Bertone je zpátky! Hyperauto GB110 twin-turbo V10 má přes 1100 koní
Kdysi slavné designérské studio se po zániku opravdu pouští s vlastním modelem do nové éry. Slova o „pozici lídra v oblasti udržitelného luxusu“ zní ale docela ambiciózně.
O vývoji vlastního hyperauta informovalo znovuzrozené italské studio Bertone již ke konci roku 2023. Z tehdejších návrhů nyní doopravdy vzniká reálný model, který společnost představila na výstavě luxusních značek Top Marques v Monaku. Zacílení na bohatou klientelu hledající něco extra je zřejmé i samotnou produkcí. Novinky GB110 totiž vznikne pouhých 33 kusů.

Přestože technický základ hyperauta vychází z odchozího Lamborghini Huracán a Bertone je přece jen designovým studiem, i na technice došlo k zásadním změnám. Uprostřed jedinečné karbonové karoserie se stále nachází motor V10, zde ovšem o objemu rovných 5,0 litru (nikoliv 5,2 litru jako v Huracánu) a navíc vybavený dvojicí turbodmychadel pro výkon 1124 koní (827 kW) a točivý moment 1100 Nm. Tato síla míří na všechna kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Již během představení původních renderů Bertone uvedlo, že GB110 bude schopno spalovat i syntetické palivo vyrobené z plastového odpadu. K očividnému náznaku trendu udržitelnosti i v případě vysokovýkonného hyperauta ale zatím nedodává žádné konkrétní detaily. Například co se týče dostupnosti tohoto paliva pro budoucí majitele vozu.
S více jak tisícovkou koní, pohonem všech kol a hmotností jen 1432 kg má GB110 zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy, přičemž na magickou hranici 300 km/h pokračuje za 12,9 sekundy. Maximální rychlost je udávaných 350 km/h. Tuto dynamiku krotí karbon-keramická brzdová soustava. O úpravách na podvozku vycházejícím z Huracánu se společnost nezmiňuje.
Vizi GB110 představilo Bertone před dvěma lety k tehdejšímu 110. výročí založení původní italské karosárny. První z třiatřiceti kusů zamíří k majiteli ještě letos. Studio nabídne každému zákazníkovi rozsáhlé možnosti personalizace, jak už to dnes bývá u luxusních značek standardem. Základní cenovku GB110 ale dosud nezveřejnilo.
Stačí zopakovat, že studio Bertone založil už v roce 1912 italský designér Giovanni Bertone. Původní společnost svoji činnost ukončila v roce 2014. Práva na používání jména Bertone získali v roce 2016 bratři a podnikatelé Mauro a Jean-Franck Ricci, kteří se rozhodli vrátit společnosti zašlou slávu právě vytvořením vlastního hyperauta. Již dříve přitom nové vedení zmínilo, že v případě úspěchu novodobé Bertone u jediného modelu nezůstane.