Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 Cabriolet: Atmosférický osmiválec a plátěná střecha

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Podobu i veškeré specifikace Audi RS 5 Cabriolet odhalila ingolstadtská automobilka začátkem září, ale až v Paříži se odehrává výstavní premiéra.

Audi RS 5 bez pevné střechy, navazující na model RS 4 Cabriolet, má pod kapotou nepřeplňovaný přímovstřikový vidlicový osmiválec 4,2 FSI s výkonem 331 kW (450 k) při 8250 min-1 a točivým momentem 430 Nm od 4000 do 6000 min-1. Sílu motoru přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic na všechna kola. Ano, RS 5 je „quattro“ , nechybí mu launch control, tvrdý podvozek, větší a silnější brzdy a ostřejší řízení.

Kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, ale automobilka na přání nastaví omezovač až na 280 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Audi 10,9 litru benzinu na 1000 km. O zastavení se postarají 365mm kotouče, které se ukrývají za standardními 19palcovými disky s pneumatikami o rozměrech 265/35 a v nabídce příplatkové výbavy jsou i 20palcová kola s pneumatikami 275/30.

Širší karoserii se součinitelem odporu vzduchu 0,34, aerodynamickými doplňky a rovněž sportovní interiér převzal kabriolet z kupé. To mělo premiéru na jaře 2010 v Ženevě a po roce a půl prošlo hlavně vzhledovou modernizací.

Otevřené provedení jí odpovídá, včetně tvaru předních xenonových světel s diodami pro denní svícení. LED najdeme i vzadu. Auto je 4649 mm dlouhé, 1860 mm široké a 1380 mm vysoké, podvozek má rozvor 2751 mm. Karoserie je k mání v osmi barvách.

RS 5 je tradičním kabrioletem s textilní střechou, kterou lze mít celkem ve čtyřech odstínech (černém, šedém, červeném či hnědém). Ta se ovládá elektricky tlačítkem a umí se otevřít během 15 s, složení trvá o 2 s déle. Tuto operaci lze provádět i při jízdě až do 50 km/h. Střecha, která je odhlučněná speciální pěnou, ukrojí jen 60 l ze zavazadelníku o objemu 380 l. Na jeho víku je karbonový spoiler.

Interiér má tříramenný sportovní kožený volant se zploštělou spodní částí. Samozřejmostí jsou bílé podklady přístrojů, ale také teploměr oleje či stopky, které změří čas na kolo.

Sportovní sedačky mají integrované opěrky a ovládají se elektricky. Standardně jsou potažené kombinací alcantary a kůže, v příplatcích najdeme i kůži Nappa. Za příplatek se dodává MMI Navigation Plus.

Automobilka svůj nový bolid v tiskových materiálech označuje jako čtyřmístný, zadní sedadla jsou ovšem vyloženě nouzová, jak už to v těchto případech bývá. Opěradla se ale dají sklopit.

Do prodeje se RS 5 Cabriolet dostane na začátku roku 2013, základní cena je stanovena na 88.500 Euro, tedy v přepočtu asi 2,2 milionu korun.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
27. 9. 2012 16:20
Slušnej hybrid
Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Audi 10,9 litru benzinu na 1000 km. :yes: