Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autorovi původního Lamborghini Countach se nelíbí moderní verze. Nechce s ní být spojován

Lamborghini Countach LPI 800-4
Lamborghini Countach LPI 800-4
Lamborghini Countach LPI 800-4
Lamborghini Countach LPI 800-4
63 Fotogalerie

Marcello Gandini, designér původního Lamborghini Countach, není spokojen s tím, jak italská automobilka přistoupila k moderní interpretaci tohoto ikonického supersportu.

Klidně by se dalo i říct, že Gandiniho, tvůrce spousty dalších známých a obdivovaných automobilů, krok Lamborghini dokonce naštval. A proto se od projektu Countach LPI 800-4 důrazně distancuje.

"Svou identitu designéra, zvlášť při práci na supersportech Lamborghini, jsem postavil na jedinečném konceptu: aby každý nový model, na němž jsem se podílel, byl inovací, zlomem a něčím úplně jiným než předchozí vůz," vysvětluje Gandini v prohlášení, v němž svou nespokojenost s podobou nového Countache vyjadřuje. Pouhé opakování vzoru z minulosti prý představuje negaci základních principů jeho designérské DNA.

„Marcello Gandini by tedy rád znovu zdůraznil, že v tomto projektu neměl žádnou roli, a jako autor a tvůrce původního návrhu z roku 1971 by rád objasnil, že tato interpretace neodráží jeho ducha a vizi," píše se v prohlášení.

Designér prostě u moderního Countache LPI 800-4 postrádá nějakou inovaci, posun či "prolomení formy". A proto s ním nechce být spojován.

Lamborghini moderní interpretaci supersportu Countach odhalilo v srpnu a už za několik dní hlásilo, že je 112kusová produkce rozebraná. Vůz přebírá hybridní pohonné ústrojí z modelu Sián, kombinující atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s elektromotorem čerpajícím svoji energii z kondenzátorů.

Dvanáctiválec, který točí až 8.500 otáček, nabízí nejvyšší výkon 573 kW, výkon elektromotoru dosahuje 25 kW. Kombinovaný výkon celého pohonného ústrojí činí 599 kW (814 k) a přes sedmistupňovou převodovku putuje na všechna kola.

Akceleraci na 100 km/h by měl nový Countach LPI 800-4 zvládnout za 2,8 sekundy, za 8,6 sekundy už by měl uhánět 200 km/h a maximální rychlost by měla být až 335 km/h.

Cena startuje na částce dva miliony eur bez daně, což je v přepočtu asi 51 milionů korun.