Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi se zaměří na SUV, minivan a A8 Avant nejsou v plánu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 6. 2015
2
Jak vypadá blízká budoucnost čtyř kruhů z Ingolstadtu? Na prvním místě jsou kříženci, Audi se nevzdá ani pro něj tradičních segmentů.

Současný šéf Audi Rupert Stadler se rozhovořil o plánech společnosti na příštích několik let. V rozhovoru pro Automotive News Europe tak vrhl alespoň trochu více světla do blízké budoucnosti.

Německá média, zejména Auto Bild, totiž nedávno spekulovala o příchodu MPV a v tomto médiu se dokonce objevily vizualizace. Netušíme, zda jezdí nějaký prototyp, špióni zatím žádný neodhalili, ale Stadler tyto zvěsti dementoval.

Audi se místo toho soustředí na naprogramování premiéry Q1 v příštím roce. Rozhodnutí odůvodnil slovy: „Zákazníci jsou ochotni koupit crossover spíše než minivan.“ Automobilku zajímá klientela, která upřednostňuje emoce před racionální volbou. Rozhodnutí o produkční verzi loňského konceptu TT offroad také ještě nepadlo. Pokud bude model s pracovním názvem TTQ do výroby schválen, má být založen až na druhé generaci modulární platformy MQB, takže se jej nedočkáme dříve než v úvodu následujícího desetiletí. Příznivci sportovních kupé a kabrioletů tak mohou prozatím zůstat v klidu.

Stadler byl rovněž dotázán, zda se studie Prologue Avant promění na historicky první kombi v řadě A8. „Ne, domníváme se, že po něm nebude tak velká globální poptávka, aby ospravedlnila náklady na vývoj, přestože jsou kombíky v Evropě populární.“ Má pravdu, vždyť mezi luxusními koráby nikdo takovou karoserii nenabízí, pokud chce zákazník něco v podobném stylu, musí si nechat svou drahou limuzínu přestavět u specializovaných karosářů. Ať už se jedná o Mercedes-Benz (Binz), Maserati (Touring) nebo excentrická přání majitelů britských aristokratických vozů.

Šéf Audi také popřel možnost velkého sportovního modelu se dvěma páry dveří coby konkurenta BMW 6 Gran Coupé a Mercedesu CLS. „Trh je velmi malý a bude se dále zmenšovat,“ dodal na toto téma. Ale vždyť Ingolstadt vyrábí podobně zaměřenou řadu A7!

Nová generace však minimálně ztratí svou extravagantní záď, protože s ní zákazníci mají problém a nelíbí se jim. Stylový „sportback“ si zachová páté dveře, ale bude vypadat více mainstreamově. Zprávu přinesl pro změnu americký Car & Driver. Na příchod tohoto nástupce je ještě dost času, ale tvary budou jistě vycházet z konceptu Prologue a coby technický základ poslouží platforma MLB Evo, motory pak jistě dodá příští A6 a rovněž velké SUV Q7.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Warrual
záď A7
| 7. 6. 2015
Ano, některé modely mají hodně jemný/ženský design, např. A4. Mě se to docela líbí a to nejsem nějaká menšina. :-) Jinak ta záď A7ky je hnusná až odporná.....ale proti gustu...
Avatar - eXp10it
záď A7
| 7. 6. 2015
Škoda té zádi A7. Bylo to jediné designově chlapské auto od Audi. Nemyslím to nikterak špatně ale všechny ostatní modely vypadají odzadu tak nějak žensky nebo ehm 5 procentně. Jedině A7 má záď takovou chlapáckou ve stylu škody 120.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku