Audi Q7: Nový základ 3,0 TDI (150 kW) s nižší cenou
Na jaře letošního roku upravilo Audi nabídku vznětových motorizací svého velkého SUV Q7 uvedením zcela nového motoru 3,0 TDI druhé generace. Ten se s výkonem 176 kW (240 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 550 Nm dostupným mezi 1750-2500 min-1 stal dočasně základní vznětovou motorizací.
Nyní Audi představuje další verzi motoru 3,0 TDI pro model Q7. Toto provedení s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 450 Nm dostupným od 1250 do 2750 min-1 bude novou základní motorizací tohoto modelu.
Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.
Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.
Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Za zmínku stojí i chladicí systém motoru 3,0 TDI. Kliková skříň a hlavy válců mají samostatné okruhy chladicí kapaliny. Při zahřívání motoru chladicí kapalina necirkuluje jeho blokem.
Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie.
Audi Q7 s motorem 3,0 TDI o výkonu 150 kW akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,1 s. V provedení se vzduchovým odpružením dosahuje maximální rychlosti 205 km/h a verze s klasickými odpružením se může pohybovat maximální rychlostí 202 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí automobilka 7,2 litru nafty na 100 km. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 5. Hodnota CO2 189 g/km je v kategorii velkých SUV jednou z nejnižších.
Stejně jako ostatní verze modelu Q7 i základní motorizace je vybavena osmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech čtyř kol.
Standardní výbava na německém trhu obsahuje mimo jiné dvouzónovou klimatizaci a rozhranní MMI. První cena nové základní vznětové motorizace Audi Q7 je stanovena na 51.800 Euro (zhruba 1.300.000,- Kč). Podle tiskových materiálů je nyní Q7 díky této ceně dostupnější než všechny předchozí vznětové motorizace.