Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 dostane nový motor 3,6 V6 (206 kW)

suv audi novemodely
suv audi novemodely
suv audi novemodely
suv audi novemodely
11 Fotogalerie
Diskuze (60)
Dvanáctiválec TDI pod kapotu Q7 doplní další novinka. Vidlicový motor má sice jen polovinu z dvanácti válců, ale výkon 206 kW při 6200 ot./min a točivý moment 360 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min také nejsou k zahození.

Krátce po revoluční zprávě o dvanáctiválcovém TDI se pod kapotu Q7 dostává další novinka. Vidlicový motor má sice jen polovinu z dvanácti válců, ale nejvyšší výkon 206 kW při 6200 ot./min a točivý moment 360 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min také nejsou k zahození.

Druhý zážehový motor v nabídce Q7 patří k rodině motorů VR6, jejichž kompaktní litinový blok usnadňuje zástavbu do relativně malých motorových prostorů vozů koncernu VW. To sice není případ Q7, ale je jasné, že v Q7 jde jen o začátek kariéry tohoto šestiválce. Úhel, který svírají řady válců činí jen 10,5°. Časování sacích i výfukových ventilů je plynule nastavováno vzhledem k aktuálnímu provoznímu režimu, účinnost motoru zvyšuje také přímé vstřikování paliva FSI.

Audi Q7 3.6 FSI quattro akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Se vzduchovým odpružením se sníží aerodynamický odpor (nižší světlá výška ve vyšších rychlostech), což vyústí v maximální rychlost 230 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 12,7 l/100 km, tj. o necelý litr benzinu méně než v případě osmiválce. Ten dokáže Audi Q7 urychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s a udělí mu nejvyšší rychlost 244 km/h.

Nový motor lze do Q7 objednávat již nyní, ale první vozy příjdou na trh až na začátku roku 2007. Základní cena na německém trhu: 49.100 euro.

Vstoupit do diskuze (60)