BMC Tugra: Turecká střela
Dva konkurenti na tureckém trhu BMC a Ford Trucks s obrovskou výrobní kapacitou několika stovek tisíc vozidel ročně pravděpodobně rozšíří své rivalské ambice v dalších zemích. Ford Trucks s novinkou v podobě tahače s dálkovou budkou ověnčeného titulem Truck of the Year 2019 prodává vozidla na evropské půdě kromě Česka a Slovenska také v Bulharsku, Rumunsku a na Balkánu. Delší dobu již dodává automobily na Střední východ a více částí Afriky.
Na veletrhu v Hannoveru měl velkolepý stánek další velký turecký výrobce BMC, který stejně jako Ford Trucks má historické kořeny ve Velké Británii. Od roku 1989 se však BMC dostalo do vlastnictví tureckého a byl odstartován vlastní vývoj i výroba. Vyrábí autobusy a vojenská vozidla, v posledních měsících se vrátil k produkci trucků. Výsledkem je designově povedený model Tugra, jehož název po přeložení z osmanské turečtiny znamená pečeť či podpis vládce.
Technika vozidla odpovídá vznešenému názvu, motory pocházejí od FPT Industrial (sesterská firma značky Iveco v rámci koncernu CNH Industrial) nebo Cumminsu. Převodovka pochází od ZF, jde o typ Traxon, který patří na samotný vrchol a používá jej již každý z osmi největších evropských výrobců tahačů. Zadní náprava nese osvědčenou značku Meritor.
Podle výrobce BMC má být Tugra k dispozici v konfiguracích 4x2, 6x2, 6x4 a 8x4. Stavební provedení mají dostat přímo řazenou převodovku, k dispozici je rovněž Intarder o výkonu 600 kW. Firma BMC rovněž sáhla po evropské špičce v podobě firmy ZF. Ve výbavě najdeme všechny v Evropské unii povinné prvky jako systém automatického nouzového brzdění a hlídání jízdního pruhu. V rámci radarového vybavení se do výbavy také dostal adaptivní tempomat.
V době veletrhu IAA ještě nebylo jasné, zda Tugra vyrazí na všechny evropské trhy. Ve vybavení ji k tomu nic neschází, dokonce nechybí ani sedmipalcový multimediální displej.