Blížící se nová generace Mercedesu třídy E ještě zůstane u spalovacích motorů
Mercedes plánuje představit novou generaci třídy E v příštím roce. Zákazníci budou mít na výběr z benzínu, nafty i plug-in hybridního ústrojí.
K zákazníkům by se nová generace populárního modelu měla podívat v druhé polovině příštího roku. Na rozdíl od mnichovského konkurenta BMW 5, které bude nabízet vedle spalovacích a hybridních ústrojí také variantu s elektrickým pohonem, nová třída E zůstane u kombinace benzínu a nafty s 48V mild-hybridním ústrojím a plug-in hybridem. Elektrický ekvivalent má Mercedes v podobě modelu EQE.
Přestože se trend modelů SUV nevyhýbá ani německé značce, třída E má stále svoje zásadní místo v portfoliu stuttgartské automobilky. V roce 2020 bylo prodáno celosvětově více než 300 tisíc kusů tohoto modelu, což tvoří 16% celkového prodeje značky.
Maskované prototypy se již prohánějí po evropských silnicích. Nutno dodat, že prototypy nebyly bůhvíjak zakryty. On totiž ani není důvod. Nová třída E totiž přijde s designem podobajícím se již uvedeným třídám S a C. Z vizuální stránky tedy není moc co skrývat. Horizontálně vedené zadní světlomety, uhlazené linie nebo stylové prvky jako zapuštěné kliky dveří budou k vidění i u chystané třídy E.
Ani interiér nebude vybočovat z řady nových modelů značky. Rozdílem budou pouze rozměry displejů. Na výšku vystupující systém ze středové konzole bude u třídy E pravděpodobně vybaven 11,9 palcovým displejem už v základu. Volitelným by pak měl být 12,9palcový OLED displej s haptickou odezvou, kterým disponuje vlajková loď značky, model S. Třída E také bude nabízet head-up displej včetně semi-autonomních asistentů jako její větší sourozenec.
Stejně jako již zmíněné modely, i Mercedes třídy E dorazí na nové platformě MRA 2, která měla premiéru u třídy S v minulém roce. Tato platforma tak umožní nové generaci ještě větší míru elektrifikace.
Žádný ze spalovacích pohonů se již neobejde bez 48V mild-hybridního ústrojí. Největším pokrokem pak má být plug-in hybridní verze E 300 e, která by s novou technologií baterií a dvoulitrovým benzínovým motorem měla dosáhnout dojezdu čistě na elektrický pohon až okolo 100 kilometrů.
Jak bude u třídy E vypadat sportovní provedení AMG, zatím není zcela jisté. U modelu C 63 se dočkáme plug-in hybridu spojeným se čtyřválcem, který dosáhne výkonu 600 koní. V případě E 63 však není vyloučeno zachování čtyřlitrového osmiválce twin-turbo, což slyšíme velmi rádi. Ten by pak nabízel výkon okolo 650 koní a samozřejmě pohon všech kol 4MATIC. Na finální verdikt ohledně modelu AMG si ale budeme muset ještě počkat.
Stejně jako u vlajkové lodi, i třída E dostane vzduchový podvozek. Chybět by nemělo ani natáčení zadní nápravy, které však pravděpodobně nedosáhne takových hodnot jako model S (až 10 stupňů protichůdného natočení zadních kol vůči předním). S novým modelem nastane konec karoserií kupé a kabriolet. Částečnou náhradou bude kupé CLE. “Terénní” provedení All-Terrain by pak mělo být zachováno.
Autor: Dominik Kovář