Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Union Type D (1939): závodní klenot na prodej

Michal Otruba
Diskuze (19)
Chcete vlastnit klenot, který vám budou závidět všichni příznivci závodních strojů? Tak si kupte Auto Union Type D z roku 1939, které je momentálně u Christie’s na prodej. Ale levné to rozhodně nebude.

Pravděpodobně nejdražší automobil, který se kdy dražil v aukční síně Christie’s, bude k mání 17. února 2007 u příležitosti mezinárodního autosalonu veteránů Rétromobile v Paříži. Jedná se o jeden ze dvou dochovaných exemplářů závodního vozu Auto Union Type D z roku 1939. Odhadní cena tohoto závodního skvostu se pohybuje v rozmezí 8,8 až 12 miliony Euro a pokud by se prodal, byl by to rekord v historii aukční síně Christie’s.

Zájem o tento kousek je po celém světě obrovský. Proto dnes aukční síň pořádá, ve spolupráci s Audi America a Audi Tradition v New Yorku tiskovou konferenci a Audi France vystaví původní Auto Union Type D od 12. února 2007 v Paříži. Na obou akcích budou přítomni experti z automobilky Audi, aby zodpověděli veškeré položené dotazy.

Inženýři z Auto Union pro sezónu 1938 vyvinuli pod vedením Roberta Eberan-Eberhorsta nový 12ti válec, který osadili právě do modelu Type D. Motor byl namontovaný do středu karoserie a byl přeplňován kompresorem (v podstatě kopíroval model Type C vyvinutý Ferdinandem Porsche), odpružení bylo zajištěno torzními tyčemi. V této sezóně Auto Union vyhrála s Type D dvě Grand Prix - britskou a italskou.

V roce 1939 byl závodní vůz modifikován na přeplňování dvěma kompresory, což zvedlo výkon z 309 kW na 338 kW. S tímto výkonem bylo Type D schopno vyvinout rychlost až 330 km/hod. Také v tomto roce Auto Union vyhrálo dvě Grand Prix – ve Francii a v tehdejší Jugoslávii. Mezi nejslavnější řidiče, kteří Type D řídili patřili takové jména jako Tazio Nuvolari, H. P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse nebo Georg Meier.

Michal Otruba
Diskuze (19)
26. 1. 2007 10:50
Re: 18
Nebo v Loganu.... ale osobně mi dost vadí, že Škodovka trh levných aut opustila....
26. 1. 2007 08:04
Re: 18
Zní to drsně ale v podstatě máš pravdu :o) I když, Škůdku mohl taky koupit Renault a celý český národ mohl jezdit v twingu a cliu, ti bohatší v méganu :o)
26. 1. 2007 08:02
Re: !
AVUS možná (klopená zatáčka umožňovala vysoké rychlosti), Pescarou a Remešem si nejsem jistý.... ale když to říkáš, bude to asi pravda :o)
25. 1. 2007 16:33
Re: !
Na úzkých penumatikách a na přírodních okruzích bez únikových zón..... :o) I když, těch 330 byla jen teoretická maximálka, té se podle mne nedalo tehdy nikde dosáhnout (ani na Monze). Samozřejmě, pak existovaly pokusy o rekord na dálnici Frankfurt - Darmstadt.... a jistý Bernd Rosemeyer za to zaplatil životem. Caracciolův rekord s Mercedesem 432 a něco km/h je mimochodem stále platný jako nejvyšší rychlost, dosažená na běžné silnici.... :o) Muselo to být šílené....
25. 1. 2007 13:19
Re: TYP C
Vrchařskou verzi? Ta měla vzadu dvojmontáž, pokud se nepletu....alespoň na některých tratích. Je pravda ale, že "déčko" bylo designově nejvyváženější....