Audi Q7 4.2 TDI: osm válců s menším objemem překonává V10 TDI
Audi představí v Ženevě velmi silnou turbodieselovou variantu Q7 4.2 TDI. Podle výrobce jde o nejsilnější SUV na trhu.
Nejsilnější turbodiesel jaký v současné době Audi umí nabídnout, se z A8 přestěhoval do pětimetrového SUV Q7. Vidlicový osmiválec (V 90°) se vstřikováním common-rail poslední generace s piezoeletricky ovládanými vstřikovači, má kompaktní stavbu s délkou bloku 520 mm, roztečí válců 90 mm a hmotností 257 kg, která jej řadí ne špičku dieselových motorů V8 této objemové kategorie.
240 kW při 3750 ot./min a 760 Nm mezi 1800 a 2500 ot./min stačí, v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, na akceleraci z 0 na 100 za 6,4 s, aerodynamický odpor zastaví další akceleraci až při rychlosti 236 km/h.
Poslední generace systému quattro posílá standardně v Q7 60 % hnacích sil na zadní nápravu, zbývajících 40 % pak směřuje na přední kola. Standardem vrcholného TDI je adaptivní vzduchové odpružení, adaptivní hydraulické tlumiče, elektrické zavírání výklopného víka, osmnáctipalcová kola s pneumatikami 255/55 R18, kotoučové brzdy o průměru 350 mm (vpředu) a 358 mm (vzadu). Vpředu jsou třecí segmenty ovládány šestipístkovými třmeny.
Novinkou v nabídce Audi je Lane Assist System, který varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu vibracemi multifunkčního volantu.
Audi Q7 4.2 TDI bude v prodeji začátkem léta v pěti, šesti nebo sedmimístné verzi, čtyřmístná verze příjde na trh o něco později.
Silná SUV na trhu | |||
Motor | Audi Q7 4,2 V8 TDI | Mercedes-Benz GL 420 CDI | Volkswagen Touareg 5,0 V10 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 4134 | 3996 | 4921 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 10/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 240/3750 | 225/3600 | 230/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 760/1800-2500 | 700/2200-2600 | 750/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 236 | 230 | 231 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 | 7,6 | 7,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,1 | 11,6 | 12,6 |
Cena [Kč] | dosud nestanovena | 2.446.000.- | 2.368.200,- |