Baby Mercedes-Benz G bude! Dostane rám, nebo si vystačí s konvenční technikou?
Německá značka sice bojuje s vysokými výrobními náklady a padající marží, v některých ohledech se jí ovšem daří. Třeba když přijde řeč na třídu G, která dostane menšího sourozence.
Podle Hospodářských novin dosáhla loňská provozní marže Mercedesu hodnoty 8,1 %, což je o 4,5procentního bodu méně než v roce 2023. Procentuálně se drží na podobné úrovni jako u mladoboleslavské Škody, ta ovšem vyrábí mnohem levnější vozy s omezenější a cenově příznivější nabídkou příplatkových prvků.
Mercedes-Benz bojuje s vysokými výrobními náklady v Německu, navýší proto produkci ve svých dalších závodech, například v Maďarsku, které vychází o 70 procent levněji. Přehodnotí také přechod na elektrický pohon, který měl být výhradním řešením u některých z nejprodávanějších modelových řad. A také zkoriguje dřívější plány, podle kterých se měl výrobce ze Stuttgartu více orientovat na dražší vozy a ty levnější skrečovat.
Ne ve všech ohledech se ovšem Mercedesu daří hůře. Třída G je i navzdory svému spíše pracovnímu charakteru miláčkem bohatých na celém světě. Velmi se povedla i její elektrická varianta, která legendárnímu modelu pomohla k prvnímu místu v české anketě Auto roku 2025.

Vedle „plnotučného“ provedení se už minimálně dva roky spekuluje také o menším sourozenci. Třída g (ano, s malým písmenem) se objevila v oficiálních materiálech, v nichž figurují i původní Mercedesy G. Novinka je zatím pouze nastíněna, nicméně v duchu tradic dostane hranatou karoserie. Stejně jako skvělé Suzuki Jimny, s kterým Mercedes-Benz G mnozí porovnávají.
Německá variace na menší offroad zřejmě bude o něco větší. A nepochybně luxusnější. Původní zprávy hovořily o tom, že vůz dostane techniku nadcházejícího Mercedesu CLA, který se veřejnosti ukáže již za několik týdnů. To by znamenal konvenční platformu a nikoliv rámovou konstrukci. A taktéž spalovací motory uložené napříč, přičemž by nechyběla ani čistě elektrická verze.
Datum představení zatím Mercedes-Benz nezveřejnil. S ohledem na výše zmíněné problémy je otázkou, zda nebude nejdříve hasit důležitější problémy a premiéry okrajových modelů neodsune.