Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TTS: 200 kW z 2,0 TFSI (oficiální informace)

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Audi TTS, prozatím vrcholný model řady TT, se dostane do prodeje již letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, bude v prodeji současně jako kupé i jako roadster.

Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s maximálním výkonem 200 kW (272 k) při 6.000 min-1. Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň trvá jen 4,4 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proměnou prošly všechny hlavní komponenty motoru, který je velmi podobný tomu v Audi S3. Turbodmychadlo má proti základní verzi se 147 kW větší průměr, takže dokáže dodávat plnící tlak až 1,2 bar. Jinak je nastaveno časování ventilů, mezichladič je nyní výkonnější, robustnější jsou pístní čepy i ojnice. Samotný blok motoru musel být vyztužen, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny, vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr.

Automobil ve verzi Coupé má být podle výrobce schopen jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 l/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se dokonce kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.

S tronic, který mění samočinně rychlostní stupně s pomocí dvou spojek, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka Haldex, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, díky novému tlakovému zásobníku.

Audi TTS vyjede z výrobních linek se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS. Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.

Dalším z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg. Samotná karoserie kupé má hmotnost 206 kg, z čehož připadá 140 kg na hliníkové slitiny a jen 66 kg na ocel. Zesílení karoserie Roadster si vyžádalo zvýšení hmotnosti na 251 kg (pohotovostní hmotnost 1455 kg).

Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové bi-xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení. Vnější rozměry Audi TTS jsou 4198 x 1842 x 1345 mm (1350 mm u roadsteru),

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu (otevření během 12 sekund, i za jízdy do 50 km/h) a větrnou clonu za předními sedadly.

Základní cena Audi TTS Coupé činí 44.900 euro (cca 1.172.000,-Kč), Audi TTS Roadster příjde na 47.750 Euro (cca 1.250.000,-Kč). V ceně jsou již zahrnuty položky jako pohon všech kol, kola z lehkých slitin o průměru 18 palců, xenonové světlomety s denními světly ze světelných diod, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a u roadsteru také elektromechanicky ovládaná střecha a deflektor.

Ondřej Láník
Diskuze (46)
12. 1. 2008 12:21
Re: TheTurbo
:yes: :yes: ten štýl písania to je čistý DD...
12. 1. 2008 12:18
Re: TheTurbo
mňa do toho nezatahuj...daniel tu svojho času plodil múdrosti od výmyslu sveta a ty si mu v poslednom čase dobrým súperom >:D neviem prečo spomínaš motor 1.4TFSI ked TTS ma 2liter...
11. 1. 2008 18:15
Re: konečně
Mysli motorove!!!Motorove,motorove,motorove.Ji… srovnavame nesrovnatelne....(ja teda ne)
11. 1. 2008 13:13
Re: že by?
Špatně jsem se vyjádřil...myslel jsem motor, který odpovídá tomu, co si o TT myslí většina lidí - silné sportovní auto. Sportovní charakter ve skutečnosti nemá, ale teď bude mít alespoň silný motor...no ale obávám se trochu turbo efektu...Přece jenom 1,2 bar k tomu spěje...než se to natlakuje
Avatar - www.skodaoctavia.cz
11. 1. 2008 13:02
super
Krása audinky já rád