Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS Q e-tron E2 se testuje v náročném Maroku: Už zvládlo přes 4000 km

Dominik Kovář Dominik Kovář 30. 9. 2022 • 20:15
73
Zobrazit náhledy (73)
Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2 Audi RS Q e-tron E2

A tovární piloti jsou z testů nadšení! Nová generace udělala dle slov zúčastněných obrovský pokrok směrem ke snaze vybojovat celkové vítězství na Dakaru. 

V minulém roce po dlouhé odmlce ohlásilo Audi návrat do rallyeového světa. Mistrovství světa v rallye (WRC) však německá automobilka tentokrát vyměnila za dálkové soutěže, konkrétně s cílem vyhrát tu nejslavnější a nejtěžší - Rallye Dakar. 

V premiéře na letošním Dakaru elektrický závodní speciál Audi RS Q e-tron obstál po stránce rychlosti. Čtyři vyhrané etapy z celkových dvanácti jsou tomu důkazem. O lepší než deváté místo v konečném pořadí v podání Matthiase Ekströma německou automobilku připravily různé problémy - od navigačních až po ty technické. 

Již během posledního ročníku se nechal slyšet další z jezdců továrního Audi, trojnásobný vítěz slavného Dakaru a dvojnásobný šampion WRC, legendární “El Matador” Carlos Sainz, že v životě neřídil lepší závodní speciál, než Audi RS Q e-tron první generace. Tedy jen do doby, než přišla na svět generace druhá, která má nyní za sebou tisíce testovacích kilometrů v náročném terénu v Maroku. 

“Naším plánem bylo mít devět testovacích dní, aby každá dvojice (řidič a navigátor) mohla s vozem testovat po dobu tří dnů. Byly zde dva hlavní cíle: vyvinout druhou evoluci pro Rallye Dakar a nechat seznámit jezdecké týmy s novým vozem. Snížení hmotnosti vytváří nové příležitosti pro nastavení podvozku, který chceme využít. Také elektrický pohon se všemi systémy funguje lépe než v průběhu testování v minulém roce,” prohlásil Arnau Niubó Bosch, vedoucí v oblasti závodních operací. 

Uwe Breuling, vedoucí Audi Sport, se v Maroku společně s celým týmem setkal s extrémně náročnými podmínkami, které však při testování přišly vhod. “Při teplotách dosahujících 40 stupňů jsou tlačeny posádky i auto na jejich limity. Testovací tratě jsou letos velmi náročné, což enormně zatěžuje technologii. Ale auto nic nezastavilo, jen drobné poškození, které musíme opravit.”

Video se připravuje ...

Ta nejdůležitější odezva pak samozřejmě přichází od samotných pilotů, mezi které bude znovu patřit již osvědčená trojice z posledního ročníku - Carlos Sainz sr., Stepháne Peterhansel a Matthias Ekström. “Nejen hmotnost, ale i její rozložení je nyní přívětivější. Výsledkem je, že auto méně driftuje, působí agilněji a lépe se ovládá,” prohlásil Sainz sr. Stepháne Peterhansel Sainzovo postřehy doplnil následovně: “Když projíždíme dlouhé rychlé zatáčky, je zde méně odstředivých sil. Nyní je mnohem snazší zůstat na vnitřní straně stopy.”

“Zkušenosti Carlose a Stephána nám s nastavením nesmírně pomáhají,” říká Matthias Ekström, který jako okruhový specialista nemá s dálkovými soutěžemi tolik zkušenosti, jako jeho ostřílení kolegové. “Nejde o časy na kolo jako na okruzích, ale o to mít předvídatelné auto. Kromě nižší hmotnosti je patrná i vylepšená aerodynamika. Ta působí pozitivně zejména při vyšších rychlostech.”

Zpětná vazba je však užitečná také od osob sedících na sedadle spolujezdce, tedy navigátorů. “Chtěli jsme snadněji ovládat složité systémy. Toho bylo dosaženo díky nejnovějšímu vývoji,” říká Emil Bergkvist. “Ergonomie v kokpitu je nyní lepší a různé ovládací prvky byly přesunuty, což nám hodně pomáhá. To nám umožňuje lépe se soustředit na naší hlavní práci, kterou je navigování,” dodává Lucas Cruz.

Edouard Boulanger je pro změnu nadšený z lepšího komfortu: “Nižší hmotnost znamená, že se můžeme o něco přiblížit komfortnímu nastavení tlumičů. To je důležité ve chvíli, kdy trávíte v kokpitu tolik času jako my.”

Audi Sport se speciálem Audi RS Q e-tron E2 odjelo v Maroku celkem 4218 testovacích kilometrů. Společně s předchozím testem v Evropě se číslo vyšplhalo na 6424 testovacích kilometrů. 

Má tým šanci na úspěch? Už na letošním Dakaru Audi silně naznačilo, že se s jejich inovačními hybridními speciály v boji o nejvyšší příčky musí naplno počítat. Druhá generace dálkového speciálu bude mít premiéru již za několik dní při Marocké Rallye, která je považována za ideální přípravnou soutěž na Rallye Dakar.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata

Dakar 2023

Výsledky Rallye Dakar 2022  Vše o Dakaru 2023  Martin Macík  Historie rallye 

45. ročník Rallye Dakar startuje už 31. prosince 2022 a potrvá klasicky do 15. ledna 2023. Závod se počtvrté v řadě jede výhradně v Saúdské Arábii a přibude ještě více mamutích dun. Zrušena byla otravná rychlostní neutralizace a mimořádně napínavé se očekávají souboje mezi spalovacími a hybridními auty. Češi patří mezi favority ve většině kategorií, takže je komu fandit!