Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q6
Audi Q6
Audi Q6
Audi Q6
25
Fotogalerie

Audi opět věří vodíku. Reaguje na nedostatky bateriových elektromobilů

V Ingolstadtu v poslední době vyvíjí hlavně nové bateriové elektromobily, do budoucna ale chtějí více klást důraz i na vodíkové palivové články.

Audi aktuálně pracuje na rozsáhlé expanzi v oblasti bateriových elektromobilů. Po SUV e-tron se počítá i s jeho sportovnější karosářskou variantou e-tron Sportback, menším SUV, s rychlým fastbackem e-tron GT nebo elektrosupersportem PB18 e-tron. Vedení si však uvědomuje, že bateriové elektrovozy nemají jen své výhody, a tak chce Audi opět rozšířit vývoj vodíkových palivových článků.

 

„Budeme klást větší důraz na vodíkové palivové články, vložíme do nich více peněz, větší kapacitu lidí a větší důvěru,“ říká předseda představenstva Audi Bram Schot, který loni nahradil na této pozici dlouholetého šéfa značky Ruperta Stadlera.

 

Čtyři kruhy se v rámci tohoto plánu mají stát dokonce vývojovým centrem vodíkových palivových článků pro celou skupinu Volkswagen Group. S vývojem mimochodem pomůže Hyundai, s nímž Audi loni podepsalo dohodu o sdílení komponentů, dodavatelských řetězců nebo patentů.

 

Firma oživením programu h-tron reaguje na negativa spjatá s bateriovými elektromobily, ať už obavy o dostatek přírodních zdrojů na produkci jejich baterií nebo dlouhé nabíjení akumulátorů. Audi si tak stále není jisté, zda elektromobily skutečně dostojí očekávání zákazníků.

 

Audi přitom se vzkříšením vodíkového vývoje nebude čekat. Ještě letos chce představit další prototyp s palivovými články, poslední takový koncept představilo v roce 2016, h-tron quattro concept. Novinka využije vodíkový systém šesté generace, který má být doplněn o baterii schopnou dobít ji prostřednictvím zásuvky.

 

Do roku 2021 by pak mohla začít omezená produkce nějakého vodíkového automobilu, nabízeného v rámci speciálního leasingového programu. Kdy začne nějaká větší sériová výroba Audi na vodík, zatím jasné není. Podle Schota se tak ale stane nejpozději v druhé polovině příští dekády.