Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain – Businessman v holínkách

12.6. 2017
Verdikt
 

Mercedes-Benz vyrábí skvělá terénní auta, musí však myslet také na zákazníky, kterým jde hlavně o terénní vzhled. A proto vznikla nová třída E All-Terrain.

Oplastované verze běžných kombíků mají něco do sebe. Průkopníkem v tomto stylu bylo Subaru (1994 s modelem Legacy), z prémiových značek se jako první chytlo Volvo, které svou „sedmdesátkovou“ řadou s označením Cross Country (později pouze XC70) udělalo v roce 2000 díru do světa. Přitom stačilo zvednout podvozek a dodat terénní look, osobně v každém případě považuji model XC70 za nejlepší novodobé volvo, které nepřekonaly ani novinky postavené na platformě SPA. Móda offroadově vypadajících modelů neunikla ani hledáčku Audi, které s modelem Allroad quattro postaveném na základě předminulé generace modelu A6 (řada C5) přišlo na sklonku minulého tisíciletí.

A víte co? Dnešní generaci považuji za nejlepší variantu standardní „á-šestky“, jakou jsem dosud řídil. Připouštím, že jde možná o trochu psychologický efekt, protože oplastované kombíky nejsou podvozkově nijak závratně robustnější než verze, z nichž vycházejí. V podstatě jedinou běžně vnímatelnou vlastností je větší pohodlí během jízdy, proto jsem byl velmi zvědavý, jestli něco podobného zaregistruji u Mercedesu třídy E, který je mimořádně pohodlný už v základu.

Mohlo by se zdát, že Mercedes-Benz přišel s třídou E All-Terrain s křížkem po funuse, on ale v podstatě neměl kam spěchat. Jedinými konkurenty jsou totiž zmíněné volvo a audi, navíc současné Allroad quattro už má pomalu svá nejlepší léta za sebou a silně pochybuji o tom, že by skalní fanoušci stříbrné hvězdy dobrovolně přešli pouze na čtyřválcové motory, které aktuálně nabízejí Švédové. Otázka pro dnešní den v každém případě zní: je All-Terrain také nejlepší běžnou variantou třídy E?

Kombi s kapkou SUV

Základní charakteristika designu Mercedesu E All-Terrain se nijak neliší od konkurenčních modelů. Jako základ posloužil běžný kombík, standardně dodávaná sedmnáctipalcová kola byla nahrazena „devatenáctkami“ s deseti paprsky a pneumatikami o rozměru 245/45 R19, maska chladiče si vzala inspiraci například u crossoveru GLA a totéž platí také o spodní části předního nárazníku. Zkrátka univerzální recept aplikovaný na kombi vyšší střední třídy. Nechybí ani kontrastní lemy blatníků, které jsou u těchto vozů považovány za nutnost, oplastovaný zadní nárazník nebo chromovaná lišta coby ochrana nákladové hrany kufru.

Možná vás při pohledu na snímky vozu napadá, že takhle nízké auto se nemůže na terén ani podívat, na možnost zvětšit světlou výšku však v Mercedesu nezapomněli. Vůz má už ve standardu vzduchové odpružení Air Body Control s o 15 milimetrů větší výchozí výškou než u standardního kombíku a dalších 14 milimetrů přidávají pneumatiky s vyšším profilem. Manuálně pak lze světlost zvýšit o dalších 20 milimetrů, avšak pouze do rychlosti 35 km/h. Po jejím překročení se podvozek opět vrátí do výchozí polohy.

obrázek [600 x 403]  

Podtrženo, sečteno, maximální světlá výška činí 156 milimetrů a automobilka dokonce uvádí i třiceticentimetrovou brodivost, která však nezaručuje, že do auta skutečně nenateče (také proto má G Professional špunty v podlaze …). Když vezmeme v úvahu, že dnešní kompaktní SUV mají světlou výšku okolo 200 milimetrů, v případě éčka to vypadá nanejvýš na polní nebo lesní cestu, kde byste nebyli úplně ztracení ani se standardním provedením vybaveným pohonem všech kol a nastavitelným podvozkem. Pohon všech kol 4Matic ostatně u verze All-Terrain žádné změny neprodělal, stále pracuje s rozdělením hnacích sil v poměru 45:55 ve prospěch zadní nápravy, pouze dostal systém 4ETS, který v terénu přibrzďuje protáčející kola.

Na co nicméně u Mercedesu nesáhli, je interiér. Ten tvarově povedený, řemeslně zpracovaný a na první pohled skoro až kosmický interiér podobný třídě S. Za volant usednete bez jediného zaškobrtnutí, po zavření dveří téměř ustanou běžné venkovní ruchy, místa je nadbytek ve všech směrech a kdekoliv se tělem opřete, nikde vás nic netlačí. Psal jsem to už loni v prvním testu současného éčka a napíšu to i nyní – někdo si dal zatraceně velkou práci s tím, aby posádku během jízdy nic neomezovalo a cítila se jako v bavlnce.

Kombinace tmavého dřeva a krémového čalounění éčku nebývale sluší, kontrast aristokraticky působících materiálu s ryze digitální přístrojovou deskou navíc v tomto případě není na škodu. Se současnou generací modelu si dala automobilka velmi záležet a navzdory rozsáhlé digitalizaci nedopustila, abyste museli za jízdy sundávat ruce z volantu.

Vidíte ta malá čtvercová tlačítka na vodorovných ramenou volantu? Ve skutečnosti fungují jako touchpady. Pravým kompletně ovládáte infotainment, a to včetně zadávání dat do navigace, levým zase přístrojový štít s možnostmi personalizace. Nelíbí se vám klasické provedení budíku? Přepněte nezávisle na zvoleném jízdním režimu třeba na sportovní, nebo nechejte zmizet otáčkoměr a zobrazte si mapu. Možností je více než dost! Pouze u této verze pak najdete i speciální režim All-Terrain, po jehož aktivaci můžete na středové obrazovce vidět aktuální údaje o jízdě v terénu – stoupání, klesání, boční náklon, úhel natočení předních kol nebo aktuální kurz. To kdybyste se ztratili na rozlehlé planině a hledali cestu do bezpečí.

Zatímco vpředu s prostorem a pohodlím absolutně nemám problém, vzadu je to trochu horší. V minulém testu jsem si stěžoval na nízko ukotvené a relativně krátké sedáky, které hůře podepírají stehna, přičemž v tomto ohledu se na kombíku nic moc nezměnilo, nad hlavou jsem ale díky pozvolnější linii střechy našel další tři centimetry místa, díky kterým se už po napřímení zad nedotýkám hlavou stropu. Pokud budeme třídu E považovat za zmenšené „esko“, právě vzadu bude rozdíl nejviditelnější.

obrázek [600 x 324]  

V jiné než praktičtější variantě nový All-Terrain neseženete, osobně si ale myslím, že právě kombi má ve srovnání s výchozím sedanem designově navrch. Mezigenerační změna tvarů je markantní, po otevření zadního víka je ale všechno tak, jak jsme u éčkového kombíku zvyklí.

Základní objem zavazadelníku činí 640 litrů a po sklopení zadních opěradel téměř do roviny získáte 1820 litrů. U éčka, ostatně stejně jako u Volva XC70, mě ale vždycky nejvíce fascinovala ta obrovská, ničím neomezená ložná plocha. S trochou snažení byste do kufru naložili i europaletu. Zkoušený vůz byl navíc vybaven i elektricky sklopným tažným zařízením za 30.550 Kč doplněným o ESP pro stabilizaci přívěsu. S tažností 2,1 tuny v pohodě zvládnete i přepravu koní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain

Cena v základní výbavě: 1 558 480 Kč Cena v testované výbavě: 1 895 974 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 19“ kola, vyduchov7 podvozek, Mercedes me connect – vzdálené služby online, diodové světlomety High performance, ozdobné výplně interiéru - hliník broušený se strukturou, příprava pro navigaci Garmin, sada na opravu pneumatik, parkovací asistent Park pilot, rádio Audio 20 USB, automatická devítistupňová převodovka a páčkami pod volantem, nouzové volání Mercedes e-call, automatická dvouzónová klimatizace, asistent adaptivních dálkových světel a další.

Výbava testovaného vozu:Sada KEYLESS-GO (+25.458 Kč), sada Multibeam LED (+62.055 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (+32.778 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+17.503 Kč), sada komfortního nastavení sedadel (+7319 Kč), sada jízdních asistentů (+60.464 Kč), Sada úložných prostorů (+5570 Kč), digitální sdružený štít Widescreen Cockpit (+27.050 Kč), multimediální systém Comand Online (+18.150 Kč), tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu (+30.550 Kč), vyhřívání předních sedadel (+11.456 Kč).

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 5 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 640 / 1820
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 670
Rozměr pneu:245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4933
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 






 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…