Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 3,0 TFSI: 354 benzinových koní pro nejostřejší Q5

Michal Fokt Michal Fokt 8. 1. 2013 • 20:21
15
8
Zobrazit náhledy (15)
Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5
Poté, co se sportovně laděné SQ5 představilo nejprve se silným turbodieselem, debutuje na detroitském autosalonu i s výkonným benzinovým šestiválcem.

Audi vloni stylově u příležitosti závodu 24 hodin Le Mans, kde konkurenci drtí už roky s turbodieselovými prototypy, představilo další ostrý nafťák, tentokráte ale určený pro silnice – výkonnou verzi SUV Q5, označenou SQ5. Nyní je na spadnutí premiéra stejnojmenného modelu, vybaveného ale přeplňovaným benzinovým šestiválcem.

Protože o zážehové SQ5 bude zájem především v Americe, světová premiéra proběhne příští týden na autosalonu NAIAS v Detroitu. Pohon tohoto vozu má na starosti stejný motor, jenž slouží v Audi S4, tedy třílitrový V6 s vyvažovacím hřídelem, přeplňovaný kompresorem, jenž je ale pro potřeby těžkého SUV naladěn na vyšší výkon 354 k (260 kW) v rozmezí 6000-6500 otáček a točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm v rozpětí 4000-4500/min. V Audi S4 má 333 k (245 kW), do běžné Q5 se pak montuje 3,0 TFSI o výchonu rovných 200 kW.

Audi SQ5 3,0 TFSI s ním zrychlí z klidu na stovku za 5,3 s a jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Kompresor točí až 20.000/min a stlačuje vzduch až na 0,8 baru, načež je vzduchu ve dvou mezichladičích snížena teplota, aby se ho dostalo do motoru co největší množství. V kombinovaném jízdním režimu by měl spálit 8,5 l benzinu na 100 km.

Motor je zkombinován výhradně s osmistupňovým automatem Tiptronic s pádly pod volantem a pochopitelně též se systémem stálého pohonu všech kol quattro. Sportovně naladěný podvozek je oproti běžným verzím snížen o 30 mm, standardem jsou 20“ kola, volitelně zaměnitelná za velikost 21 palců. Za příplatek se bude dodávat aktivní řízení s měnitelným převodem.

Vůz poznáte podle stříbrné masky chladiče, rámů oken a výraznějšího bodykitu, interiér dostane typické znaky modelů S včetně sedadel v kombinaci kůže a alcantary a zatímco jinde se připlácí za tmavý strop, v tomto případě bude naopak za příplatek stříbrné provedení. Na výběr bude řada dekorů, počínaje kartáčovaným hliníkem, přes karbon, klavírní lak až po dřevo.

Audi Q5 a SQ5 - srovnání šestiválcových motorů
ModelQ5 3,0 TDIQ5 3,0 TFSISQ5 3,0 TDISQ5 3,0 TFSI
Převodovka7DS8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2967299529672995
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/4000-4500200/4750-6500230/3900-4500260/6000-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]580/1750-2750400/2500-4750650/1450-2800470/4000-4500
Max. rychlost [km/h]225234250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,55,95,15,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,48,56,88,5

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

2003
| 17. 1. 2013
Mám možnost jezdit s Q5 3,0TDI s-line packet... a nemůžu si vynachválit tenhle vůz, když přesednu z jiného auta do Q5ky, třeba z Superbe 2.generace..je to o něčem jiném, ta atmosféra, ty materiály... dle mě Audi nejlepší německé auta současnosti, jak po designové stránce tak v materiálech....akorát ta cena, jsou hodně předražené....
Avatar - guze
Klimatizace
| 9. 1. 2013
Jj, je to tak. :-)
Klimatizace
| 8. 1. 2013
Dvouzónovou mít nemůže, ale může mít třízónovou. ;-) Příplatek 580 €. Tohle moc neřeší. Pokud nemá stupně výbavy, tak ti se silnějším motorem možná dají v základu navíc xenony, jiná kola, ale moc takových prvků, které s motorizací mění, není. Klimatizace k nim nepatří, alespoň jsem si jí nikde nevšiml. Ve střední třídě nabízí jedno- nebo třízónovou, ve vyšší střední dvou- nebo čtyřzónovou. A platí to i pro S a RS modely, takže i taková RS5 za dva miliony má v základu jen jednozónovou klimatizaci (a až na pár drobností bude výbava shodná se základním modelem). Osobně mám rád odvětrávaná sedadla a ty bez příplatkové klimatizace objednat nejdou. ;-)
to prezeranie fotografii
| 8. 1. 2013
Prašť jako uhoď, pořád je to příšera. A přitom je odkud opisovat.
2003
| 8. 1. 2013
Mě to připomíná vozy s designem tak 10 let zpět. Nuda ale stádo si asi najde. Audi pro mě již není luxusní vůz ale spíše nižší střední třída.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku