Bentley: výroba Conti GTC zahájena, v Drážďanech naopak Bentley končí
Jen krátce po tom, co byly zákazníkům dodány první vozy Azure, oznamuje Bentley Motors zahájení výroby kabrioletu Continental GTC.
Tradiční kabriolet s výkonným motorem a tou nejlepší technikou, jakou má koncern Volkswagen k dispozici je třetím modelem úspěšné řady Bentley Continental. Že nešlo jen o řezání střechy je zřejmé.
Pod kabátem ukrývá GTC stejné komponenty jako mají dva jeho druzi, tedy přeplňovaný motor 6.0 W12 (411 kW, 650 Nm), šestistupňovou automatickou převodovku ZF s možností volby převodu páčkami pod volantem a pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem TorSen. Nejvyšší rychlost je opět za hranicí 300 km/h (přesně 312 km/h, resp. 306 km/h bez střechy), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,1 sekundy.
Aby byly zachovány jízdní vlastnosti vozů s uzavřenými karoseriemi, byla provedena řada opatření, která však zvýšila pohotovostní hmotnost o 110 kg na celkových 2495 kg. Jde zejména o výztuhy ve střední části podlahové plošiny, rámu a uchycení čelního skla, zástavbu zadní části podlahy a pomocného rámu.
Třívrstvá střecha, která má podle výrobce lepší tlumící schopnosti než jakýkoliv jiný konkurent, se samočinně sklápí během 25 sekund za zadní sedadla. Ve střeše je zadní skleněné okno s vyhříváním, ale také stropní čtecí lapičky. Manipulace se střechou je možná až do rychlosti 30 km/h.
Za zadními sedadly jsou připraveny dva samočinně vysouvatelné ochranné oblouky, které společně se zesíleným rámem čelního skla tvoří nosné prvky pro případ převrácení vozu.
Zatímco nový Bentley Azure je určen pro milovníky absolutního komfortu s nebem nad hlavou, menší Continental GTC se zaměřuje více na zážitky, jízdní výkony a progresivní techniku...
První vozy jsou určeny pro britský trh, kam budou dodány ještě během září. Výroba probíhá v Crewe, Cheshire, kde budou od konce letošního roku vznikat opět všechny modelové řady Bentley. Po uvedení Continentalu na trh se automobilka snažila uspokojit všechny zájemce, a tak využila volné výrobní kapacity v rámci koncernu Volkswagen Group. Část produkce modelu Continental Flying Spur vznikala nedaleko našich hranic, v drážďanské skleněné továrně na Volkswageny Phaeton.