Auto Union Type D (1939): závodní klenot na prodej
Pravděpodobně nejdražší automobil, který se kdy dražil v aukční síně Christie’s, bude k mání 17. února 2007 u příležitosti mezinárodního autosalonu veteránů Rétromobile v Paříži. Jedná se o jeden ze dvou dochovaných exemplářů závodního vozu Auto Union Type D z roku 1939. Odhadní cena tohoto závodního skvostu se pohybuje v rozmezí 8,8 až 12 miliony Euro a pokud by se prodal, byl by to rekord v historii aukční síně Christie’s.
Zájem o tento kousek je po celém světě obrovský. Proto dnes aukční síň pořádá, ve spolupráci s Audi America a Audi Tradition v New Yorku tiskovou konferenci a Audi France vystaví původní Auto Union Type D od 12. února 2007 v Paříži. Na obou akcích budou přítomni experti z automobilky Audi, aby zodpověděli veškeré položené dotazy.
Inženýři z Auto Union pro sezónu 1938 vyvinuli pod vedením Roberta Eberan-Eberhorsta nový 12ti válec, který osadili právě do modelu Type D. Motor byl namontovaný do středu karoserie a byl přeplňován kompresorem (v podstatě kopíroval model Type C vyvinutý Ferdinandem Porsche), odpružení bylo zajištěno torzními tyčemi. V této sezóně Auto Union vyhrála s Type D dvě Grand Prix - britskou a italskou.
V roce 1939 byl závodní vůz modifikován na přeplňování dvěma kompresory, což zvedlo výkon z 309 kW na 338 kW. S tímto výkonem bylo Type D schopno vyvinout rychlost až 330 km/hod. Také v tomto roce Auto Union vyhrálo dvě Grand Prix – ve Francii a v tehdejší Jugoslávii. Mezi nejslavnější řidiče, kteří Type D řídili patřili takové jména jako Tazio Nuvolari, H. P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse nebo Georg Meier.