Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain – Businessman v holínkách

12.6. 2017
Verdikt
 

Mercedes-Benz vyrábí skvělá terénní auta, musí však myslet také na zákazníky, kterým jde hlavně o terénní vzhled. A proto vznikla nová třída E All-Terrain.

Oplastované verze běžných kombíků mají něco do sebe. Průkopníkem v tomto stylu bylo Subaru (1994 s modelem Legacy), z prémiových značek se jako první chytlo Volvo, které svou „sedmdesátkovou“ řadou s označením Cross Country (později pouze XC70) udělalo v roce 2000 díru do světa. Přitom stačilo zvednout podvozek a dodat terénní look, osobně v každém případě považuji model XC70 za nejlepší novodobé volvo, které nepřekonaly ani novinky postavené na platformě SPA. Móda offroadově vypadajících modelů neunikla ani hledáčku Audi, které s modelem Allroad quattro postaveném na základě předminulé generace modelu A6 (řada C5) přišlo na sklonku minulého tisíciletí.

A víte co? Dnešní generaci považuji za nejlepší variantu standardní „á-šestky“, jakou jsem dosud řídil. Připouštím, že jde možná o trochu psychologický efekt, protože oplastované kombíky nejsou podvozkově nijak závratně robustnější než verze, z nichž vycházejí. V podstatě jedinou běžně vnímatelnou vlastností je větší pohodlí během jízdy, proto jsem byl velmi zvědavý, jestli něco podobného zaregistruji u Mercedesu třídy E, který je mimořádně pohodlný už v základu.

Mohlo by se zdát, že Mercedes-Benz přišel s třídou E All-Terrain s křížkem po funuse, on ale v podstatě neměl kam spěchat. Jedinými konkurenty jsou totiž zmíněné volvo a audi, navíc současné Allroad quattro už má pomalu svá nejlepší léta za sebou a silně pochybuji o tom, že by skalní fanoušci stříbrné hvězdy dobrovolně přešli pouze na čtyřválcové motory, které aktuálně nabízejí Švédové. Otázka pro dnešní den v každém případě zní: je All-Terrain také nejlepší běžnou variantou třídy E?

Kombi s kapkou SUV

Základní charakteristika designu Mercedesu E All-Terrain se nijak neliší od konkurenčních modelů. Jako základ posloužil běžný kombík, standardně dodávaná sedmnáctipalcová kola byla nahrazena „devatenáctkami“ s deseti paprsky a pneumatikami o rozměru 245/45 R19, maska chladiče si vzala inspiraci například u crossoveru GLA a totéž platí také o spodní části předního nárazníku. Zkrátka univerzální recept aplikovaný na kombi vyšší střední třídy. Nechybí ani kontrastní lemy blatníků, které jsou u těchto vozů považovány za nutnost, oplastovaný zadní nárazník nebo chromovaná lišta coby ochrana nákladové hrany kufru.

Možná vás při pohledu na snímky vozu napadá, že takhle nízké auto se nemůže na terén ani podívat, na možnost zvětšit světlou výšku však v Mercedesu nezapomněli. Vůz má už ve standardu vzduchové odpružení Air Body Control s o 15 milimetrů větší výchozí výškou než u standardního kombíku a dalších 14 milimetrů přidávají pneumatiky s vyšším profilem. Manuálně pak lze světlost zvýšit o dalších 20 milimetrů, avšak pouze do rychlosti 35 km/h. Po jejím překročení se podvozek opět vrátí do výchozí polohy.

obrázek [600 x 403]  

Podtrženo, sečteno, maximální světlá výška činí 156 milimetrů a automobilka dokonce uvádí i třiceticentimetrovou brodivost, která však nezaručuje, že do auta skutečně nenateče (také proto má G Professional špunty v podlaze …). Když vezmeme v úvahu, že dnešní kompaktní SUV mají světlou výšku okolo 200 milimetrů, v případě éčka to vypadá nanejvýš na polní nebo lesní cestu, kde byste nebyli úplně ztracení ani se standardním provedením vybaveným pohonem všech kol a nastavitelným podvozkem. Pohon všech kol 4Matic ostatně u verze All-Terrain žádné změny neprodělal, stále pracuje s rozdělením hnacích sil v poměru 45:55 ve prospěch zadní nápravy, pouze dostal systém 4ETS, který v terénu přibrzďuje protáčející kola.

Na co nicméně u Mercedesu nesáhli, je interiér. Ten tvarově povedený, řemeslně zpracovaný a na první pohled skoro až kosmický interiér podobný třídě S. Za volant usednete bez jediného zaškobrtnutí, po zavření dveří téměř ustanou běžné venkovní ruchy, místa je nadbytek ve všech směrech a kdekoliv se tělem opřete, nikde vás nic netlačí. Psal jsem to už loni v prvním testu současného éčka a napíšu to i nyní – někdo si dal zatraceně velkou práci s tím, aby posádku během jízdy nic neomezovalo a cítila se jako v bavlnce.

Kombinace tmavého dřeva a krémového čalounění éčku nebývale sluší, kontrast aristokraticky působících materiálu s ryze digitální přístrojovou deskou navíc v tomto případě není na škodu. Se současnou generací modelu si dala automobilka velmi záležet a navzdory rozsáhlé digitalizaci nedopustila, abyste museli za jízdy sundávat ruce z volantu.

Vidíte ta malá čtvercová tlačítka na vodorovných ramenou volantu? Ve skutečnosti fungují jako touchpady. Pravým kompletně ovládáte infotainment, a to včetně zadávání dat do navigace, levým zase přístrojový štít s možnostmi personalizace. Nelíbí se vám klasické provedení budíku? Přepněte nezávisle na zvoleném jízdním režimu třeba na sportovní, nebo nechejte zmizet otáčkoměr a zobrazte si mapu. Možností je více než dost! Pouze u této verze pak najdete i speciální režim All-Terrain, po jehož aktivaci můžete na středové obrazovce vidět aktuální údaje o jízdě v terénu – stoupání, klesání, boční náklon, úhel natočení předních kol nebo aktuální kurz. To kdybyste se ztratili na rozlehlé planině a hledali cestu do bezpečí.

Zatímco vpředu s prostorem a pohodlím absolutně nemám problém, vzadu je to trochu horší. V minulém testu jsem si stěžoval na nízko ukotvené a relativně krátké sedáky, které hůře podepírají stehna, přičemž v tomto ohledu se na kombíku nic moc nezměnilo, nad hlavou jsem ale díky pozvolnější linii střechy našel další tři centimetry místa, díky kterým se už po napřímení zad nedotýkám hlavou stropu. Pokud budeme třídu E považovat za zmenšené „esko“, právě vzadu bude rozdíl nejviditelnější.

obrázek [600 x 324]  

V jiné než praktičtější variantě nový All-Terrain neseženete, osobně si ale myslím, že právě kombi má ve srovnání s výchozím sedanem designově navrch. Mezigenerační změna tvarů je markantní, po otevření zadního víka je ale všechno tak, jak jsme u éčkového kombíku zvyklí.

Základní objem zavazadelníku činí 640 litrů a po sklopení zadních opěradel téměř do roviny získáte 1820 litrů. U éčka, ostatně stejně jako u Volva XC70, mě ale vždycky nejvíce fascinovala ta obrovská, ničím neomezená ložná plocha. S trochou snažení byste do kufru naložili i europaletu. Zkoušený vůz byl navíc vybaven i elektricky sklopným tažným zařízením za 30.550 Kč doplněným o ESP pro stabilizaci přívěsu. S tažností 2,1 tuny v pohodě zvládnete i přepravu koní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain

Cena v základní výbavě: 1 558 480 Kč Cena v testované výbavě: 1 895 974 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 19“ kola, vyduchov7 podvozek, Mercedes me connect – vzdálené služby online, diodové světlomety High performance, ozdobné výplně interiéru - hliník broušený se strukturou, příprava pro navigaci Garmin, sada na opravu pneumatik, parkovací asistent Park pilot, rádio Audio 20 USB, automatická devítistupňová převodovka a páčkami pod volantem, nouzové volání Mercedes e-call, automatická dvouzónová klimatizace, asistent adaptivních dálkových světel a další.

Výbava testovaného vozu:Sada KEYLESS-GO (+25.458 Kč), sada Multibeam LED (+62.055 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (+32.778 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+17.503 Kč), sada komfortního nastavení sedadel (+7319 Kč), sada jízdních asistentů (+60.464 Kč), Sada úložných prostorů (+5570 Kč), digitální sdružený štít Widescreen Cockpit (+27.050 Kč), multimediální systém Comand Online (+18.150 Kč), tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu (+30.550 Kč), vyhřívání předních sedadel (+11.456 Kč).

Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a…

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ve…

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 5 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 640 / 1820
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 670
Rozměr pneu:245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4933
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Na Břeclavsku se zřítilo motorové rogalo: Polský pilot (23) pád nepřežil

Na Břeclavsku se zřítilo motorové rogalo: Polský…

Tragédií skončil ve středu odpoledne let polského účastníka evropského šampionátu v motorovém paraglidingu na…

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se ho na teror, politiku i zdraví

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se…

Exkluzivně v Lánech. V neděli už pojedenácté usednou ke kulatému stolu takzvané Masarykovy pracovny v…

 

iSport.cz

Dusno u stadionu Larnaky! Bitka fanoušků narušila trénink Plzně

Dusno u stadionu Larnaky! Bitka fanoušků narušila…

PŘÍMO Z KYPRU | Nový, ale skromný stadionek. Pro osm tisíc lidí. Za tribunami palmy, do toho všudypřítomné…

Slovák z Olomouce vychytal Čechy: Kouč z Kanady nám přinesl systém

Slovák z Olomouce vychytal Čechy: Kouč z Kanady nám…

V premiérovém reprezentačním duelu sezony Česka proti Slovensku v Třinci (0:2) byli oba gólmani vynikající. V…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…