Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5: Ostré kupé našlo inspiraci v minulosti

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 3. 2017
44
8
Zobrazit náhledy (44)
Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5 Audi RS 5
Kupé RS 5 se stává vlajkovou lodí druhé generace Audi A5. Divize Audi Sport se skutečně vyřádila. Automobilka se čtyřmi kruhy jej s klidem nazývá „gran turismem“. Proč ne?

Nová RS 5, která debutuje na 87. ročníku autosalonu v Ženevě, oproti předchůdci zhubla a má nový motor. Minulé generace se v nejostřejším provedení prodalo od počátků této dekády 13.000 kusů. Při úpravách karoserie současné A5 se designéři nechali inspirovat úspěšnou závodní „devadesátkou“ kategorie IMSA GTO z konce 80. let minulého věku. Příď charakterizují masivní vstupy vzduchu a typická maska „single frame“ s včelími plástvemi, jen je širší a nižší. Blatníky se vytáhly o 15 mm, na zádi najdeme oválné koncovky výfuku, difuzor a spoiler.

Kupé pohání agregát 2.9 TFSI V6 Biturbo s výkonem 331 kW (450 k) a 600 N.m točivého momentu v rozmezí od 1900 do 5000 otáček. Má samozřejmě pohon všech kol quattro a osmistupňovou převodku Tiptronic, newtonmetry se přenášejí v základním poměru 40:60. Vidlicový šestiválec byl od základu nově vyvinut a turbodmychadla jsou umístěna uprostřed agregátu.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy nejen dopředu, ale i dozadu. Z klidu na stovku sprintuje 4723 mm dlouhé auto za 3,9 s, oproti předchůdci tedy ubralo v tomto ohledu půlsekundu. Je totiž o 60 kg lehčí, váží jen 1655 kilo. Omezovač na dvěstěpadesátku může být na přání posunut na 280 km/h. Audi uvádí kombinovanou spotřebu 8,7 l/100 km, ta klesla o 17 %.

Ve standardu je kromě infotainmentu MMI s touchpadem na středové konzole také Drive Select, který umožňuje nastavení jízdních režimů a armáda až třicítky asistentů, nechybí ani konektivita včetně připojení na internet a propojení s mobily (Apple CarPlay, Android Auto). Černý interiér s logy RS včetně koberečků a volantem potaženým Alcantarou s plochou spodní částí samozřejmě hraje na sportovní notu, o rudých bezpečnostních pásech nemluvě.

RS 5 může mít za příplatek hlavní Matrix LED, aktivní šasi DRC, keramické brzdy, ostřejší řízení, dvacetipalcová kola místo základních „devatenáctek“, sportovní diferenciál, virtuální kokpit se specifickými přístroji včetně ukazatele vhodného přeřazení, tlaku v pneumatikách, točivého momentu a přetížení, či head-up displej.

Dále je k dispozici navigace, čalounění kůží Nappa s lesklým prošíváním, také karbonová střecha s viditelnou strukturou a sportovní výfuk. Vnější vzhled lze okořenit balíčky z uhlíkových kompozitů, v lesklé černi, případně matném hliníku. Zelenou barvu Sonoma koupíte jen zde, pro žádný jiný model dosud není v nabídce.

Objednávat lze uzavřenou RS 5 od května a první vozy doputují k zákazníkům v létě. Divizi Audi Sport vede bývalý nejvyšší muž Lamborghini Stephan Winkelmann.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

RS5 8,7L/100km - Až bude test, prosím o reporting na toto té
| 7. 3. 2017
Auto vypadá velmi dobře. Zajímalo by mne, jak reálné to číslo bude, tj. samo bude to více, ale o kolik v jakých režimech jízdy...
;-) 8,7l je fakt moc málo. Zajímavé je jak se to u těch Turbo aut liší, ale někdy to celkem zmáknou, strašně záleží na modelu využití. Chtělo by to v recenzi se na to poté zaměřit a reálně o tom odstavec dva napsat, o té zkušenosti s vozem. Např. Lexusy F co mám zkušenosti, tak s tou atmosférou skutečně v kombinaci žerou cca co se píše v Technickém Prukazu (max 5-10 procent více, ale to opravdu max). :-) Zajímalo by mne jestli skutečně půjde s novým RS5 jezdit pod 10 :yes: Samo klidovým stylem, ale i tak v kombinaci.
motor
| 7. 3. 2017
Umístění po stranách je klasičtější. Používalo se i u aut s motorem vpředu. Ale jak správně píšeš, dnes to má více sériových motorů a takové problémy, jako mělo BMW, nikdo neměl (a i tam to nakonec vyřešili). Používá se také u závodních motorů (například V6 v R18 má jedno turbodmychadlo uprostřed V).
Avatar - 125S
Design
| 7. 3. 2017
A pak, že se nedá udělat hezký design. O interiéru ani nemluvím. To je top ve své třídě, má to koule a na nic si to nehraje. Za mě :yes:
Avatar - _Karel_
motor
| 7. 3. 2017
Ok, díky za osvětlení! :-)
Avatar - Ham.
motor
| 7. 3. 2017
Ale turba mezi válci u V motoru je běžné řešení, to že se BMW nepovedl osmiválec na tom nic nemění. Pokud dáš turba po straně motoru, tak celková šířka motoru je už tak velká, že můžeš mít prostorové problémy (přední kola musí mít místo na vytáčení). Většinou se turba po stranách vyskytují u supersportů s motorem uprostřed, kde šířka motoru ničemu nevadí, ale u aut s motorem vpředu a nějakým slušným úhlem rozevření řad válců jsou většinou turba uvnitř, Audi je tam má třeba u 4.0 TFSI a problémy to žádné nedělá
[odkaz]
Giulia QV u motoru V6 má tuším také turba uvnitř a dalších příkladů je hromada.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku