Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi vs. BMW vs. Mercedes: Jak skončil boj o nejprodávanější luxusní značku v roce 2017?

David Bureš David Bureš 16. 1. 2018
23
Výsledek souboje o nejprodávanější luxusní značku světa byl loni nakonec jasný. Vítěz druhého v pořadí porazil o více než 200.000 aut.

Začátek roku je v automobilovém světě vždy ve znamení statistik prodejů za uplynulý rok. A mezi ty nejzajímavější prodejní výsledky patří již tradiční souboj o nejžádanější prémiovou značku. Dlouhá léta tento titul patřil BMW, loni se však na vrchol vrátil Mercedes-Benz. A nejlepším zůstal i v roce 2017.

Stuttgartská trojcípá hvězda za rok 2017 prodala neskutečných 2.289.344 aut, což je nejen absolutní rekord v její historii, ale také o 9,9 % více než o rok předtím! Na takový skok žádný ze soupeřů neměl, byť oba němečtí protivníci hlásí také rekordní výsledky. Druhé BMW si polepšilo o 4,2 % na 2.088.283 prodaných aut, třetí Audi hlásí jen mírný růst o 0,6 % na 1.878.100 vozů.

Mercedes těžil z úspěchů v Evropě a Asii, naopak v Americe to žádná hitparáda nebyla. Pokles tamější trhu totiž ovlivnil i výsledky stuttgartské automobilky.

Z modelů stuttgartské pak byla tahounem nová třída E. Mercedes od ledna do prosince prodal přes 350.000 sedanů a kombíků E-Klasse, což bylo o 40 % více než o rok předtím a nejvíce v historii tohoto modelu. Jen na čínském trhu se prodeje tohoto vozu vyšší střední třídy meziročně zdvojnásobily. Nejprodávanějším modelem ale zůstává třída C, s 415.000 prodanými kombíky a sedany. Před blížícím se příchodem nové generace se pak nadále daří i kompaktním modelům, celkově Mercedes hlásí přes 620.000 prodaných kusů tříd A, B, CLA a GLA za rok 2017.

Velký podíl na růstu prodejů měly také SUV modely Mercedesu, 805.000 prodaných SUV je 14% meziroční růst, který je dalším z důkazů, že zájem o tento druh vozů neuvadá. Dařilo se i sportovní divizi AMG, která loni předala zákazníkům 131.970 aut, o 33 % více než před rokem. Tento úspěch firma zdůrazňuje hlavně zájmem o slabší modely v nabídce AMG.

SUV měly podíl také na růst prodejů BMW, a to navzdory tomu, že nová generace klíčového modelu v podobě X3 byla dostupná zatím jen v omezeném počtu. Přesto prodeje mnichovské rodiny X meziročně vzrostly o 9,6 %. Bodovala i nová řada 5, za celý rok má tento model na svém kontě 291.856 prodaných kusů, o 6,3 % více než o rok dříve. Dařilo se také nejmenší řadě 1, 201.968 prodaných exemplářů je o 14,7 % více než v roce 2016.

Také u BMW bodovala sportovní divize. S výsledkem 80.795 prodaných aut BMW M poprvé v historii překonalo za jediný rok osmdesátitisícovou hranici, oproti 2016 se jednalo o nárůst 19,1 %. Úspěch hlásí sportovní kupé M2 s 12.293 prodanými kusy, dařilo se také variantám M Performance nové řady 5.

Audi zůstává třetí v řadě, dvoumilionovou hranici nepřekonalo hlavně kvůli slabším prodejům v úvodu roku. Na rozdíl od konkurence byl tahounem prodejů zájem klientů ze Spojených států. V USA čtyři kruhy loni prodaly 226.511 aut, o 7,8 % více než v roce 2016. V jiných částech světa Audi rostlo jen mírně, o 0,4 % v Evropě, respektive o 1,1 % v Číně.

Největší podíl na mírném růstu Audi měla SUV a crossovery, zástupci rodiny Q mají za rok 2017 na svém kontě 689.150 aut, což je 10,8% meziroční nárůst. Tyto modely tak už tvoří více než třetinu prodejů ingolstadtské značky, tím vůbec nejúspěšnějším byla Q5 s 281.850 předanými exempláři.

Prodeje německých prémiových značek v roce 2017
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Globální prodeje 2017 [ks]1.878.1002.088.2832.289.344
Meziroční změna [%]+0,6+4,2+9,9
Evropské prodeje 2017 [ks]860.6001.100.975*955.301
Meziroční změna [%]+0,4+0,9*+6,4
Čínské prodeje 2017 [ks]597.866594.388*587.868
Meziroční změna [%]+1,1+15,1*+25,9
Prodeje v USA 2017 [ks]226.511352.790*337.246
Meziroční změna [%]+7,8-3,4*-0,9
České prodeje 2017 [ks]6.3616.4528.545
Meziroční změna [%]-29,5+14,6+13,7
*Včetně značek Mini a Rolls-Royce

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Mercedes vedie?
Hammunasakra
| 17. 1. 2018
Evropa neni zas tak jiná = MB prostě roste, popravdě spíš právem. Takže Evropa:

1. BMW = v podstatě stagnace = růst necelý procento
2. MB = slušnej růst 6,4%
3. Audi = stagnace = růst 0,4%
Avatar - Hammunasakra
Mercedes vedie?
Hammunasakra
| 17. 1. 2018
Vlastně skoro má [odkaz] >:-[]
Avatar - white label
Mercedes vedie?
white label
| 17. 1. 2018
Ani k BMW 3GT/6GT verzím nemá Audi přímé konkurenty, podobně jako k i3(/i8).
A BMW zase nemá nic přímo proti R8.
Avatar - white label
Mercedes vedie?
white label
| 17. 1. 2018
Jasně, že při srovnání prodejů jednotlivých! značek, nelze sčítat více značek dohromady, i kdyby mezi nimi byla jakákoli souvislost.
"BMW Countyman" se ti povedl..., něco jako "BMW Hrabě". >:-[]
Mercedes vedie?
fOE
| 16. 1. 2018
Dostals me. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku