Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezruký polský závodník se rychlostí 231,6 km/h prodriftoval až ke světovému rekordu

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 11. 2022 • 04:33
30
Zobrazit náhledy (30)
Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski Bartosz Ostałowski

O ruce přišel během dopravní nehody, přesto miluje rychlost a nebojí se jezdit bokem. K řízení přitom používá jen nohu.

Driftování může vypadat snadně, kdo se ale někdy pokoušel o kontrolovanou jízdu bokem, pravděpodobně velmi rychle zjistil, o jak náročný proces jde. Řidič musí být pohotový, schopný vnímat i předvídat chování auta, a především musí umět perfektně koordinovat pohyby rukou, nohou i očí.

Polský jezdec Bartosz Ostalowski však zvládá driftovat i bez rukou, o které přišel během dopravní nehody na motocyklu v roce 2006. O lásku k rychlosti však nepřišel, takže se naučil řídit nohama, stal se závodníkem rallye a dnes soutěží v driftu. Jako jediný na světě bez rukou. I tak ale dokáže ostatním jezdcům konkurovat a dokonce si připsal i světový rekord.

Video se připravuje ...

Do Guinnessovy knihy rekordů se totiž Ostalowski zapsal jako držitel rekordu pro nejrychlejší jízdu bokem při řízení pouze nohou. K pokusu, který byl zorganizován 30. září na polském letišti Pila, přitom použil své speciálně upravené BMW M3.

S vozem zrychlil na 276,8 km/h, následně uvedl vůz do smyku a na konci padesátimetrového měřeného úseku měl rychlost 231,66 km/h. Vůz přitom dostal až do úhlu 60 stupňů, což muselo být v takto vysoké rychlosti vcelku děsivé. Záběry z pokusu ostatně zveřejnil i na svém YouTube kanálu.

Se svým speciálně upraveným BMW, které je osazeno 7,0litrovým motorem V8 o výkonu přes 1000 koní s točivým momentem až 1280 Nm, se Ostalowski účastní polského driftovacího šampionátu. Vůz je vybaven upravenou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, přičemž manuální změny rychlostí umožňuje páka, kterou Ostalowski ovládá pravým ramenem. Místo klasické ruční brzdy má speciální pedál, jiným pedálem pak může rychle odepnout bezpečnostní pás.

Ostalowski už má přitom v levé noze, kterou používá k ovládání volantu, takový cit, že kromě řízení a každodenních činností zvládá dokonce i malovat. Sám přitom hlásá, že nic není nemožné a překážky existují jen v myšlenkách. A svými úspěchy to i pravidelně dokazuje.

Doporučujeme

Témata