Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bionic Phoenix
Bionic Phoenix
Bionic Phoenix
Bionic Phoenix
31 Fotogalerie

Bionic Phoenix je asi nejextrémnější Tesla Model 3 na světě

Extrémní karbonová karoserie by měla vytvářet přítlak až 1,8 tuny, současně přispěla k výraznému snížení hmotnosti.

Kalifornská tuningová společnost Unplugged Performance se pochlubila speciálně upraveným elektromobilem Tesla Model 3, který už na první pohled zaujme výrazným bodykitem. Projekt označený Bioniq Phoenix vznikl s jediným cílem – porážet v závodech na čas veškerou konkurenci.

Základem závodního speciálu je starší Tesla Model 3 z dílny Unplugged Performance, která se v roce 2020 účastnila závodů na Pikes Peak. Za volantem tehdy seděl zkušený jezdec Randy Pobst, který však během kvalifikace s vozem havaroval a vážně ho poškodil.

Video placeholder
Randy Pobst testuje upravenou Teslu Model S Plaid z dílny Unplugged Performance, se kterou pojede závod do vrchu Pikes Peak • Unplugged Performance

Sprintu na Pikes Peak se tak Tesla nezúčastnila, nakonec ale neskončila ani ve šrotu. V rámci poměrně rozsáhlých oprav prošla výraznou proměnou, během které dostala výkonnější komponenty elektrického pohonu i výrazně vylepšenou aerodynamiku.

Už na první pohled zaujme například přední splitter, vyrobený z karbonu, který je skutečně obrovský. Podobně maximálně ale působí i zadní křídlo. Oba prvky jsou ale funkční a údajně by měly přispívat k přítlaku až 1,8 tuny, jak uvádí kolegové z Carscoops. Auto by tak mělo sedět jak přibité.

Pokud se detailně podíváme na upravenou karoserii, uvidíme jednoduchou příď s výrazným nasávacím otvorem a bez jakýchkoliv dalších otvorů například pro přívod vzduchu k brzdám. Poměrně výrazné nasávací otvory vidíme na kapotě, hlavní světlomety pak úpravci zakryli. Přední i zadní blatníky jsou extrémně vytažené, v podbězích pak vidíme 19“ kovaná kola, obutá do širokých závodních pneumatik Yokohama.

V rámci úprav dostal vůz řadu nových komponent vyrobených z karbonu, včetně dveří. Hmotnost se tak podařilo snížit až o 250 kilogramů, kvůli instalaci bezpečnostní klece, výztuh podvozku, atd. se však snížení hmotnost zastavilo nakonec jen na 90 kilogramech. Za zmínku stojí, že očesaná kabina je vybavena pouze jednou sedačkou, umístěnou uprostřed.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Výkon elektrického pohonného ústrojí bohužel úpravce nezveřejnil, lze však předpokládat, že tahle Tesla bude patřit k vůbec nejrychlejším na světě. Speciál Bionic Phoenix by se v nadcházejících měsících měl objevit na různých akcích a závodech, přičemž první proběhne na Buttonwillow Raceway. Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak si tenhle extrémní elektromobil povede.