Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Australská rallye po 2. dnu: Vedou toyoty, k titulu má nejblíže Ogier

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 17. 11. 2018
51
2
Zobrazit náhledy (51)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Dva vozy továrního týmu Toyota Gazoo Racing jsou v čele po druhém dnu Australské rallye, třináctém a závěrečném podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Na prvním místě figuruje Estonec Ott Tänak, který má stále šance na titul mistra světa. Druhá příčka patří Finovi Jari-Matti Latvalovi (oba Toyota Yaris WRC) a japonská značka je tak blízko titulu v Poháru konstruktérů.

Rallyeový podnik na pátém kontinentu má za sebou osmnáct rychlostní zkoušek a všichni tovární jezdci první desítky dokázali v dosavadním průběhu vyhrát alespoň jednu rychlostní zkoušku. K titulu má zatím nejblíže obhájce titulu a pětinásobný světový šampion Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) z Francie. Pokud bychom bodovali po druhém dnu podle aktuálního pořadí, dostali bychom toto pořadí: Ogier 212 bodů, Tänak 206, Neuville 205.

S toyotami závodit nešlo

Druhý den soutěže začal na vedoucí příčce Nor Mads Ostberg (Citroën C3 WRC), ale podle svých slov nezvolil nejlepší pneumatiky. „Nebyl úplně nejlepší grip (přilnavost). Snažil jsem se jet hranu, ale s toyotami nešlo závodit, byly prostě rychlejší. Chci přežít až do cíle, podle toho pojedu poslední den,“ řekl v sobotním cíli Ostberg.

Na prvním místě ho po jedenácté zkoušce vystřídal Latvala, ale po třech zkouškách ho přeskočil týmový kolega Ott Tänak. „Nerad vozím v autě dvě rezervy, ale tentokrát jsem je měl mít. Mám gumy úplně zničené,“ říkal po RZ15. Na první místo zjevně útočit nechce. „Mám od týmu jasné pokyny soustředit se výhradně na sebe, jet své tempo, abychom mohli pomýšlet na titul ve značkách,“ dodal třiatřicetiletý Fin.

Tänak vyhrál druhý den soutěže pět rychlostních zkoušek. „Osud šampionátu nemáme ve svých rukách. Snažím se na to nemyslet, soustředit se na jízdu a tlačit nadoraz. Jiná možnost pro mě ani neexistuje. Jedu jak nejlépe umím a mojí prioritou je titul Toyoty v hodnocení týmů. Seb je chytrý chlap a svoji současnou situaci si pohlídá,“ prohlásil Tänak. Jeho pozice opravdu není záviděníhodná. Pokud by vyhrál a byl současně nejrychlejší v Power Stage (zvlášť bodovaná zkouška), měl by na kontě 211 bodů. Jen o bod méně než Ogier, pokud ten zůstane na své aktuální šesté pozici.

Jeden nespěchá, druhý ano

Třiatřicetiletý Ogier si v sobotu o jednu příčku polepšil na šesté místo a zjevně mu to stačí. “Hlavním úkolem je zůstat před Thierrym. Teď jsme v pozici, kdy máme dostatek bodů, takže nemá cenu riskovat. Odpolední průjezdy zkouškami byly snadnější. Nemá cenu pospíchat za každou cenu,” uvedl Ogier. Aktuálně má 54 sekund ztráty na pátého Esapekku Lappiho (Toyota Yaris WRC). Za ním je o dvacet sekund týmový kolega od Fordu Velšan Elffyn Evans a 50,4 sekundy ztrácí jeho druhý největší sok v boji o titul Thieryy Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC).

Belgičan se ve srovnání s pátkem posunul o dvě pozice na osmou, ale to mu v boji o titul nestačí. Podle aktuální pozice a zisku bodů by dokonce propadl na třetí místo. „Jel jsem úplně naplno, ale nemáme šanci, podmínky na trati jsou strašné. Ale nikdy se nevzdám,“ prohlašoval jezdec. Mohl mluvit o velké dávce štěstí, protože poškodil zavěšení zadního kola a musel ho provizorně opravit. Pro něj naštěstí ho problém postihl při cestě do servisní zóny, kde se mechanici postarali o nápravu.

Mistra poznáme nad ránem

Smolařem druhého dne byl severoirský jezdec Citroënu Craig Breen, který se propadl ze druhého místa až na konec první desítky poté, co inkasoval 3:50 minuty za pozdní příjezd do časové kontroly. „Aby toho nebylo málo na jedné z dalších zkoušek jsem dostal hodiny, musel couvat a stálo mě to dalších patnáct sekund,“ vyprávěl Breen.

Závěrečný den čeká na posádky šest rychlostních zkoušek v celkové délce 84 kilometrů. Poslední rychlostní test této sezony startuje ze soboty na neděli ve 3.18 středoevropského času. Měří 7,16 kilometrů a po jejím skončení budeme znát nového, či staronového mistra světa. Bude to pošesté Ogier, nebo premiérově Tänak či Neuville?

Průběžné pořadí Australské rallye

Stav (po 18 z 24 RZ): 1. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) 2:07:52,0; 2. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +21,9; 3. Paddon, Marshall (N. Zél., Brit./Hyundai i20 WRC) +26,3; 4. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +46,6; 5. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +50,4; 6. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) +1:44,8; 7. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC) +2:04,6; 8. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:35,2; 9. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta R5) +2:49,0; 10. Breen, Martin (Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +6:26,8 … 17. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +42:24,0.

Výsledky jsou neoficiální.

Zbývající program Australské rallye

Sobota – 20.53 RZ19 (15.55 km), 21.36 RZ20 (19,27 km), 22.38 RZ21 (7,16 km).

Neděle – 1.01 RZ22 (15,55 km), 1.44 RZ23 (19,27 km), 3.18 RZ18 (7,16 km) – Power Stage.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Ogier
wakantanka
| 17. 11. 2018
Ale napinava zápletka až do konca. Takúto dramatickú sezónu hádam ani nepamätám. :-) Super!
Ogier
99matthew99
| 17. 11. 2018
je dobry jazdec ale chcelo by to uz zmenu. Prial by som to Tanakovy tak Thierimu. Ak to toyota zvladne tak to pre tim bude obrovsky uspech!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku