Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 mohla dostat pětiválec s manuálem, pohánět měl zadní kola!

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Německá automobilka skutečně zvažovala rozšíření nabídky motorizací druhé generace supersportovního modelu R8.

Audi R8 si všichni spojujeme především s atmosférickým 5,8litrovým motorem V10, který německý supersport sdílel s italským supersportem Lamborghini Huracán. Poměrně často se však objevovaly spekulace, že automobilka chystá dostupnější verzi, která by měla být osazena menším a slabším motorem.

Připomeňme, že první generace se vyráběla také s motorem V8, vedle kterého byl nabízen i zmiňovaný ikonický desetiválec. Nástupcem osmiválce se pak u druhé generace modelu měl stát turbem přeplňovaný motor V6, jak tvrdily mnohé spekulace. Automobilka však nikdy žádný takový model nepřestavila. A vlastně ani nevyvíjela.

Video se připravuje ...

Marcos Marques, projektový manažer eFuels v Porsche, totiž během rozhovoru pro The Connection, na který upozornili kolegové z Motor1, překvapivě prozradil, že automobilka přemýšlela nad možností osadit R8 ikonickým 2,5litrovým přeplňovaným řadovým pětiválcem. Tedy motorem, který známe třeba z modelů TT RS nebo RS3.

Pětiválec měl přitom roztáčet pouze zadní kola, čímž by automobilka ušetřila hmotnost. Zákazníci navíc měli dostat možnost vybrat si mezi manuální a automatickou dvouspojkovou převodovkou, která byla jinak pro druhou generaci modelu standardem. První generace R8 však měla i šestistupňový manuál.

Video se připravuje ...

Audi R8 s přeplňovaným pětiválcem měla mít větší točivý moment než atmosférická V10, výkonově ale pochopitelně nestačila. Přesto měl být pětiválec téměř stejně rychlý jako desetiválec. Můžeme si tak jen představit, jaká zábava s pětiválcovou R8 mohla být. A jak úžasný zvuk mohla mít.

Zlom měl přijít v druhé polovině roku 2017, kdy automobilka představovala model R8 RWS, tedy zadokolku zaměřenou víc na řidičský požitek. Tou dobou totiž mělo definitivně padnout rozhodnutí, že se druhá generace R8 bude prodávat výhradně s 5,2litrovým motorem V10. Marques přitom věří, že automobilka tímto rozhodnutím propásla skvělou příležitost.

Byla to škoda, protože pětiválcový turbomotor byl dobrý a silný, zněl jinak a myslím, že v R8 dobře fungoval. Vůz byl také lehčí a agilnější, ale možná se některým lidem v Audi Sport nezdál jako skutečná R8, takže se poměrně pozdě rozhodli, že vůz nevznikne,“ citují kolegové z Motor1 Marquese.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme