Autosalon Ženeva 2019 živě: Porsche 911 Cabriolet je nádherné
Jasně, vypadá pořád stejně, ale pokud máte 911 jenom trochu nakoukanou, určitě poznáte, že tahle je nová. Spolehlivě navedou vnější kliky, které se vysouvají z obrysu karoserie. Proti předchůdci je víc jiná i záď.
Uvnitř jsem měl trochu smíšené pocity. Celkově luxusnější atmosféra, vybranější materiály a hodnotnější spínače (proti minulosti jich výrazně ubylo) jsou fajn, připadal jsem si ale spíš jak v panameře než legendárním sporťáku. A vystavená konfigurace dojem jenom umocňovala - dřevěný dekor se mi do 911 prostě nehodil.
V tiskové zprávě jsem si přečetl, že nová generace je „nejdigitálnější“. Musím souhlasit, bohužel. Z typické pětice budíků zůstal jediný, centrální otáčkoměr. Ten je po obou stranách doplněn displeji, které se orámováním snaží tvářit jako klasika. Možnosti konfigurace jsou samozřejmě úžasné, na přístrojový štít si můžete promítnout tisíc a jednu věc, už to ale nějak není ono.
Nyní ke kabrioletímu specifiku – plátěná střecha, v jejíž konstrukci najdeme i prvky z hořčíku, se schová/natáhne za dvanáct sekund, operaci zvládnete do rychlosti 50 km/h.
K dispozici jsou zatím dvě verze - Carrera S a 4S (pohon všech kol), pro obě varianty je společný dvojitě přeplňovaný plochý třílitrový šestiválec s výkonem 331 kW. Zadokolka se s paketem Chrono dostane na stovku za 3,7 sekundy, čtyřkolka je o desetinu rychlejší, maximálka 306 km/h platí pro Carreru S, Carrera 4S je o 2 km/h pomalejší.
Poprvé si otevřenou 911 můžete pořídit se sportovním podvozkem Porsche Active Suspension Management, pokud byste toužili po tužším odpružení. U kabrioletu bych tuhle položku asi vynechal, tahle možnost tady ale každopádně je.
A na závěr kvízová otázka. Víte, kdy se představila první 911 Cabriolet? Já neměl ani páru, bylo to prý v září 1981. Vidíte, ještě cenu nejnovějšího kabria vám řeknu – 911 Cabriolet Carrera S koupíte od 3.625.000 Kč, čtyřkolka přijde minimálně na 3.837.000 Kč.