Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Rinspeed iChange – Raz, dva, tři

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 3. 2009 • 08:27
16
4
Zobrazit náhledy (16)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Rinspeed představuje na domácí půdě studii elektromobilu iChange, která pojme až tři cestující.

Tři sedadla ve voze skutečně jsou, ovšem v základní konfiguraci je obsaditelné pouze to řidičovo, které je umístěno centrálně. Jenže, iChange disponuje kouzelným tlačítkem, které kapkovitou střechu vysune o několik centimetrů, a pak se do vozu vejdou i další dva cestující na postranní sedadla, která jsou posunutá více vzad. Střecha je také pomocí elektromotorů zcela výklopná, jiná možnost jak do auta nastoupit ani neexistuje. Mimochodem, na výšku měří automobil jen 1,03 metru. Nejdůležitější funkce vozidla lze ovládat iPhonem, ve voze nalezneme i audio a DVD systém, který nese značku Harman Kardon.

Rinspeed iChange je vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW, který je napájen z li-ion článků. Ty mohou mít dvě konfigurace – pro kratší a delší jízdy. Vyspělá aerodynamika samozřejmě přispívá k nižší spotřebě energie. Na vývoji tohoto vozu spolupracoval Rinspeed s firmou Esoro, která má s elektromobily i výrobou lehkých materiálů dlouholeté zkušenosti. Není tedy divu, že karoserie vozu je z uhlíkových vláken. Elektrickou výzbrojdodal Siemens, šestistupňová převodovka pochází ze Subaru Impreza WRX STi.

iChange váží 1050 kg a je schopen jet rychlostí až 220 km/h. Akcelerace z klidu na stovku se blíží současným supersportům, vůz jí dosáhne za pouhé 4 s. Vpředu má sedmnáctipalcová kola, vzadu o palec větší. Jsou samozřejmě z hliníkové slitiny a nesou značku AEZ. Pneumatiky Pirelli P Zero mají rozměr 215/40-17, respektive 245/40-18.

Automobil není určen ani pro malosériovou výrobu, jedná se však o plně funkční vozidlo. Jeho produkce by byla v současnosti příliš drahá, vývoj prototypu stál zhruba milion eur.

Související články

Témata
8. 3. 2009 16:34
Re: noa
Taky to trošku nechápu, vývoj stál milion eur a proto se to nevyplatí vyrábět? To je jako výhodnější to vyvinout a nevyrábět a vyhodit tak v podstatě ten milion jen tak oknem (kromě teda marketingové funkce). Stejně nechápu z čeho ten Rinspeed žije... Kdyžtak mi to někdo objasněte. Jinak za originalitu deset bodů.
8. 3. 2009 11:58
noa
1mio eur neni nic (navic vcetne vyvoje), sak za Veyron zaplati zajemce tu samou sumu bez dane, tak proc by nezaplatil nekdo stejnou sumu za auto v omezene serii treba 20-30 kusu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud