Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Beck LM 800: Supersport ze Švýcarska

Dan Vořechovský
Diskuze (16)
Švýcarský výrobce sportovních vozů představil nový model LM 800, který používá techniku vozů formule 1.

Na mezinárodním autosalonu luxusních vozů ve Vídni představil malý švýcarský výrobce supersportovních automobilů Beck Engineering svůj model LM 800. Švýcarská firma s více než dvacetiletou historií je známá pro své konstrukce odlehčených karoserií s tím spojeným použitím materiálů o nízké hmotnosti jako např. hliníku, hořčíku, titanu. Bohatě využívá také kompozitních matriálů, zejména kevlaru. V designu se společnost inspiruje přírodou, protože v přírodních tvarech vidí maximální efektivitu. Inspiraci čerpá i z prostředí Formule 1, odkud jsou převzaty některé technické komponenty a konstrukční postupy.

Velmi nízkého součinitele odporu bylo u nového modelu dosaženo maximálním omezením jeho čelní plochy (výška jen 951 mm). Kompaktní karoserie (3960 x 2043 x 951 mm) byla konstruována co nejjednodušeji za účelem maximálního využití výkonu vozu. Díky aktivnímu, elektronicky řízenému podvozku, který reaguje na sbíraná telemetrická data, se vůz pyšní vynikajícími jízdními vlastnosti. Beck LM 800 je navíc díky stavebnicové konstrukci a systému teleskopického zvednutí velmi snadno udržovatelný.

Základní konstrukce vychází ze závodních vozů Formule 1. Samonosná konstrukce typu „monocoque“ je vyrobena z kompozitních materiálů, které chrání řidiče a poskytují vozidlu potřebnou pevnost. Na tuto konstrukci jsou uchyceny nosníky motoru a převodovky. „Monocoque“ je vyroben z hliníkového rámu a moderních kompozitních materiálů. I další části karoserie jsou vyrobeny z kombinace karbonu, kevlaru a hliníku, což se odráží na nízké pohotovostní hmotsnoti (asi 900 kg včetně řidiče).

Všechny viditelné části karoserie jsou vyrobeny ze slitin hliníku nebo kevlaru a jsou vzájemně přišroubovány nebo přilepeny. Ergonomická sedadla sestávají z několika vrstev kevlaru. Kola jsou vyrobena z hliníku pomocí speciální technologie. Beck LM 800 je poháněn vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 l, který je vybaven turbodmychadly vyrobeným speciálně pro tento model. Motor podává výkon 485 kW (650 k), točivý moment vrcholí hodnotou 900 Nm při 5000 ot./min. Výkon se na kola přenáší přes sedmistupňovou poloautomatickou převodovku. Výrobce slibuje nejvyšší rychlost asi 350 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h za 3 s a z 0 na 200 km/h za 7 s.

Cena za základní verzi vozu Beck LM GTR, který již byl schválen pro běžný silniční provoz, činí 750 tisíc švýcarských franků (cca 12,9 mil. Kč).

Dan Vořechovský
Diskuze (16)
16. 1. 2007 07:06
Re: Dalsia blbost na kolesach....
Prave preto, ze si to tazko kupis a ked aj ano, kde sa s tym da jazdit? Mohli radsej skusit stvorit nieco pouzitelne...
Avatar - MeSiL
15. 1. 2007 21:32
Orca
[odkaz] trožku stejné...jinak já bych to nehanil! Myslím si, že postavit supersport konkurující(jízdními výkony) Porsche či Ferrari je dětský sen! :yes: (psss, můj taky ;-) )
15. 1. 2007 20:55
Ach jo...
další garážový supersport o ničem.
15. 1. 2007 13:08
Dalsia blbost na kolesach....
Mrhanie fantaziou, talentom, casom aj prostriedkami. Zbytocnost bez efektu. Mozno pekna, ale naco?
15. 1. 2007 08:40
moc pekne
i kdyz ne levne.....