Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda ve Frankfurtu ukázala koncept Vision E a odkrývá elektrické karty. Co pro příští roky chystá?

Stanislav Kolman
Diskuze (7)
Koncernový program frankfurtského autosalonu se nese v duchu elektromobility. Škoda tak na letošní show přivezla čistě elektrický koncept Vision E. Víme však i o dalších projektech!

Mladoboleslavská automobilka přivezla na autosalon ve Frankfurtu dva stěžejní pilíře – v několika provedeních zde veřejnosti vůbec poprvé prezentuje kompaktní SUV Karoq a nechybí ani futuristický koncept elektromobilu Vision E.

Ten na výstavních stáncích není žádnou novinkou, poprvé se ukázal v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Nyní jej premiérově mohou vidět také Evropané a to v lehce pozměněné podobě. Cestou z Číny prošel elektromobil designovou úpravou přídě a kol. Celkovému vzhledu to prospělo a vůz teď působí ještě atraktivněji.

Pár dnů před startem frankfurtského autosalonu jsme přepracovaný Vision E mohli nejen detailně prozkoumat, ale dokonce i řídit. Pochopitelně nás zajímalo, jakým směrem se bude elektrická budoucnost značky Škoda ubírat v příštích letech. Zejména v době, kdy vedení Volkswagenu tak nadšeně hovoří o elektromobilitě a nejradikálnější změně v dějinách automobilového průmyslu.

Vždyť do roku 2025 chce koncern přinést na trh 80 nových elektromobilů a o pět let později už máme najít vůz na čistě elektrický pohon v každé modelové řadě. Alespoň to na úvodní tiskové konferenci ve Frankfurtu tvrdil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Elektrické plány Škody jsou o poznání střízlivější a ruku na srdce, také mnohem pravděpodobněji realizovatelné. Mladoboleslavští chtějí za tři roky poslat do světa první elektromobil, který bude samozřejmě vycházet z konceptu Vision E. Dalšího elektroauta se prý dočkáme v roce 2025. V ústraní nezůstávají ani hybridní pohony. Portfolio značky v horizontu příštích osmi let rozšíří také tři plug-iny. Zatím nevíme, o jaké modely půjde, ale téměř jistě mezi nimi nebude chybět Superb. Dalšími kandidáty jsou pak Octavia či jedno z SUV.

Stanislav Kolman
Diskuze (7)
13. 9. 2017 19:16
Re: Celkem pěkný koncept
Chápu tvůj pohled, ale rovná prázdná lakovaná plocha nezi linkou světel a spodní linkou není hezká. Design předku Tesly je také těžká bída, bez nápadu :no:
Avatar - Barry Lyndon
13. 9. 2017 11:37
Re: No nevím
tak ze všech možných stan mi připadá předek ještě tak nejlepší. Z boku i zezadu je to prostě kupé SUV a to (snad až na Humer H1 >:D ) nevypadá dobře nikdy - jenom hrozně, špatně a míň špatně (tady je to řekněme to "míň špatně")
Avatar - Barry Lyndon
13. 9. 2017 11:31
Re: Celkem pěkný koncept
než něco jako falešný chladič (jako měla dřív Tesla S), tak to radši žádný chladič (jako to mají Tesly teď a jako to má i tato studie). Není od věci, když vnější design respektuje alespoň trochu to, jak onen samohyb funguje. Jasně, že i dnešní spalovací auta se obejdou bez horní mřížky chladiče (zpravidla značně zaslepené), ale tam to prostě není až takový úlet jako nějaký falešný megachladič na elektromobilu... ;-)
Avatar - AntonioKekelli
12. 9. 2017 21:02
No nevím
Ten předek je hrozně divnej, tomu vážně nepřijdu na chuť, jinak jak už tu bylo napsáno, boky a zadní partie vozu jsou pěkné. I když i ta záď je možná trochu moc jednoduchá (jednoduchý design je fajn, ale čeho je moc..)
Avatar - bystron
12. 9. 2017 19:35
super
to vypadá o poznání lépe než než jsem čekal :-!