav nabití akumulátorů pro využití elektřiny až na pozdější dobu.

Elektromotor získává energii ze sady lithium-iontových akumulátorů uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. Je složena ze 104 prizmatických článků, poskytuje napětí 381 V a pojme 14,1 kWh energie. Z průmyslové zásuvky CEE s třífázovým proudem 400 V/16 A trvá kompletní nabití pouhých 2,5 hodiny. Z domácí zásuvky s napětím 220 V lze vybité akumulátory nabít během zhruba šesti hodin.

Hybridní soustava autu poskytuje celkem 270 kW a 500 N.m, které mu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,3 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 239 km/h. Zároveň je však udávaná normovaná spotřeba vkombinovaném cyklu nízká, jak je u těchto aut zvykem, činí 2,1 l/100 km. V čistě elektrickém režimu Q5 55 TFSI e quattro ujede podle normy WLTP více než 40 kilometrů, při maximální rychlosti 135 km/h.

Se snížením spotřeby v praxi pomáhá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu, který přizpůsobuje rekuperaci při jízdě setrvačností příslušné situaci. Za tím účelem předvídavě využívá data o trase z databáze navigačního systému a zohledňuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, zjišťovanou kamerovými a radarovými senzory. Buď auto upozorní řidiče symbolem, ať dá nohu z plynu, při zapnutém adaptivním tempomatu se však o zrychlení a zpomalování postará samo.

Na český trh bude Audi Q5 55 TFSI e quattro uvedeno ve třetím čtvrtletí 2019. Cena zatím ještě nebyla stanovena.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Zetti
24. 5. 2019 07:08
Re: Tomu nerozumím
Tak s tim problem nemam, po dalnicich prakticky nejezdim. PHEV zmeni ridicske navyky. Komplexne. Pojedes vic na pohodu. A to presto, ze mam najeto vic nez 2 mio km i v hodne sportovnich autech, mozna prave proto
23. 5. 2019 19:43
Re: Tomu nerozumím
Jo tak s tou EL značkou tedy přibyla podpora všem pluginům, to dřív nebylo. Jak píšu, pak to smysl mít může.

S tou dálnicí a více auty - problém je, že já po dálnici jezdím rychleji. Zmíněný Outlander má maximálku 170 km/h. Tam hledej rozdíl mezi Kodiaqem a tvým Outlanderem. Moje dálniční tempo bývá 180 - 240 km/h. Do 210 km/h to zvládne i základní Passat, případně silnější Kodiaq (měl jsem objednanou variantu 140kw). Pro tento případ se univerzál hledá těžko. Zrychlení do stovky mají PHEV samozřejmě díky elektromotorům moc hezké, to platí podobně i pro obyčejné hybridy. Měl bych ale obavu zda po 300 km cesty zvládne PHEV poskytnout plný výkon pro předjíždění nebo to půjde "jen" ze spalováku, což pak ty parametry zrychlení dost mění.

Situace se ale dost vyvíjí, tak uvidíme...
Avatar - Zetti
23. 5. 2019 11:48
Re: Tomu nerozumím
Jestli jsi schopen pochopit psany text, tak to auto sem koupil predtim nez bylo nejake parkovani v Praze. Stalo stejne nebo min nez stejne velky a vybaveny kodiaq. Jen se spotrebou a komfortem jizdy jsme nekde jinde

Ostatni ti vymlouvat nebudu, jsi prosty a jednoduchy clovek neschopny matematickeho usudku. Nezlob se kdyz ti uz na dalsi invektivu neodpovim
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2019 10:22
Re: Tomu nerozumím
Hezké pohádky, pohádkáři.
Takže sis pořídil auto, které dojede stejně daleko jako diesel, má spotřebuj jako diesel, jen stojí o 150 000 víc.
Bravo, gratuluji.
PS - a s tím parkováním to je fajn, za 150 000 můžeš teď po Praze parkovat KDE CHCEŠ BEZ OMEZENÍ zdarma.
Vyhráls. To je neotřesitelná logika.
Zajímavé je že Outlanderů s dieselem se prodává pořád víc než s PHEV, I KDYŽ UŽ PŘES ROK NENÍ DIESEL V NABÍDCE.
To si myslím říká o PHEV všechno.
Avatar - Zetti
23. 5. 2019 08:56
Re: Tomu nerozumím
Tezko se rozumne bavit s nekym, kdo vehementne tvrdi ze PHEV nouzovka bez dynamiky (tohle Q5 mezi 5-6s na 100). Zadna pridana hodnota se nevytraci i kdybys travil cesty na dalnicich. PHEV je extremne tiche, zive pohodlne. Kdyz sem ho kupoval, zadna parkovaci vyhoda nebyla a ja ho kupoval jen proto jak to jezdi. Okreskova spotreba benzinu je po vybiti baterie kolem 5 litru, dalnicni 130-150 nekde kolem 8, s klimou o litr vic, s topenim az o dva. Rozdil ve spotrebe urcite nebude vetsi nez drzet vic aut, vem si kalkulacku a pocitej.

Jestli ti vadi muj zpusob vyjadrovani tak na me proste nereaguj

Jeste dodam, na znacku EL ma narok auto, ktere nema v TP vetsi emise nez 50g. Muj Outlander ma 41 g a znacku EL uz ma. Se znackou EL muzes parkovat vsude v Praze bez ohledu na dalsi parametry auta