Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Sport quattro concept: 700 koní a sprint na 100 km/h za 3,7 s

4. 9. 2013
7
78
Zobrazit náhledy (7)
Audi Quattro Audi Quattro
Německá automobilka odtajnila podobu svého nejnovějšího „showcar“, který připomene 30 let od představení závodního speciálu Sport quattro.

Audi Sport quattro je vůbec nejslavnějším sportovním vozem se čtyřmi kruhy ve znaku. Speciál, který vznikl zkrácením kupé Audi Quattro o 200 mm, vznikl v pouhých 224 exemplářích. Stál těžko uvěřitelných 200 tisíc marek a jeho 2,1litrový přeplňovaný pětiválec měl přes 300 koní. Závodní verze má na kontě mimo jiné dvě vítězství v Pikes Peaku – 1985 (Michele Mouton) a 1987 (Walter Röhrl).

Právě tuto legendu připomene Audi Sport quattro concept, německá automobilka s ním navazuje na dřívější Audi Quattro Concept z roku 2010. Zatímco ovšem původně v Audi nostalgicky použili pětiválec 2.5 TFSI (300 kW/408 k), tentokrát vsadí rovnou na nejsilnější kalibr – osmiválcové 4.0 TFSI (411 kW/560 k, 700 N.m). K němu se přidá ještě elektromotor (110 kW a 400 N.m), takže systémový výkon dosahuje kulatých 700 koní.

Designéři se nechali inspirovat 80tými léty, takže se karoserie konceptu Sport quattro vyznačuje výraznými hranami a velkými plochami. Moderní dobu reprezentuje maska single frame a nová generace světlometů, které Audi nazývá Matrix LED a poprvé je použije u modernizované limuzíny A8.

Koncept měří 4602 x 1964 x 1386 mm, takže je výrazně větší než původní model. Platí to zejména pro rozvor – místo někdejších 2204 mm měří 2784 mm. 21palcová kola s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 285/30.

Zvenku ani uvnitř se nešetřilo karbonem. Z tohoto lehkého materiálu jsou vyrobeny například obě kapoty, střecha nebo palubní deska. Dveře a blatníky jsou zase z hliníku, skelet karoserie z vysokopevnostní oceli. Výsledkem je hmotnost 1850 kg – nezapomínejme, že Sport quattro concept je hybrid, vozí s sebou 14,1kWh lithium-iontovou baterii.

Tento „showcar“, jak u Audi koncept označují, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejrychleji jede 305 km/h – automobilka tvrdí, že jízdní výkony se vyrovnají závodním verzím Sport quattra. Příznivce „zelených“ parametrů potěší dojezd na elektřinu až 50 km, přepočtená spotřeba 2,5 l/100 km a emise CO2 59 g/km.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
proč????
| 6. 9. 2013
Hele tys mě zkusil vopít rohlíkem! >:-[]
Tahle 700 koňová vobluda nebude stát 150 t. eur jak se snažíš mlžit, ale minimálně 250000 eur! Vzhledem k ceně a výkonu má přitom zrychlení jak školní autobus >:D
Alpina B4 s vobyčejnym třílitrem zrychluje za 3,9 a tahle předražená mrcha za 3,7 s a maximálku maj stejnou. Třílitr šestivál vs V8 čtyřlitr >:-[]
Se fakt nedivim že technický ředitele u Audi vyhazujou jak na běžícim pásu >:D
Avatar - Hammunasakra
proč????
| 5. 9. 2013
No jestli bude zajímavější než GT-R tak já teda koukat budu >:-[]
Avatar - Hammunasakra
A what?
| 5. 9. 2013
:yes: >:D
Avatar - Ham.
proč????
| 5. 9. 2013
S výkony na papíře nemám nejmenší problém, jak bude rychlé v reálu se teprve uvidí.
Avatar - Ham.
A what?
| 5. 9. 2013
Zjisti si fakta a vyměň si ponožky. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku