Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka BYD partnerem Mistrovství Evropy ve fotbale. Znáte ji?

Jan Faltýsek
Diskuze (47)

Automobilka BYD je zavedeným čínským výrobcem elektromobilů. Rozsáhlou expanzi na evropský trh bude doprovázet také sponzorství šampionátu EURO 2024, pořádaného organizací UEFA.

Automobilka BYD, známá jako čínský lídr v oblasti elektromobilů, se stala oficiálním partnerem fotbalového mistrovství Evropy 2024 v Německu. Tato zpráva byla oznámena organizací UEFA.

BYD tak nahradí Volkswagen, dosavadního partnera fotbalového mistrovství Evropy. Čínský výrobce BYD se stal v posledních letech globálním lídrem v prodeji elektrických vozidel, s více než 3 miliony prodaných vozů za rok 2023.

Tento krok má podtrhnout závazek organizace UEFA na nejekologičtější mistrovství Evropy v historii, což koresponduje s vizí, kterou si stanovil BYD: „ochladit Zemi o 1°C“. BYD má za sebou i dřívější partnerství v oblasti fotbalu, včetně spolupráce s anglickým klubem Arsenal.

Kořeny společnosti BYD sahají do roku 1995, kdy vznikla jako výrobce nabíjecích baterií. Rozšířila se do automobilového průmyslu, železniční dopravy, energetiky a elektroniky, se zastoupením ve více než 70 zemích na šesti kontinentech.

Automobilka BYD Auto, založená v roce 2003 jako divize konglomerátu BYD, se zaměřuje zejména na vývoj čistě elektrických vozidel. Firma se pyšní technologickými inovacemi jako Blade Battery, DM-i Super Hybrid Technology, e Platform 3.0 a dalšími.

Uznání získává také díky rozsáhlému portfoliu modelů, jako jsou modelové řady Dynasty a Ocean či značky Denza, Fangchengbao a Yangwang. Důležitým milníkem pro BYD bylo ukončení výroby vozidel na fosilní paliva a udržení pozice lídra v prodeji elektromobilů v Číně po dobu celé dekády.

Po oznámení výstavby své první evropské továrny v Maďarsku chce společnost BYD získat významný podíl na evropském trhu s elektromobily, a to 5 % v Evropě a 10 % v Německu.

Partnerství s UEFA představuje nejen obrovský úspěch pro BYD, ale také signalizuje stále rostoucí vliv čínských automobilových společností na globální trh a jejich angažovanost při podpoře udržitelnosti a inovací.

Video se připravuje ...

Jan Faltýsek
Diskuze (47)

Doporučujeme

22. 1. 2024 18:33
Re: Baterkova soucasnost
Přesně tak, cena baterek prý stále klesá a koncových cenách EV to vidět jaksi není... Tak kde je ten zakopaný pes? ;-) :-[]
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 13:17
Re: Do haje lidi, proberte se...
Podívej se, kolik prodá jenom v USA koncern GM spalováků a kolik Tesla svých EV.

A kde sou Ford, FCA, japonci, korejci, evropa atd :-) :-) :-) :-)
Ta čísla sou ve srovnání se spalováky stále směšná
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 13:14
Re: Do haje lidi, proberte se...
Ne, to sou fakta drahý soudruhu. Ruskou, resp sovětskou utopistickou propagandu tu jedeš ty a ještě podporuješ čínu, na které vzrůstá závislost.

Lidi nemaj na obědy a budou si kupovat EV
:-) :-) :-)
https://www.lidovky.cz/…18_ln_domov_lvar?…

Čínan si mne ruce
https://energozrouti.cz/…eme-toho-litovat
22. 1. 2024 13:12
Re: Do haje lidi, proberte se...
A? Prodávají 1,8 mil aut a maji jen EV a stale rostou.
Je to vic nez mnoho klasických znacek.
Kdyz se podíváš jak se odhadoval vyvoje prodeju pred par lety nikdo tento nástup nejen Tesla nepředpokládal.
A znova. Je to jen začátek. Cena baterii pada dolu.
22. 1. 2024 13:08
Re: Do haje lidi, proberte se...
Opet jen opakujes proruskou propagandu stejne jako tu nedavno bylo to jak zmrzneme a benzin bude za 100kc..