Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley se chce vrátit ke svým kořenům, zvažuje výrobu aut na míru

David Bureš
Diskuze (12)
Individuální čalounění či lak je pro některé klienty málo. Takovým zákazníkům chce Bentley nabídnout auta se speciální karoserií.

Prodeje výrobců luxusních vozů rostou, jejich zákazníci se ale zároveň chtějí odlišit. Na tento problém automobilky reagují různě – především individualizačními úpravami svých aut dle přání klienta. Bentley nyní zvažuje možnost jít ještě dál, kdy by podobně jako v minulosti nabídlo vozy s individuálně navrženou karoserií.

„Miluji tento nápad,“ citovala britská média Kevina Rose, šéfa pro marketing a prodeje ve značce Bentley. „Musíme zjistit, zda je to uskutečnitelné. Nicméně o tento koncept máme zájem,“ říká Rose. Aktuálně je tento nápad pouze v plenkách, již v příštím roce by se ale danou problematikou mohlo vedení Bentley začít hlouběji zabývat.

Rose tvrdí, že technicky je tento nápad možné uskutečnit. Cena takového auta by byla sice vysoká, vybraní klienti ale jsou ochotni zaplatit za individuálně postavený vůz desítky milionů korun.

Problémem je rovněž legislativa. Třeba pro zákazníka ze Středního východu je snadné auto postavit tak, aby zde bylo homologované pro běžný silniční provoz, zatímco u vozu pro Evropana by se muselo počítat se zdejšími přísnějšími nařízeními, aby s ním mohl na silnicích legálně jezdit.

Pokud Bentley bude skutečně opět nabízet na míru postavené automobily, vrátí se tím ke svým kořenům. Ve svých počátcích totiž Bentley (podobně jako konkurenční Rolls-Royce) primárně prodávalo pouze šasi, zatímco karoserii postavila až externí karosárna. V případě Bentley se nejvíce proslavila spolupráce s karosárnou Mulliner.

Jméno Mulliner aktuálně nese divize Bentley pro individuální úpravy vozů, mezi něž patří speciální čalounění či netradiční laky karoserie. Právě tato divize, která například stavěla Mulsanne v limitované edici 95 slavící letošní 95leté výročí od založení značky, by podle všeho měla na starosti i stavbu aut s individuálně navrženou karoserií.

Bentley chce na přání postavenými auty následovat ostatní značky. Ferrari se proslavilo svojí divizí Special Projects, které postavilo taková auta jako F12 TRS a SP12 EC. McLaren má zase divizi Special Operations, jež je třeba autorem speciálu X-1. Lamborghini pak provozuje speciální montážní linku, kde staví speciály na základech sériových aut. Tímto způsobem vznikly modely Veneno (odvozené od Aventadoru) či Sesto Elemento (odvozené od Gallarda). Kdysi úspěšné karosárny v současnosti spíše strádají.

David Bureš
Diskuze (12)
11. 7. 2014 11:25
Re: Bentley
Ale zase by pozůstalí a přátelé mohli uznale konstatovat že "... zůstal věrný svému stylu i po smrti ..." :-)
Avatar - dewill
11. 7. 2014 06:59
Re: Bentley
Toho by bylo na pohřebák škoda...to už si člověk z tý jízdy v Bentley nic neužije >:D
10. 7. 2014 22:39
Re: Bentley
To není od Bentley. Nevím, jestli ho pořád nabízí. Začínal myslím na zhruba 15 milionech korun.
10. 7. 2014 22:25
Re: Hm, jenže dneska to neni sranda.
To se snad snažíš tvrdit, že jich Pininfarina udělal stovky kvůli homologaci? Nebo jsi jen můj příspěvek špatně přečetl?
10. 7. 2014 21:20
Zaujímavý nápad.
To tu naozaj dávno nebolo. :yes: