Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi z roku 1990 za dva miliony? Luxusní sedan ohromí stavem i nájezdem

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Audi V8 je možná trochu pozapomenuté auto, v historii značky ovšem současně patří mezi její nejdůležitější modely.

Audi V8 se vyrábělo poměrně krátce, pouze v letech 1988 až 1993, bylo ovšem prvním pokusem německé automobilky o vstup do nejvyšší ligy. Velký luxusní sedan tak vlastně vyšlapával cestu úspěšnému modelu A8, který se dnes vyrábí už ve 4. generaci.

V8 však drží také další zajímavá prvenství v rámci značky. Jde o první Audi s vidlicovým osmiválcem a také o první vůz se čtyřmi kruhy ve znaku, který spojil pohon všech kol s automatickou převodovkou.

Reprezentativní sedan se začal prodávat s 3,6litrovou V8 o výkonu 184 kW, v roce 1991 přibyla verze s osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonem 206 kW. Celkem podle dostupných informací vzniklo asi 21 tisíc exemplářů modelu V8.

A právě jeden velice zajímavý se objevil v nabídce jistého nizozemského prodejce. Upoutá už jeho cena. Bílý sedan je totiž k mání za 74.950 eur, což jsou podle současného kurzu více než dva miliony korun.

Audi V8 se přitom dá vcelku snadno koupit už za méně než 17 tisíc eur, tedy pod 470 tisíc korun. Tak co je na tomhle kusu zvláštního, že se jeho cena nebezpečně blíží částce, za níž můžete mít fungl novou A8 (u nás startuje na 2.539.900 Kč)?

Především stav. Sedan je totiž mimořádně zachovalý, vlastně je to v podstatě nové auto, které dosud najezdilo jen 218 kilometrů. Přitom hledá už třetího majitele. Ten první, v Belgii, s V8 však urazil jen 157 km, současný, automobilový sběratel, vlastnící Audi od roku 2016, přidal pouze 61 km.

Také je vidět, že o vůz bylo dobře postaráno. Interiér s koženým čalouněním a dřevěnými dekory vypadá jako nový. Ve výbavě pak najdeme prvky jako tempomat, vyhřívaná přední i zadní sedadla, automatickou klimatizaci či střešní okno. Jestli ale koukáme správně, tak chybí rádio.

Pod kapotou je vzhledem k roku výroby slabší z nabízených osmiválců, spojený je se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V tomto provedení sedan akceleruje z klidu na stovku za 9,9 sekundy a jede až 232 km/h.

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

12. 5. 2020 12:57
trochu mi to přípomíná
audi s80 z této doby kterou jako jeden z prvních proháněl tatík, tenkrát zaparkovaná na sídlišti musela působit jako zjevení :-)
12. 5. 2020 09:16
Tento podivný kříženec...
...je podle mého názoru designově jedno z nejslabších Audi všech dob. A když ještě člověk vidí ten mohutný osmiválec, trůnící až před přední nápravou, a uvědomí si, jaké skvostné kousky v té době nabízelo BMW a MB, tak se těm mizerným prodejům vůbec nediví... :-( :no: Ale na druhé straně, každý začátek je prostě těžký a Audi vlastně zvládlo přerod v prémiovou značku v rekordním čase. :-) :yes:
Avatar - Dinar
12. 5. 2020 07:50
Re: Kufr
Audi V8 je vlastně audi 100/200 z osmdesátých let, víko bez tapecírunku, nekryté pružiny a hokejky závěsů víka kufru jsou standardním dobovým řešením, tapecírování všeho přišlo až v devadesátkách. Podívej se na etalon, soudobou eskládu, má to stejně, jinými slovy, v tomto u aut z té doby třída nehraje roli, to bys měl jako vodbornej kritik vědět.
12. 5. 2020 00:41
nevěřím
Mě přijde baj-voko podle sedačky řidiče a koberečku, že to má tak 50 tisíc. Opěrky zadních sedaček jsou cajk, tak to má vypadat při 218km.
Avatar - Stejsn
11. 5. 2020 22:05
Kufr
Kufr toho auta (fotka 73) je naprosto otřesný - víko bez tapecíru, nekryté zvedací péro... tohle jsem měl v Tempře ze stejného roku, která stála tak pětinu tohohle audi.