Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autorovi původního Lamborghini Countach se nelíbí moderní verze. Nechce s ní být spojován

Jan Zajíc Jan Zajíc 26. 10. 2021 • 18:34
63
5
Zobrazit náhledy (63)
Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4

Marcello Gandini, designér původního Lamborghini Countach, není spokojen s tím, jak italská automobilka přistoupila k moderní interpretaci tohoto ikonického supersportu.

Klidně by se dalo i říct, že Gandiniho, tvůrce spousty dalších známých a obdivovaných automobilů, krok Lamborghini dokonce naštval. A proto se od projektu Countach LPI 800-4 důrazně distancuje.

"Svou identitu designéra, zvlášť při práci na supersportech Lamborghini, jsem postavil na jedinečném konceptu: aby každý nový model, na němž jsem se podílel, byl inovací, zlomem a něčím úplně jiným než předchozí vůz," vysvětluje Gandini v prohlášení, v němž svou nespokojenost s podobou nového Countache vyjadřuje. Pouhé opakování vzoru z minulosti prý představuje negaci základních principů jeho designérské DNA.

„Marcello Gandini by tedy rád znovu zdůraznil, že v tomto projektu neměl žádnou roli, a jako autor a tvůrce původního návrhu z roku 1971 by rád objasnil, že tato interpretace neodráží jeho ducha a vizi," píše se v prohlášení.

Designér prostě u moderního Countache LPI 800-4 postrádá nějakou inovaci, posun či "prolomení formy". A proto s ním nechce být spojován.

Lamborghini moderní interpretaci supersportu Countach odhalilo v srpnu a už za několik dní hlásilo, že je 112kusová produkce rozebraná. Vůz přebírá hybridní pohonné ústrojí z modelu Sián, kombinující atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s elektromotorem čerpajícím svoji energii z kondenzátorů.

Dvanáctiválec, který točí až 8.500 otáček, nabízí nejvyšší výkon 573 kW, výkon elektromotoru dosahuje 25 kW. Kombinovaný výkon celého pohonného ústrojí činí 599 kW (814 k) a přes sedmistupňovou převodovku putuje na všechna kola.

Akceleraci na 100 km/h by měl nový Countach LPI 800-4 zvládnout za 2,8 sekundy, za 8,6 sekundy už by měl uhánět 200 km/h a maximální rychlost by měla být až 335 km/h.

Cena startuje na částce dva miliony eur bez daně, což je v přepočtu asi 51 milionů korun.

Související články

Témata
27. 10. 2021 12:13
Re: Já nevím,
Máš pravdu. Chápu, že starého pána ranilo, že za ním nepřišli, ale tak to dnes s retro módou je. Stejně by se mohli rozčilovat ti, kteří namalovali původní Brouky, Fiaty 500, Mini, Toyoty FJ, Alpine A110 a já nevím co ještě.
Avatar - Stejsn
27. 10. 2021 11:18
Já nevím,
příjde mi, že to pan Gandini moc hrotí. Neřekl bych, že ho s novým Countachem někdo spojuje (ostatně on osobně i když ho nakreslil, na tom původním také nebyl podepsaný, mělo to studiový štítek Disegno Bertone, ne Gandiniho jméno). Že se nový design nikam neposunuje a nic neprolamuje - mně to teda nevadí. Diablo, Murcielago a Gallardo taky nebyly nějaké super extravagance a přitom jsou to pohledná a zajímavá auta. A ani si nemyslím, jak tu někdo zmiňuje, že by nový Countach nepřejímal nejdůležitější prvky toho starého. Nemá Bertoneho zadní blatník a šestiúhelníkové dveře, naopak ale má třeba tvar předního okna, žlab na zádech, navazuje na zadní světla, nádechy na bocích atd. Má něco z úplně původního i z návazných countachů. Nešokuje, to je pravda.
27. 10. 2021 10:09
Re: VW kuntaš
povodnemu dizajnerovi mozem dat len za pravdu...
27. 10. 2021 01:21
Re: VW kuntaš
Přesně. Te nový vypadá jako nepovedená přestavba jiného auta, což bohužel skutečně je. Tradiční značky přestávají chápat budoucnost a tak se snaží ještě naposledy vytěžit z minulosti co to dá. Kde jsou nějaké úplně nové ikonické modely, které by něčím předběhly dobu? To dnes chybí, jede se jen na čísla, každý pokus o něco výjimečného zadusí buď "katování kostů" nebo sešněrování dnešními pravidly. Centrum vývoje designu i techniky se nenápadně přesunulo jinam...
Avatar - curwasportiva
26. 10. 2021 19:13
VW kuntaš
Není se čemu divit. Původní Countach byla esence originálního designu, který vypadal jako nic předtím ani potom. Tento nový "Countach" vypadá jako levná čínská kopie, která z toho původního ani nepřebírá ty nejdůležitější designové prvky.
To že VW nepřizval původního designéra je jen taková třešnička na tomto pozérském dortu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud