Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto roku 2011 KMN: Alfa Romeo Giulietta

Ondřej Láník
Diskuze (281)
Na druhém místě skončilo BMW řady 5. Těsný souboj o třetí příčku nakonec vybojoval Opel Meriva před Dacii Duster.

Autem roku 2011 se v České republice stala italská kráska Alfa Romeo Giulietta, která ve finále nasbírala 209 bodů.

Na druhém místě skončilo se 189 body BMW 5/5 GT, třetí je Opel Meriva (165 b.), čtvrtou příčku obsadila Dacia Duster (163 b.) a pětici finalistů uzavírá Volkswagen Touareg (149 b.).

Auto roku 2011 v České republice KMN je českou anketou, která funguje na podobných principech jako celoevropské Car of the Year. Jedná se o odbornou anketu, na rozdíl od konkurenčního Auto roku 2011, který pořádá Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu, mohou v anketě hlasovat pouze čeští novináři z oblasti motorismu. Organizátorem je Klub motoristických novinářů (KMN).

Redakci Auto.cz v odborné porotě Auto roku KMN zastupují Ondřej Šuch a Michal Fokt.

O titul bojovalo celkem 38 automobilových novinek tohoto roku, ze kterých 5 postoupilo do finále.

Podmínkou pro nominaci novinky do ankety Auto roku 2011 v České republice KMN je skutečně nová generace daného vozu s významnými technickými změnami, nikoli jen verze po faceliftu. Volí se vždy typ, popřípadě celá typová řada nominovaného auta, nikoli jeden vybraný model, jako je například varianta kombi.

Loni se Autem roku KMN stala Škoda Yeti, o rok dříve to byla Mazda 6.

Auto roku KMN 2011: Výsledky

Poř.ModelPočet bodů
1. 209
2. 189
3. 165
4. 163
5. 149

Vítězem celoevropské ankety Car of the Year 2011 se stal Nissan Leaf.

Čtenáři Auto.cz odhadli letošní výsledek ankety Auto roku KMN přesně. 45 % jich přisoudilo vítězství Alfě Romeo Giulietta, BMW 5 na druhém místě správně odhadlo přes 30 % čtenářů.

DOPORUČUJEME

Představujeme: Alfa Romeo Giulietta – Znovuzrození italské krásky

Alfa Romeo Giulietta: První jízdní dojmy

Za volantem: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde (Autofun)

S Giuliettou na okruhu: 1,4T (88 kW), 1,4 MultiAir (125 kW) a 2,0 JTD (125 kW)

Recenze Moje.Auto.cz Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir Distinctive

Ondřej Láník
Diskuze (281)
11. 12. 2010 20:56
Re: PRÉMIOVÁ DISKUZE
Podívej, někdo to auto nějak ohodnotil a zřejmě věděli, proč rozhodli, jak rozhodli. Názor, že Alfa tam nemá co dělat, je názorem Tvým, prostě to vidíš jinak, než ti hodnotící. Mi se třeba dneska taky předek Giulietty moc nelíbí, ale určitě je tam "disajnově" vnesen nový prvek, který se zpočátku líbit nemusí, ale časem..., kdo ví? Francouzská Kachna byla vysloveně šeredné auto a stala se kultem - proč? Já odpovědět neumím, ale sám jsem nadšený, když to auto vidím. Giuliettu bych si koupil, má v sobě charisma, stejně tak bych si koupil nového Golfa, to auto se mi líbí přes řeči o sterilnosti a fádnosti. Všechno je to o subjektivních pocitech! Dneska už beru v potaz to, jak dlouho budu jezdit, aniž bych musel navštívit servis, protože jezdíš a ten pocit jistoty, že dojedeš, je k nezaplacení. Alfu ani Golfa jsem ještě neměl, ale třeba s Fiatem jsem ještě nezůstal stát někde na cestě nikdy, nastartoval jsem (naftu!!!) i v -20, proto nemám důvod na něj nadávat. Na proporce s.e.r.u., za volantem je nevidím, hlavně, když auto drží na cestě, funguje ABS a v případě potřeby ať rychle předjedu nějakého loudu. Není to nejdůležitější?
Avatar - Krispos
11. 12. 2010 16:19
Re: Autotip, červen 2010
Jaký je rozdíl mezi BMW a Alfou? BMW o sobě netvrdí, že je konkurencí pro Alfu >:D
Avatar - white label
11. 12. 2010 16:08
Re: PRÉMIOVÁ DISKUZE
Ano, samotná cena vozu je v této soutěži až příliš okatě limitujícím prvkem, stačí se (zpětně) podívat na její vítěze
...
Avatar - white label
11. 12. 2010 15:54
Re: rozum zůstal doma
Dobře napsáno..., s názorem kari.laze nemám problém, jen si mohl odpustit ty "metrouše, teplouše a umělohmotné blondýny", protože ani jejich vkus není zcela "universální", nebo obecně přiřaditelný...
11. 12. 2010 15:54
Re: PRÉMIOVÁ DISKUZE
Asi se shodneme, že Auto roku je zpolitzovaná a lobbisty ovlivněná anketa, která často podléhá dost primitivním pudům masy. Polovina aut, která se stala auty roku byly propadáky, které navíc nepřinesly vývoji automobilů nic nového. Občas zde vyhrálo auto, které "něco" přineslo. Polo loni bylo vyjímečné tím, že do kategorie malých aut přineslo měřítká kompaktní třídy. Rok předtím ovšem zvítězila Insignie a vsadím se, že kdyby tomu tak nebylo, loni by vyhrála Astra, aby se nějak tak pomohlo fabrice v "těžkých" časech. ono to sociální "cítění" tak typické pro Evropany (falešné, hloupé a už vůbec ne sociální v pravém smyslu tohodle slova) funguje bohužel v řadě případů docela podvědomně, stejně jako zásada, kterou sice pokládáme za českou, ale ve skutečnosti je velmi internacionální, totiž že za úspšch se musí trestat.

Proto is myslím, že prosazování Alfy je zase jenom politika (stejně jako v případě 500vky) s cílem "pomoct" fiatu. Kdybych já měl hodnotit z vedoucí pětky, bylo by to mezi bavorákem (který znám pouze teoreticky) a Toutagem, kde mám i osobní zkušenost. První by tam byl za návrat ke kořenům, ale hlavně za skutečně ekologický TD motor no a Tuareg by tam byl za to, že podle mně posunul velká SUV dál komplexním řešením, technologiemi, vybavením v kombinaci s velice rozumnou cenou. A o obou autech bych řekl, že jsou - krásná a to i podle objektivních kritérií designu.

Meriva není zajímavá a významná vůbec ničím, dveře proti sobě se u některých aut otevíraly už před WWII. Duster je zajímavý snahou vytvořit SUV pro skutečně masy, otázkou ovšem je, zda to má vůbec význam. Blízká budoucnost ukáže, jestli je poptávka natolik silná a stálá, aby se to vyplatilo. Teď se na to auto čeká, ale až ho vykoupí ona část lidí (která zase ani na východ od našich hranic není tak početná, jak se zdá) a ona část institucí, které si myslí, že tím ušetří, ona pravda se ukáže. Pravda o autě, které splňuje představy o SUV jenom tak nějak napůl....ale zase tady platí, že pánové okázale deklarují svoje "sociální" cítění.

No, a ta Alfa tam prostě nemá co dělat vůbec, to bych tam spíš viděl novou C4, pokud je pravda to, co se o ní píše a jak je prezentována (s mnohem menší mírou okázalosti a větší mírou faktů), pak přináší do kompaktní třídy prvky z poněkud vyšších sfér.

Takže, prodejci Alf si mohou dát natisknout onu nálepku Auto roku 2010 v ČR, ale myslím, že páre desítek kusů jim bude stačit.....