Audi vymění Formuli E za Dakar, do pouště pošle elektrifikované SUV
Nové elektrifikované SUV by se mělo představit na Rallye Dakar 2022. Kromě toho se chce Audi navíc vrátit do Le Mans.
Sezóna 2021 je poslední, kdy se na startu Formule E objevují vozy značky Audi, závodící v rámci týmu Audi Sport ABT Schaeffler. Značka se přitom může pochlubit velice solidnímu úspěchy a dokonce prý nejúspěšnějším vstupem do série. Na kontě má totiž celkem 12 výher a celkem 43 závodů zakončených na bedně. Jenže to se brzy stane minulostí.
Místo Formule E se totiž automobilka rozhodla trochu zamazat na Rallye Dakar 2022, kam chce vyslat svůj elektrifikovaný závodní speciál – jak jinak než s tvary nasupeného SUV. Kromě toho se ale značka chystá i návrat na slavný okruh v Le Mans. Začněme ale Dakarem.
Automobilka zatím zveřejnila pouze jednu fotografii, nebo spíš grafiku, na které je vůz pod plachtou a prosvítají jen kola obutá do terénních pneumatik. O pohonné jednotce toho zatím mnoho nevíme, podle všeho by ale vůz měly pohánět elektromotory v kombinaci s bateriemi, o jejichž nabíjení se nejspíš bude starat menší přeplňovaný spalovací motor. V podstatě by se tak mohlo jednat o hybrid nebo elektrické SUV s prodlužovačem dojezdu.
Automobilka jede na Dakar s cílem trvale vylepšit vlastnosti pohonného systému i baterie pro příští roky, což naznačuje, že start na Dakaru 2022 nebude ojedinělou záležitostí. Audi chce totiž z účasti vytěžit cenná data a zkušenosti, které by měly být zohledněny při vývoji budoucích elektrifikovaných a elektrických modelů Audi, jak uvádí tisková zpráva.
Kromě příprav na Dakar se však divize Audi Sport GmbH připravuje i na možný návrat do mezinárodního motorsportu. Samozřejmě se přitom počítá s důrazem na elektrifikace a uhlíkovou neutralitu. Audi proto připravuje vůz pro novou kategorii sportovních vozů LMDh, se kterým by se měla zúčastnit významných čtyřiadvacetihodinovek Daytona nebo Le Mans.
Označení LMDh přitom označuje závodní třídu vozů „Le Mans Daytona hybrid,“ u kterých je vyžadována minimální hmotnost 1.030 kilogramů, maximální výkon 500 kW a běžný hybridní systém na zadních kolech. První tyto vozy by se pak měly na evropských závodištích představit v sezóně 2022 a v USA od sezóny 2023.