Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobily v USA mají mít do roku 2022 automatické brzdění

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 3. 2016 • 05:04
9
Automobilky působící ve Spojených státech budou do roku 2022 do velké většiny svých nových automobilů instalovat systémy automatického nouzového brzdění.

Vyplývá to z dohody, kterou automobilky uzavřely s vládními úřady. Dohodu výrobci spolu s představiteli vlády oznámili ve čtvrtek.

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se loni v září s deseti automobilkami v zásadě dohodl na postupném zavádění technologie automatického brzdění. Konečná dohoda podle zdrojů zahrnuje další firmy a celkově by měla pokrývat více než 99 procent osobních a lehkých užitkových vozů prodávaných na americkém trhu.

Automatické nouzové brzdění využívá kamer, radarů a dalších senzorů ke zjišťování překážek v dráze jízdy a zpomalí či zastaví, pokud řidič nereaguje nebo reaguje nedostatečně. Studie uvádějí, že tato technologie dokáže zabránit statisícům havárií ročně. Mnoho modelů už tuto technologii má ve volitelné výbavě.

21. 3. 2016 09:54
Re: budoucnost
Ano, u 4x4 souhlasím, kdyby tam bylo tlačítko ala offroad a tím by se esp třeba omezilo na polovinu, nebo úplně vyplo. V podstatě v hlubokém sněhu stejně nikoho jiného nemůžeš ohrozit, takže o nic nejde. A v podstatě po překročení třeba 55km/h po dobu delší jak 10 vteřin by se celý režim vypl a bylo by z toho o5 normální auto. (největší problém jsou líní programátoři, kteří by to v pohodě udělali a myslím, že ještě sofistikovanější a tedy blbuvzdorné)

Jak říkám, jsi vyjímka 1-2% řidičů a situací, kdy to vyžaduješ... :yes: ale i na toto by se mělo myslet.

Jinak málokdy uvidíš maminku vezoucí deti do školky ve 4x4, proto tam bych to bral pouze na dočasné vypnutí, které bude trochu složitější (rozuměj blbuvzdorné) aby se náhodou nestalo, že by to nechtěně vypla.
Jinak souhlas ;-)
21. 3. 2016 08:48
Re: budoucnost
No na suchým asfaltu tě nevypínatelný ESP až tak moc nelimituje, i když taky umí občas při ostrý jízdě obtěžovat, ale co takhle v zimě? To je nevypínatelná stabilizace katastrofa. Na používání ruční brzdy můžeš zrovna zapomenout, 4x4 si v zatáčce taky neužiješ, protože to idiotský ESP furt stojí na brzdách, ale co je nejhorší u aut se 4x4 ti to totálně devalvuje vlastnosti 4 koly, protože když pojedeš někde sněhem kde je částečný prokluz kol nutný tak ti ESP nesmyslně bude pořád brzdit až tě nakonec třeba taky zastaví, což je v hlubokým sněhu dost problém. Osobně vyzkoušeno s Yetinou. Prostě jak si psal je nutný mít možnost to v případě potřeby vypnout.
18. 3. 2016 18:18
Re: budoucnost
Pouze jako uživatele bych se nedefinoval. Rád se projedu rychle, nebo projedu oblíbené trasy (hodně klikaté) rychle (taky s lehkým malým autem se na rovince moc nevyřádím >:D ) , ale ani tam mě v podstatě elektronika neomezuje. A na prohrabávání u přechodu nic super nevidím ;-)

Proto ty poznatky o omezování moc nechápu...
18. 3. 2016 16:07
Re: budoucnost
Nejsi vyjímka jsi řidič uživatel. Ne řidič Řidič, ale na tom není nic špatnýho. Jen pak prostě nechápeš to o čem píše jets_cz nebo já. ;-) ABS vypnout jde. Musí se udělat vypínač na příslušnou pojistku. ;-) Nicméně s ABS se ještě dá žít. ESP a ASR je problém. Jenže to všechno funguje z jedněch čidel.

Souhlasím s tvým návrhem. Tak to bylo, ale automobilky to z neznámýho důvodu přestaly do aut vypínatelný montovat. ;-\
18. 3. 2016 15:50
Automatické brzdění....
....vůz bude automaticky brzdit kdykoliv a kdekoliv....bude dobře být stále ve střehu a pevně připoutaný.... ;-) Doufejme, že ta věc půjde po automatickém zabrzdění zase odbrzdit... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud