Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blesková kočka pro rodiny? Kopie panamery překvapila kombíkem

Ora Lightning Cat
Ora Lightning Cat
Ora Lightning Cat
Ora Lightning Cat
11 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (14)

Letošní autosalon v Šanghaji se už v mnohém přiblížil těm západním. Například i v tom, že o každé větší novince se vědělo předem. Neplatí to však úplně o všem, některé automobilky si přeci jen nějaká překvapení přichystaly.

Na stánku automobilky Great Wall mě tak zaujal vystavený kousek modelu Ora Lightning Cat (Blesková kočka) s karosérií, jakou jsem dosud neviděl. Zatím se totiž prodává jako sedan, vystavený kus ovšem zjevně měl karoserii kombi. Na značce měla u názvu navíc znaky 旅行版, tedy cestovatelská edice.

Že jde o novinku, která se opravdu dosud nikde neukázala, mi potvrdila i Číňanka stojící u vozu, žádné další detaily už ovšem nevěděla. Reakce na internetu potvrzují, že stejně překvapeni byli i další novináři. GWM totiž auto oficiálně vůbec neuvedlo a nedodalo ani technické údaje či jiné info.

Ora Lightning Cat je každopádně vůz, který se v médiích často označuje za kopii Porsche Panamera. Lehce retro vzhled opravdu může německou prémii připomínat, přesto se prodává i v Evropě. Blesková kočka zde bohužel přišla o své unikátní jméno a nabízí se jako GWM Ora 07.

Elektrický sedan má v Evropě dvě výkonové varianty. Základní s baterií o kapacitě 67 kWh, pohonem předních kol a výkonem 150 kW a nejvyšší GT s kapacitou akumulátoru 86 kWh, pohonem všech kol a výkonem 300 kW. V sousedním Německu startuje na ceně 41.990 Eur, tedy asi 1.046.000 Kč, verze GT je za 53.490 Eur, tedy asi 1.333.000 Kč.

U pohledného kombíku, který bude velikostí kufru mířit spíše mezi tzv. shooting brake, se tedy asi dá počítat se stejnou technikou. Tedy pokud se dostane do produkce, což zatím nikdo z GWM nepotvrdil. Vzhledem ke vzhledu a úrovní detailů vystaveného kusu je to ale pravděpodobné.

Pohledný vůz s hnědým interiérem působí elegantně, zejména při pohledu zezadu. Proti sedanu se trochu změnil interiér, který má například jiný přístrojový štít a větší displej multimédií, ale také jiné zpracování palubní desky a středového tunelu. Proti sedanu má navíc také bouli s lidarem na střeše, získá tedy navíc lepší schopnosti autonomní jízdy. To vše jen potvrzuje, že vůz je pravděpodobně produkční.

Kombíky dlouho v Číně nebyly populární a těch pár co se tam objevilo, neslavilo úspěchy. Situace se mění až v posledních pár letech, kdy se do tohoto segmentu vrhají místní značky. Kombi verze Nio ET5 Touring se v Číně prodává lépe než sedan a letos se ukázal také Zeekr 007 GT s větším kufrem. Veleúspěšný BYD už ukázal kombi variantu sedanu Seal 06, Neta S Hunting Edition pravděpodobně nestihne přijít na trh před krachem své automobilky.

Video placeholder
Toto video je zdarma dostupné pro registrované.
Registrovat
Zábava s elektrickým Mini? V testu Martina Vaculíka určitě ano • Zdroj: auto.cz

Zdroj: Autorský text, Zdroj foto: Michal Dokoupil a Autohome, Zdroj videa: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (14)