Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Rolls-Royce 200EX - První dojmy

Diskuze (27)
Představeni nového modelu Rolls-Royce je vždy velká událost. Nový „malý“ model má v Ženevě premiéru v podobě konceptu, jedná se ovšem o prakticky „hotové“ auto, u kterého se budou spíše jen dolaďovat technické detaily.

Rolls-Royce se vrací do třídy luxusních sedanů s délkou přes pět metrů. Zatímco dříve byla tato auta stěžejním bodem výrobního programu, po převzetí skupinou BMW se Rolls-Royce zaměřil výhradně na velký Phantom. Nový model je zatím prezentovaný jako studie 200EX, jeho definitivní název znám není.

Popis exterieru i interiéru se dá nejlépe shrnout jako kombinace řady Silver Spirit z 80. a 90. let se současným Phantomem. 200 EX ovšem nepůsobí zdaleka tak robustním dojmem jako Phantom. Nový model je přiměřeně mohutný s klasicky tvarovanou přídí i zádí. Zajímavým oživením je kovový povrch přední kapoty a rámu čelního skla, který již v nedávné minulosti automobilka použila na jiných konceptech, sympatické je umístění bočních směrovek na nízko upevněné kovové štítky s logem automobilky, místo do zpětných zrcátek.

V interiéru se designéři vyvarovali jakýchkoliv výstřelků. Zákazníci značky Rolls-Royce jsou konzervativní, a tak rozhodně více ocení čisté tvary s několika decentními netradičními prvky. Patrná není ani příbuznost s novým BMW řady 7.

200EX zvenku i zevnitř jednoduše vypadá jako Rolls-Royce. Jak bývá u této značky zvykem, na přístrojovém štítě chybí otáčkoměr, stejně jako u Phantoma. O údaje tohoto charakteru ovšem není řidič ochuzen, podobnou funkci má přístroj zobrazující aktuálně využívané procento výkonu motoru.

Pro masivní sedadla se dá použít označení křesla. Vpředu mají rozměrný sedák, opěradlo i opěrku hlavy. Zadní sedadla jsou zasunuta až na úroveň C/D sloupku. Komfort sezeni je vynikající, vyšší posaz a pozice více vzadu vyvolávají při sezeni v „malém“ Rollsu pocit výjimečnosti. Pohodlné nastupování zaručují zadní dveře otevírané proti směru jízdy.

Téměř celý interiér je proveden ve světlé barvě. S tím kontrastuje černý horní díl palubní desky a rámy oken. Čelní a zadní sloupek i strop jsou ale opět ze světlého materiálu. V době, kdy se i v autech střední třídy rozšířily různé imitace dřeva, potěší střídmé využití pravé výdřevy v Rollsu. Na rozdíl od Phantomu (a podobně jako u Silver Spiritu) se na středovém panelu a před spolujezdcem nachází jednolitá plocha dýhovaného dřeva. Ve dveřích je ovšem použití tohoto materiálu omezeno na tenké listy pod okny.

O modelu značky Rolls-Royce, jehož rozměry budou menší než u současné limuzíny Phantom se dlouho pouze spekulovalo, později automobilka uvedla na pravou míru svůj záměr skutečně vyrábět o něco menší vůz a nyní jej na autosalonu v Ženevě poprvé představuje veřejnosti.

Tisková zpráva vyzdvihuje především uhlazené linie karoserie, které jsou při přímém srovnání s větším Phantomem přeci jen o poznání ladnější. Koncept 200EX zůstává věrný druhému páru dveří otevíranému proti směru jízdy a zcela bezproblémové nastupovaní i vystupování zajistí otevírání v úhlu 83º.

Automobilka kromě fotografií zveřejnila i vnější rozměry konceptu 200EX, které uvádíme v tabulce pro srovnání s modelem Phantom s krátkým rozvorem náprav.

Rolls-Royce 200EX vs. Rolls-Royce Phantom
Rozměr200EXPhantomrozdíl
Délka [mm]53995834435
Šířka [mm]1948199042
Výška [mm]1550163282
Rozvor [mm]32953570275

Vedle vnějších rozměrů karoserie uvádí Rolls-Royce i to, že 200EX stojí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 255/45 R20 vpředu a 285/40 R20 vzadu.

V případě pohonné jednotky se Rolls-Royce vrací ke svým starým tradicím a pouze konstatuje, že pod kapotou má své místo zcela nový vidlicový dvanáctiválec.

Otázkám týkajícím se sériové výroby nového menšího modelu předchází automobilka konstatováním, že „200EX je designovou studií čtyřdveřového sedanu a představuje některé prvky modelu RR4, jehož produkce se má rozběhnout v průběhu roku 2010“ .

Diskuze (27)
7. 3. 2009 05:34
Re: po teto krizi my meli vysvihnout
tak to se musim ohradit, v zadnym pripade si nemyslim ze se obrovsky penize nedaji vydelat legalne ba co vic slusne. mel jsem na mysli financni trhy, napriklad, a to je dle meho nazoru jeden z nejcistejsich byznisu na svete... kazdej ma stejny podminky a pravidla jsou jasne dany.... (byt zlyjazykove tvrdi ze jsou jasne dany prave proto ze zadny ve skutecnosti neexistujou.. s trochou nadsazky jisteze:-)
6. 3. 2009 20:44
..
Mě interiér udivil exkluzivitou a ten exteriér je fakt povedenej, Phantom je na mě moc velká kára:-) kdežto tohle je víc sportovní. Ale peníze na to mět stejně nebudu
Avatar - da_b0mb
6. 3. 2009 20:31
Re: po teto krizi my meli vysvihnout
ale no taaaak...
Avatar - delphino
6. 3. 2009 19:03
Re: po teto krizi my meli vysvihnout
no spíš bych řek, že to nemyslel nelegálně, ale to že se přelili peníze... ty peníze se nespálili, nebo neztratili, ale prostě si jima namazal kapsu někdo jiný...
6. 3. 2009 17:43
Re: HUNDAI ROYCE
jednim slovem spicka :yes: :-! >:D