Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Konečně jsme viděli Škodu Vision iV!

Martin Machala Martin Machala 5. 3. 2019
31
57
Zobrazit náhledy (31)
Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV
Včera za námi na koncernový večírek ještě nedorazila, v první novinářský den jsme si však mohli elektromobilní koncept Škodovky pořádně prohlédnout.

Na sériovou verzi si počkáme do příštího roku, jak ale znám koncepty Škodovky hlavně z posledních let, obří rozdíl to nebude. Svítící logo i nápis automobilky v zadní části nejspíš fázi konceptu nepřežijí, základní rysy však určitě budou zachovány.

A ty jsou trochu nezvyklé, Vision iV je opravdu crossover, chvilku připomíná kupé (hlavně v zadní části), jindy zase vidíte spíš SUV. Každopádně, kříženec nevypadá vůbec špatně, vlastně bych řekl, že se mi zatím líbí. Uvidíme, jak to bude se sériovkou.

Těžko taky říct, jestli se výroby dočkají i obrovská dvaadvacetipalcová kola, liťáky si ale aerodynamický design určitě ponechají. Můžeme taky tipovat, jak to bude s vnějšími zrcátky, koncept používá kamery. Třeba se dočkáme alespoň mezi příplatky.

Dovnitř nás s Ondrou sice nepustili, díky zadním bočním dveřím otevíraným proti směru jízdy a chybějícímu sloupku jsme však měli dobrý přehled. Konceptových křišťálových detailů je tady sice dost, základní tvar však určitě zůstane, stejně tak bych si vsadil na obří dotykový displej. Do odkládací schránky se vejdou dva mobilní telefony, Vision iV dostal i ovládání gesty. Bohužel jsem nevyzkoušel.

Díky rozvoru dlouhému 2765 mm by uvnitř mělo být místa víc než dost (rozměry karoserie 4665 x 1926 x 1613 mm), do kufru se v základu vejde 550 litrů.

Dvojice elektromotorů (jeden u přední, druhý u zadní nápravy, díky tomu je Vision iV čtyřkolka) poskytuje systémový výkon 225 kW, na stovku zrychlí elektrická škodovka za 5,9 s, nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h. S plně nabitými lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 83 kWh dojedete až 500 kilometrů daleko (podle přísnější metodiky WLTP), na 80 % kapacity se dostanete za půl hodinky. Slušná čísla.

A pokud by se vám náhodou udělalo za volantem šoufl, Vision iV to díky sledování tepové frekvence pozná a sám zastaví. Mně se tedy tep trošku zrychlil, když jsem si elektrický koncept prohlížel, jak jsem už napsal, opravdu vypadá dobře. Třeba se to povede i sériové verzi...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
škoda
Barrichello
| 21. 3. 2019
škoda favorit
Avatar - Barrichello
Pokus
Barrichello
| 21. 3. 2019
12345
Avatar - donPedro
Škodovácké OT - srdečné pozravy z Ruska
donPedro
| 8. 3. 2019
Aneb, vše co jste se chtěli dozvdědět o Škodě Kamiq a báli se na to zeptat, a ovládáte ruštinu: [odkaz] Ač za to asi nebudu v jistých kruzích pochválen, nedá mi to umístit zde tento odkaz, neb dozvědět se z českých informativních luhů a hájů informace v takovém rozsahu přímo z Ženevy jaksi nelze, což jest přinejmenším s podivem. Tož tak.
Avatar - Jaros71
Tak toto se moc nepovedlo...
Jaros71
| 7. 3. 2019
Tohle je fakt děsné... Scala ujde..až na interier , Komiq mne neoslovuje vůbec.
Avatar - Jaros71
Přifouklá X4...
Jaros71
| 7. 3. 2019
Mě se taky nelíbí..zajímavé a ohyzdné.