Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Michelin Active Wheel v Opelu Agila

Ondřej Láník Ondřej Láník 6. 3. 2009 • 07:24
7
13
Zobrazit náhledy (7)
Opel Agila Opel Agila
Michelin pokračuje ve vývoji nových pneumatik, ale pouští se i do dalších nadějných segmentů automobilového průmyslu. Nápad integrovat do kol nejen brzdy, ale i samotný motor není nový, ale v jeho uvedení do praxe zatím nebyl nikdo příliš úspěšný.

Michelin svému prototypu hnacího ústrojí říká Active Wheel. Jedná se o totální integraci hnací, brzdné, pružicí a tlumicí soustavy do kol, která má přinést výraznou prostorovou a hmotnostní úsporu, díky absenci spalovacího motoru, převodovky, diferenciálu a hnacích hřídelů kol. Koncepce pochopitelně bojuje se zvýšením neodpružených hmot, nežádoucích vzhledem ke zhoršení jízdních vlastností, ale výhody, které podobné řešení má, zřejmě převažují nad nevýhodami, resp. kritéria dnešní doby jsou již tak dalece změněna, že nízkoemisní provoz stále častěji vítězí nad vším ostatním.

Michelin je o životaschopnosti svého konstrukčního řešení přesvědčen a zřejmě jej hodlá v nejbližší době prodat jako hotový komponent velkosériovým výrobcům automobilů. Vývoj běží nepřetržitě již 12 let. Nedávno se pneumatikářský koncern spojil s menším zakázkovým výrobcem aut z Francie - firmou Heuliez - která integrovala Michelin Active Wheel do Opelu Agila, s nímž je teď zařízení testováno v běžném provozu. S lithiovou akumulátorovou sadou umí dnes na jedno nabití automobil ujet 150 km.

Agila od Heulieze má jednotky Michelin Active Wheel pouze na předních kolech, ale pro výkonné vozy se přímo nabízí řešení pohonu všech kol, použitím čtyř jednotek Michelin Active Wheel. Právě to vyzkoušel další francouzský výrobce Venturi ve svém konceptu Volage.

Firma Heuliez je momentálně připravena od roku 2010 vyrábět jednotky tisíc podobných vozidel, což zní na jednu stranu jako plán, na stranu druhou pak jako výzva potenciálním investorům resp. automobilkám. I Heuliez totiž potřebuje vytížit své kapacity zaměřené na zakázkovou výrobu pro externí odběratele.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

120kW v kazdom kolese
| 6. 3. 2009
Ze sa da urobit aj sportiak s elektromotormi v kazdom kolese:

[odkaz]

Ak z toho bude seriovka a nie len par kusov, bola by to fajn konkurencia Tesla Roadsteru, ktory je len take prerastene auticko z autodrahy. Uvidime co na Lightning povie Jeremy Clarkson. Tesla bola vraj perfektna v akceleracii, ale jazdne vlastnosti ovplyvnila vaha baterii. A tie so sebou povezie aj Lightning.
Pro a proti
| 6. 3. 2009
Prečítaj si nižšie...super to celé popísal meky001. ;-)
Pro a proti
| 6. 3. 2009
DObré info, díky moc. ;-) :yes:
Vynikajúce
| 6. 3. 2009
V oblasti elektromobilov je to bezna vec, mat motory v kolesach. Teda minimalne si pamatam na zopar prototypov predstavenych za posledny rok-dva na tomto webe, ktore to mali. Novinkou pre mna je to, ze to vyraba Michelin
Pro a proti
| 6. 3. 2009
Michelin Active Wheel ma eletromotor umiestneny na zavese kolesa, ktory cez ozubenie roztaca koleso. [odkaz]
Na pohon sluzi motor vpravo. Lavy ma na starosti jazdny komfort. V tomto pripade sa nezvysuje hmostnost disku, zvysuje sa len neodpruzena hmotnost. Existuje vsak riesenie od fy. Siemens VDO, ktore ma skutocne elektromotor integrovany priamo do kolesa
[odkaz]
Nie je pouzita ziadna prevodovka, system pohonu je jednoduchsi, rovnako aj vyuzitie pre rekuperaciu energie pri brzdeni. V tomto pripade je aj zotrvacny moment roztoceneho kolesa vacsi, no nikde nebolo uvedene o kolko a ci pri pouziti lahsich diskov sa tento problem neeliminuje. Siemens navyse pouziva u tohto projektu specialne brzdy, zatial co Michelin klasicku hydrauliku. Siemens pouzil elektromotor aj pre brzdovu sustavu (taktiez integrovanu do zavesu kolesa) a vysledkom je brzda ktora na generovanie pritlaku pouziva klinovy profil. Bezpecnostna brzda vsak bude mechanicka.

[odkaz]

[odkaz]

Vdaka velkosti elektromotora urceneho na pohon by vsak do buducna mal Siemens generovat vacsi vykon (50kW spickovo, 30kW kontinualne, oproti spickovym 30kW Michelinu, kontinualne mozno 15kW) a spolu s elektronickym brzdnym systemom byt plnohodnotnym riesenim elektromotora priamo v kolese - hub motor. Nemylit si ale s hub motormi, ktore uz teraz ponukaju cinania na internete za par dolarov

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku