Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii cestovních vozů. Jubilejní závodní RS3 LMS dostala zlatou barvu...

Fanoušci čtyř kruhů by si jistě přáli, aby se Ingolstadt co nejdříve vrátil do nejvyšších pater motoristického sportu. Odchod z Le Mans, potažmo WEC byl sice zdůvodněn koncernovou aférou Dieselgate, ale proč by vlastně u Audi utráceli obří peníze, když to na image i techniku nemá zas až takový vliv? Bavorská automobilka snad v prvním případě už nemá kam posilovat, za posledních 35 let v tomto směru udělala velký kus práce, hnidopichové dokonce změnili její firemní slogan na „Náskok díky marketingu.“

Audi v současné době působí v rallyekrosovém MS, ale to je do značné míry soukromá záležitost Mattiase Ekströma. Chystá se do formule E, kde je zatím zastoupeno týmem Abt. A to je vše. Formule 1, rallye? Návratu do Grand Prix, kde se toto logo objevilo naposledy před druhou světovou válkou v podobě značky Auto Union, ani soutěže, ze kterých zmizel tovární tým před 30 lety, se nedočkáme. A není vlastně důvod.

Závodní zákaznický program totiž neznamená pro automobilku megavýdaje, ale naopak zisky. Prodej továrně postavených závodních aut, ať už v kategorii GT, či cestovních vozech je lukrativní záležitostí. Zakázky se jen hrnou. Není tedy divu, že vznikl exemplář Audi RS 3 LMS s pořadovým číslem 100. Ostrý sedan, který vyrábí Seat Sport, se zrodil pro kategorii TCR a premiéru měl teprve loni v Paříži! To znamená, že oněch sto kousků si zákazníci rozebrali za sedm měsíců, neboť dodávky začaly v prosinci.

Divize Audi Sport dosáhla prostě a jednoduše komerčního úspěchu. Připomeňme, že ostrá RS 3 stojí 129 tisíc eur (aktuálně 3,36 milionu korun) bez daně. Ke štěstí jí stačí zážehový čtyřválec TFSI 1984 cm3, který je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Při debutu uváděla automobilka výkon 243 kW (330 k), nyní se v oficiálních materiálech objevil údaj 350 k, tedy správně 257 kW. Okřídlený a řádně široký čtyřdveřák jede až 240 km/h a z klidu na stovku zrychluje během 4,6 s. Jde o předokolku, „quattra“ regule TCR nepovolují. Sériová RS 3 má mimochodem v přídi pětiválec 2,48 l/294 kW.

Jubilejní exemplář okruhové varianty je zlatý s červenými pruhy i logy, masivní zadní křídlo pak samozřejmě černé a ani jemu nechybí emblém sportovní divize. Její zákaznický program vede Chris Reinke. Soukromé stáje (tovární účast je v seriálech TCR zakázána) se až dosud zúčastnily 125 závodů na třech kontinentech, získaly 73 pódií včetně 24 vítězství, i ve vytrvalostních kláních. Najdeme je celkem ve 13 sériích určených výhradně pro vozy této specifikace, dalších šesti šampionátech, kde je pro ně vypsána příslušná kategorie, jezdí však nejen okruhy, ale i závody do vrchu. Audi Sport se svým zlatým kouskem pochlubil 17. července v Barceloně.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)