Audi Q7 3,0 TDI jede dál: Nový diesel zamíří i do USA
Luxusní SUV zůstane na trhu ještě minimálně rok, možná i dva, byť prototypy lehčího následovníka se už pilně testují. To ovšem neznamená, že by Audi první generaci nechalo „ležet ladem“. Pod kapotu se také pro USA nastěhoval nový třílitrový turbodiesel. Zatímco původní verze silnějšího třílitru nabízela 171 a novější 176 kW, nyní pod kapotou najdeme agregát známý například z Porsche Cayenne.
Ten dává 180 kW (245 k) a na všechna kola se díky standardně montovanému osmistupňovému Tiptronicu přenáší až 550 Nm, například první varianta měla jen 500 Nm. Kombinovaná spotřeba dle evropských norem činí pouhých 7,4 l/100 km. Americká metodika EPA uvádí v dálničním režimu o litr více, ve městě pak 12,4 l/100 km, dle ní klesla konzumace nafty oproti předchozí pohonné jednotce asi o 12 %. Nutno dodat, že nové „srdce“ mimo jiné váží o 25 kg méně.
Americké ceny začínají na 52.895 dolarech, což v současnosti odpovídá částce přes 1,11 milionu korun. Nás budou zajímat ty české, které startují na 1.415.200 Kč. U nás se tento model ovšem prodává již od loňska. Příplatková výbava obsahuje například sound systém Bang & Olufsen (167.700 korun), navigační nadstavbu systému MMI s připojením na internet Audi Connect (49.600, respektive 80.600 korun jako MMI Navigation Plus) a dvojici obrazovek pro zadní pasažéry (minimálně 125.800 Kč).
Zajímavé je i srovnání prodeje Q7 s turbodiesely za mořem a u nás. Ano, i Američané přicházejí TDI na chuť, dosud tvořily 40 % tamního odbytu. V České republice je to samozřejmě mnohem více, jen za první polovinu roku 2012 je zvolilo 127 zákazníků, zatímco benzinové motory jen tři. To znamená 97,7 % ve prospěch nafty.