Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia a nová generace užitkových elektromobilů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Polská společnost H. CEGIELSKI-POZNAŃ a holding Czechoslovak Group se podle memoranda o spolupráci pustí do vývoje a výroby nové generace užitkových elektromobilů na podvozcích značky Avia.

Memorandum o spolupráci na projektu nové generace užitkových elektromobilů bylo zástupci společnosti H. CEGIELSKI-POZNAŃ a holding Czechoslovak Group podepsáno na letošním veletrhu MSPO v polských Kielcích.

Výsledkem spolupráce se mají stát užitkové elektromobily pro přepravu několikatunových nákladů v městských aglomeracích. Česko-polská spolupráce se tak vydává stejnou cestou jako německý koncern Daimler, který již nyní nabízí elektromobil Fuso eCanter a stejným směrem hodlá jít i řada dalších výrobců.

Společnost H. CEGIELSKI-POZNAŃ se ve svém programu tradičně orientuje i na vývoj a výrobu elektromotorů pro automobilovou i železniční dopravu. Pro nový česko-polský projekt tato firma vyvine elektrickou pohonnou jednotku, zatímco automobilka Avia Motors poskytne podvozkovou platformu.

Není bez zajímavosti, že již v minulosti vznikaly elektromobily využívající podvozky i kabiny značky Avia. Mezi jejich největší odběratele patřil tradiční severoamerický výrobce užitkových elektromobilů Smith.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Barrichello
29. 9. 2017 20:07
Re: alespoň tomu elektromobilu by měli dát modernější kukuč
jasně, podíl....On 2 January 2001, Renault V. I. (including Mack Trucks, but not Renault S. A.'s stake in Irisbus) was sold to Volvo, which renamed it Renault Trucks in 2002.[19] As a result, the mother company Renault S. A. was Volvo's biggest shareholder, with a 20% stake, shares and voting rights, but the majority of this was sold in October 2010, leaving a 5.1% stake.[20] In December 2012, Renault sold its remaining shares in Volvo.[21]

Avatar - T613
28. 9. 2017 07:11
Re: alespoň tomu elektromobilu by měli dát modernější kukuč
Věřím ;-)
T810 je pro Tatru okrajová řada, kterou v současnosti vyrábí jen pro armády. Pro civil už nemá homologaci, kvůli absenci motoru Euro 6. Na řadu T810 není ani trvalé pancéřování a ani snímatelné pancéřování. Pancéřové kabiny vyráběla SVOS Přelouč svého času. Takže ano, čekám, že další evoluce T810 bude spočívat v tom, že se budou sdílet některé věci od Avie.
A stejně tak věřím, že Strnad ještě zasáhne do výběrového řízení na dodávku náhrad za UAZ 469, 452 a Defíků a bude nabízet něco na bázi Avie >:-[]
27. 9. 2017 23:41
Re: alespoň tomu elektromobilu by měli dát modernější kukuč
Jasně, Tatra začne používat pro typ 810 zastaralou kabinu (proti kabinu z Renaultu, která je minimálně o jednu generaci dál) a její dodavatelé pro armádu budou přizpůsobovat vybavení (snímatelné pancéřování, trvalé pancéřování, homologace, systém dodávky náhradních dílů....) - tomu snad nevěříš???
27. 9. 2017 23:36
Re: alespoň tomu elektromobilu by měli dát modernější kukuč
Tak je vidět, že jsi odborník. Zkus zjistit (v době kdy je v google), jakou má histrorii renault v oblasti středních a malých náklaďáků..... Ten základ kabiny renauultu není stejný, a nyní je to pořád špička ve své kategoriiib- z toho důvodu tu kabinu (opticky odlišenou) používají jak Daf i Volvo. To že Volvo má částečný podíl v Renault Truck je vedlejší, ta kabina je produktem a vyvíjená francouzi. A Dag jr kupuje z toho důvodu, že mu to přijde ekonomicky výhodné.
Avatar - T613
27. 9. 2017 21:52
Re: alespoň tomu elektromobilu by měli dát modernější kukuč
pokud se výroba rozjede, tak spíše počítej s tím, že T810 dostane v budoucnu kabinu od Avie ;-)