Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta jsou příliš rychlá, rekordmani z Nürburgringu hazardují, varuje zkušená legenda

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Rekordy na slavné Severní smyčce padají jako na běžícím páse. Bývalý německý jezdec rallye Walter Röhrl však varuje, že honba za co nejlepšími časy je stále nebezpečnější.

„Auto je dostatečně rychlé, když před ním ráno stojíte a bojíte se jej odemknout,“ řekl kdysi Walter Röhrl, úspěšný jezdec rallye z Německa. Rychlost za volantem mu přitom není cizí, vždyť jde o vývojového jezdce Porsche, jenž se stal dvojnásobným světovým šampionem rallye.

Dnes je mu sedmdesát let, a když říká, že je něco až příliš rychlé, měli bychom to minimálně respektovat. Röhrl se pozastavuje nad náročností Nürburgringu, zejména v těch nejrychlejších pasážích.

Stuttgartská automobilka tu před pár týdny zaznamenala rekordní čas 6:47,3 s modelem 911 GT2 RS a bývalý závodník připomíná, že tu je jen minimum prostoru pro chybu. „Některými úseky se jede neskutečně rychle. V pasáži Fuchsröhre jsme dosáhli rychlosti téměř 300 km/h… a já vím o všech nehodách za posledních 20 let, které se tu odehrály,“ varuje dychtivé výrobce zkušený závodník.

Ve stejném místě minulý rok ošklivě havaroval jezdec na palubě modelu One:1, když se tu Koenigsegg taktéž pokoušel o zaznamenání světového rekordu. Röhrl připomíná, že pro „běžná“ auta je tu vysoká rychlost nebezpečná zejména kvůli nedostačujícímu přítlaku. Má obavy, že se současní rekordmani pohybují na opravdu tenkém ledě.

Přitom jde o člověka, jenž v závodních speciálech jezdil i více než 350 km/h. Když ale vyjel s předchozí generací modelu GT2 na mokrý Nürburgring, označil to za nejstrašnějšího okamžik svého života. Přitom víme hned o několika adeptech, kteří chtějí rekordy na Nordschleife v blízké době zdolávat…

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
18. 11. 2017 20:42
Re: Okruh vs silnice
Takže svým jednání popíráte to, co jste prve napsal. Nebo svého jednání litujete a přejete si, aby se to nikdy nemohlo legálně stát?
Avatar - white label
17. 11. 2017 23:45
Re: Risk byl vždy stejný
Ale no tak samozřejmě (nebo si snad myslíš, že zrovna tohle WR neví lépe, než ty?)..., ovšem WR tím evidentně naráží především na limity NS, a to zejména pro dnešní velmi rychlá sériová! auta, je něco jiného jet takovými rychlostmi (a případně i havarovat) na moderním okruhu (např. pro aktuální F1), a jet tak rychle po NS.
Pro F1 byl ten okruh velmi nebezpečný už hodně dávno (viz Lauda) a dnes už je nebezpečný i pro rychlostní rekordy sportovních sériových aut, jejichž rychlost se stále neskutečně zvyšuje, přičemž se u nich např. zdaleka tolik neřeší přítlak (logicky, viz limity v běžném provozu), jako u skutečných závodních vozů.
Ani před těmi (relativně nedávnými) dvaceti lety nejezdily sériová! auta takovými rychlostmi, jakými mohou jezdit dnes, takže rychlost aut se výrazně mění, ale NS zůstává +- stejná.

P.S. Že WR nemluví obecně, ale řeší přímo specifika NS, je nad míru jasné:
" Röhrl se pozastavuje nad náročností Nürburgringu, zejména v těch nejrychlejších pasážích."
"...závodník připomíná, že tu je jen minimum prostoru pro chybu. „Některými úseky se jede neskutečně rychle. V pasáži Fuchsröhre jsme dosáhli rychlosti téměř 300 km/h… a já vím o všech nehodách za posledních 20 let, které se tu odehrály,“ varuje dychtivé výrobce zkušený závodník."
"Röhrl připomíná, že pro „běžná“ auta je tu vysoká rychlost nebezpečná zejména kvůli nedostačujícímu přítlaku."
17. 11. 2017 22:57
Re: Okruh vs silnice
Nechapu proc by to v kontextu neslo povazovat za jizdu, jestli neumis ridit tak naborit to zvladnes i za ctvrthodinu.
Jinak jestli mas vic penez, klidne si neco muzes pujcit treba na cely den (je tam sice podminka 21 let, ale nikoho nezajima, jak dlouho mas ridicak).
[odkaz]

Obecne chci rict, ze by nebylo od veci, kdyby autoskolu slo delat i v necem silnejsim (alespon 200 hp) a aby to pro lidi, kteri chteji ridit silnejsi auto, bylo povinne.
17. 11. 2017 21:41
Re: Okruh vs silnice
Tak ak hento povazujes za "jazdu" ozaj si tisic kilometrovy vodic >:D
17. 11. 2017 20:24
Re: Okruh vs silnice
Na Lamborghini muzes jezdit na nekolika mistech v CR a bude te to s tat v prumeru tak dva litry, to je cena tri lahvi Jacka Danielse - klidne si umim predstavit ze si to zaplati treba i studend za penize z brigady.
Sam jsem tak jezdil jak na Lamborghini tak na Ferrari, pritom ridicak mam dva a pul roku a vseho vsudy jsem najezdil mozna tak 1000 km jelikoz ziju v Praze a do kancelare to mam cca 10 minut pesky (a do zahranici vetsinou letam letadlem).

[odkaz]